bruger jeres børn sut

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. april 2011

Melissa´s Mor

Hej

Min datter på nu 20 måneder, valgte sutten fra da hun var ca 11 måneder. Har ikke rigtig forstået hun lige pludselig ikke vil have den mere. Men er nu glad for hun selv valgte den fra, for havde besluttet at når tænderne kom skulle hun stoppe med den.. da tænderne bliver skæve og hun brugte den egentlig også meget sjælent..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. april 2011

Chamomile

Celina brugte sut, indtil for 2½ år siden hvor hun selv valgte den fra. Eller hun bruger stadig sutter til at nulre med

Anmeld

24. april 2011

tinasmor

Nu ser jeg ikke DUM og ved derfor hvor gl. deres barn er. Men det er rigtigt, at hvis barnet er 3 år tilskynder man til at barnet skal smide sutten fordi den kan "ødelægge" tandstillingen. Men indtil de fylder 3 skulle evt. suttebid selv rette sig ud.

Her har vi været glade for at have sutten. Den er dog altid blevet brugt med måde og hun har aldrig bare rendt rundt med den. Den er blevet brugt til lidt trøst, eller ved sovetid eller hvis hun havde brug for ekstra tryghed.

Vi valgte at hun ikke skulle løbe rundt med den i løbet af dagen, fordi det alt andet lige kan være med til at hæmme deres sprog og så fordi vi ikke mente at det var nødvendigt at have det så meget ud over sovetiden.

Vi venter os igen og jeg håber da også den lille vil tage i mod sut.

Anmeld

24. april 2011

Angelspot

Jeg har altid været lidt modstander af sut til meget små børn, men må indrømme at det er rigtig godt for min søn at have den mulighed. Han har et stort suttebehov og da vi i starten kæmpede meget for at få ham til at sove om dagen, så virkede det først da vi fandt en sut han kunne lide at bruge. Han er 8 uger gammel nu og han vælger den selv fra når han ikke gider den, den blir simpelthen bare spyttet ud eller nægtet adgang til munden hvis han ike gider det, Håber at jeg senere hen kan undlade at give ham den, men det kan være jeg må give mig helt Han er i hvert fald blevet gladere og mere rolig.

Anmeld

24. april 2011

merle2010

ja vores datter bruger sut hun fik den da hun var 2 dage gammel, hun græd konstant fordi hun ville sutte, og sutten hjalp meget.. hun er meget glad for sin sut og har den hængende i en suttekæde så hun kan tage den når hun har brug for den.. hun er 11 mdr nu, og elsker sin sut... jeg ville ikke have undværet den..

Anmeld

24. april 2011

Kamulla

Ja.. Noah brugte sut til han var  næsten 3år.. det begynder først at være ødelæggende når barnet er over 3år.. det suttebid Noah havde er helt forsvundet, og han har helt lige tænder

Anmeld

25. april 2011

sandratobias

Tobias var lidt over 3 inden han fik sutten taget fra sig.. Fra den ene dag til den anden, og har egentligt ikk rigtigt spurgt efter den.. Og har han spurgt, sagde vi at store drenge ikk bruger sut.. Og så var der ikk mere i det.. Han fik sutten fra dag 1.. Men han er oz født for tidligt.. ( uge 31+2.. ) 

Amanda på 10 uger bruger sut.. Det er egentligt ikk altid hun vil ta imod den... Så håber da hun er ligeså villg til at smide den til den tid..  

Anmeld

25. april 2011

4kløver

Ja men kun når hun skal sove.

Anmeld

25. april 2011

twinboys

Mine drenge brugte kun deres sutter når de skulle sove...

Aldrig har de løbet rundt med en sut i munden og aldrig blevet trøstet med en sut...

Majbritt

Anmeld

25. april 2011

SussieThyssen

muzen skriver:

jeg sidder lige og ser D.U.M og der siger dea/ rasmus at hendes datter ikke skal bruge sut da det ødelægger hendes tænder og de bliver grimme.

min søn bruger sut og jeg ville aldrig undværre at have givet ham den. det er så meget nemmer da han var lille og ked af det. nu bruger han den kun om natten.

vil du ikke fortælle hvorfor du har fra valgt den

Mine har brugt sut indtil de blev 3 år, så byttede de sutterne for en cykel.

Og det med at tænderne bliver grimme er generelt noget sludder, ingen af mine har på nogen måde grimme tænder, og ingen har haft brug for den mindste smule tandretninger, såe....

Kærligst
Sussie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.