bruger jeres børn sut

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. april 2011

Isabella_mor

min dreng havde i starten et stort suttebehov. og derfor fik han sut dagen efter fødslen allerede... 

og nu bruger han den når han er ked af det, når han skal sove og når han har behov for at sutte. måske efter en flaske eller imens jeg lige laver den.. 

det er først når de bliver ældre +1 år, at et for stort suttebrug kan gøre tænderne skæve... min lillebror har suttetænder, fordi han brugte sin sut RIGTIG meget til han blev 3-4 år.. og det var konstant, min mor fik ham ikke vennet af med at bruge den konstant..

hvis han bare havde brugt den kun når han skulle sove og når han var ked, havde hans tænder måske set anderledes ud idag.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. april 2011

Vi havde ik rigtigt nogen holdning til sutten, altså om den var god eller skidt.. Da Lisa var 5 dage, gav vi hende den første gang, men hun var ik super interesseret, så vi gjorde ik så meget ud af det.. Hun fik den i munden  et par gang om dagen, men suttede lidt på den, og smed den så ud igen.. Da hun var 8 uger fik hun ligefrem opkast fornemmelser af at ha den i munden, så vi droppede det helt!! 

Det begyndte vi så at ærge os over, for vi havde ik nogen 'trøster' udover mine babser, så jeg købte et hav af forskellige sutter, for at finde frem til en hun  ville ha, men hun nægtede..   Da hun så var 6mdr. gik jeg og rytttede lidt op, og fandt posen med alle sutterne, jeg smed en fra Pigeon ned til hende, bare for at hun kunne lege med den, men den tog hun i munden, og har nærmest ik lagt den siden!!

Så konklutionen er at vores næste barn skal ha en sut, så snart mælken løber ordentligt, og så vil vi ellers gøre en stor indsats for at h*n vil bruge den, for den er sq uundværlig!!

Stine og Lisa.

Anmeld

26. april 2011

132319

Begge mine børn har brugt sut :-) Hjalte blev først rigtig glad gor den da amningen stoppede da han var 8 måneder. Kamille bruger kun sin når hun skal sove og den er uundværlig når hystaden skal falde til ro ;-)

Anmeld

26. april 2011

LinLin

Ja til sut

Mht tænder fik jeg at vide af tandlægen at de bare skulle stoppe inden/omkring deres 3-års fødselsdag - og så er det i øvrigt ligegyldig hvilken slags sut (rund/anatomisk/symmetrisk)!

David stoppede med sut da han var lige præcist 2½ - helt tilfældigt, da hans mor havde glemt at få en sut med i dagpleje

Anmeld

26. april 2011

muzen

i skal have mange tak for alle jeres svar. det var dejligt at i ville deltage.

og jeg kunne jo så se at jeg ikke var helt galt på den.

ja vores tandlæge sagde også bare at den skulle være væk omkring de 3 år. og at det var helt lige meget hvad det var for en sut de små bruger.

Anmeld

26. april 2011

Brams

muzen skriver:

jeg sidder lige og ser D.U.M og der siger dea/ rasmus at hendes datter ikke skal bruge sut da det ødelægger hendes tænder og de bliver grimme.

min søn bruger sut og jeg ville aldrig undværre at have givet ham den. det er så meget nemmer da han var lille og ked af det. nu bruger han den kun om natten.

vil du ikke fortælle hvorfor du har fra valgt den

Min datter brugte sut indtil for nylig.

Hun er i dag 18 mdr. og har lige smidt sutten (efter eget ønske, hun ville ikke have den når hun skulle sove mere)  Super fedt at vi ikke skal kæmpe med afvænning senere hen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.