NF- Er der nogen der har valgt det fra?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.594 visninger
47 svar
0 synes godt om
24. april 2011

Københavnermor

Hej baby.dk'ere

Er der nogen herinde som har valgt NF-scanningen fra? Hvilke overvejelser gjorde i jer? Var i glade for det?

Min mand syntes ikke der er nogen grund til den scanning, og jeg hælder lidt i den retning. Vi kunne ikke vælge en barn fra pga. downs og hvis man fik at vide at der var en sandsynlighed for det, bekymrer man sig så ikke bare mere over det?

Kh, MedRogn, 7+3

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. april 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

MedRogn skriver:

Hej baby.dk'ere

Er der nogen herinde som har valgt NF-scanningen fra? Hvilke overvejelser gjorde i jer? Var i glade for det?

Min mand syntes ikke der er nogen grund til den scanning, og jeg hælder lidt i den retning. Vi kunne ikke vælge en barn fra pga. downs og hvis man fik at vide at der var en sandsynlighed for det, bekymrer man sig så ikke bare mere over det?

Kh, MedRogn, 7+3

Nu har jeg ikke valgt den fra selv, og vil også gerne afsted.

Selv om jeg ikke ville vælge et barn fra pga Downs, ville jeg synes det var rart at vide om det var noget man skulle forholde sig til, så man kunne vende sig til tanken.

Samtidig synes jeg at man skal huske, at NF også er en positiv og  smuk smuk scanning, hvor man ser bebs som en hel færdiglavet baby for første gang. Og det kan man vel ikke få nok af 

Anmeld

24. april 2011

eElak

Jeg må indrømme at jeg ikke forstår dem som vælger den fra... Ikke fordi det skal tolkes negativt, men NF skanningen er for at finde ud af om der er nogle misdannelser med barnet - og ikke blot om der er en risiko for downs syndrom. 

Når nu man har muligheden for at få sådan en skanning - hvorfor så ikke tage den?

En ting er om man vil have et barn med downs... En anden ting er om der er noget galt med barnet, så man allerede der kan se om man skal følges tættere, eller om graviditeten bør afsluttes pga ringe overlevelseschancer.. 

Jeg er måske farvet i min opfattelse - for har en tæt veninde, som lige har været igennem sit livs helvede med en graviditet, hvor man kunne have opfanget det ved NF skanningen, hvis de havde tilbudt hende en ekstra skanning i stedet for blot at rykke datoen med mange dage og i stedet for at lade hende vente til MD. 

Anmeld

24. april 2011

lukasmor

KaLee skriver:

Jeg må indrømme at jeg ikke forstår dem som vælger den fra... Ikke fordi det skal tolkes negativt, men NF skanningen er for at finde ud af om der er nogle misdannelser med barnet - og ikke blot om der er en risiko for downs syndrom.

Når nu man har muligheden for at få sådan en skanning - hvorfor så ikke tage den?

En ting er om man vil have et barn med downs... En anden ting er om der er noget galt med barnet, så man allerede der kan se om man skal følges tættere, eller om graviditeten bør afsluttes pga ringe overlevelseschancer..

Jeg er måske farvet i min opfattelse - for har en tæt veninde, som lige har været igennem sit livs helvede med en graviditet, hvor man kunne have opfanget det ved NF skanningen, hvis de havde tilbudt hende en ekstra skanning i stedet for blot at rykke datoen med mange dage og i stedet for at lade hende vente til MD.

ville have skrevet det samme, men det klarede du fint for mig

Anmeld

24. april 2011

Aves.

Jeg fik ikke medd e to ældste, det fandtes ikke...og skulle jeg have flere børn ville jeg vælge begge dele fra og skulle jeg have noget så moderkage biopsi feks...jeg ville ikke kunne bruge det til noget, føler kun det gav bekymring..

Anmeld

24. april 2011

Dansker i England

Jeg valgte den ikke fra, da jeg gerne ville se baby, men jeg havde sagt til jm, hvilket også stod i mine papirer, at jeg ikke ville have at vide, om der var noget galt med babyen. Hverken det ene eller det andet.

Anmeld

24. april 2011

Halbschön

Jeg valgte den og sku til den da jeg var 13+3.. men da hun satte scanneren på maven viste det sig at jeg var 17+5 istedet, så hun kunne ikke lave en NF.. Tænkte faktisk slet ikke over, at jeg ikke fik den lavet

Anmeld

24. april 2011

Københavnermor

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Nu har jeg ikke valgt den fra selv, og vil også gerne afsted.

Selv om jeg ikke ville vælge et barn fra pga Downs, ville jeg synes det var rart at vide om det var noget man skulle forholde sig til, så man kunne vende sig til tanken.

Samtidig synes jeg at man skal huske, at NF også er en positiv og  smuk smuk scanning, hvor man ser bebs som en hel færdiglavet baby for første gang. Og det kan man vel ikke få nok af 

Man man får jo kun at vide om der er stor eller lille chance for at den har downs, ikke? Selv hvis man fik 1:3 chance, så kan man gå at bekymre sig, selvom babyen er helt sund og rask. 

Jeg kender et par som fik at vide at deres barn højstsandsynligt var svært hjerneskadet og ville have meget ringe chancer for at overleve efter fødslen. De fik et sundt og rask barn som i dag er en af mine gode venner... 

Jeg vil RIGTIG gerne se bebs , men helst ikke have at vide chancer for noget som helst.. Er jeg helt underlig?

Anmeld

24. april 2011

Københavnermor

KaLee skriver:

Jeg kan godt se idéen i at hvis der nu skulle opdages noget der var nødvendigt at følge tæt for at sikre graviditeten.. Men tror du man bare kan få lov at se babyen, og så ikke få målt nakkefolden??

Anmeld

24. april 2011

Københavnermor

KaLee skriver:

Og det gør mig ondt med din veninde, ingen burde gennemgå noget sådan!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.