Hvem skal gøre hvad?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. april 2011

Tanja1234

Anonym skriver:

Jeg vil ikke amme mit barn. Det skal være flaskebarn så min mand eller andre kan tage sig af det når jeg skal hvile eller har behov for at handle i fred eller lign. Modermælkserstatningen er næsten lige så godt som modermælken så der spotter jeg ingen problemer

Jeg elsker tanken om graviditet og fødsel. Tanken om en baby og det at være en familie tiltaler mig meget efter min mand har fået mig tændt på ideen

Men når det kommer til det med hvem der gør hvad, så er vi åbenbart uenige!! Vi troede vi var enige  Men efter pasningen viste der sig et mønster der overraskede mig rigtig meget og som fik mig til at revurdere tankerne om at få et barn i nær fremtid

Er det noget andet med sit eget bio barn fremfor en andens?

Hvis i har besluttet at barnet kun skal have flaske, så kunne i jo evt. overveje muligheden for at din mand tager barselen indtil barnet skal i institution.

Så kan du arbejde og for det meste få din nattesøvn. Er du/han indstillet på det?

Men ellers vil jeg også sige at det er meget naivt og grænsende til umodent at du tror du kan være mor uden nogensinde at skulle op om natten. Det hører trods alt med...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. april 2011

Muffinmus

Anonym skriver:

Jeg vil ikke amme mit barn. Det skal være flaskebarn så min mand eller andre kan tage sig af det når jeg skal hvile eller har behov for at handle i fred eller lign. Modermælkserstatningen er næsten lige så godt som modermælken så der spotter jeg ingen problemer

Jeg elsker tanken om graviditet og fødsel. Tanken om en baby og det at være en familie tiltaler mig meget efter min mand har fået mig tændt på ideen

Men når det kommer til det med hvem der gør hvad, så er vi åbenbart uenige!! Vi troede vi var enige  Men efter pasningen viste der sig et mønster der overraskede mig rigtig meget og som fik mig til at revurdere tankerne om at få et barn i nær fremtid

Er det noget andet med sit eget bio barn fremfor en andens?

Om du ammer eller ej er dit eget valg, synes dog det er øv at du på forhånd ikke gider gøre forsøget. EMn okay, sådan ser du pådet og så er det sådan det er. Men derfor synes jeg stadig i som minimum skalskiftes til at atge denattetjanser der er madmaden,i skal måskelave mad 2-3 gangeom natten (23.00-06.00) Someksempel og der må i deles,og har han fast job han skaltideligt op til, så ville jeg personligt ikke smide min mand ud af sengen flere gange hver nat.

Og jo, naturligvis er der forskel på om det er ens eget barn eller andres. Uanset hvad skal man dog altid sætte dem man paserførst.

Så der er da chancer for at han vil stå op om natten med jeres eget,men det er sørme ikke sikkert.Hvis han er en der sover tungt om natten,så er de svære at losse ud,har selv en af dem:-)

I har MEGET at snakke om og i skal begge to lige lære at I IKKE kommer først fremover og hvis i allerede nu inden i pverhovedet er kommet i gang,er uenige,så kan det ende seriøst skævt for både jeres parforhold og babyen.

Jeg synes slet ikke det lyder som om i erklar, han kan ikke tage ansvaret endnu fordi han gerne vil sove og du har slet ikke lyst til at tage ansvaret for alvor.

Mildt sagt skal du OFRE dig selv og det skaldin mandogså,især de første år er ALT på børnenes premisser og ikke jeres.Men i skal naturlligvis også huske at pleje jeres eget forhold i mens:-) SUPER vigtigt:-)

Forestil dig du vågner kl 5 med en sulten baby, en der vil lege og hygge og spise.

Forestil dig du efter en lang dag som mor går træt i seng kl 21 og skal op igen kl 11 kl 01 kl 04 og op igen til en ny dag kl 5-6 stykker.Sådan ser dagen ud for rigtigt mange af os og vigør det med glæde og rander under øjene fordi vi elsker vores børn.

Og uanset hvad du siger om at han skal hjælpe til,skal du spørge dig selv om DU er villig til at gøre det her mange mange mange gange:-) Er du det så kandet være du kan blive klar til en baby.

Vores er 2 og 3 og vi er STADIG oppe flere gange hver nat nogle gange.Vi har dog også nætter hvor begge sover igennem heldigvis:-)

Anmeld

18. april 2011

SD21

Sorry, men jeg synes altså heller ikke det lyder som om i er klar. Alene det med at du snakker om barnet, som om det er et job siger mig at i ikke er klar

Anmeld

18. april 2011

Laulund87

Anonym skriver:

Der bliver talt om at det største ansvar ligger ved moderen,-så er det jo heller ikke ligefordelt om ansvaret. Flertallet gør det som jeg vil have min mand til. Vores roller skal bare være omvendte jeres

Så det vil sige at din mand tager barslen, mens du går på arbejde?

Hvis ikke, er rollerne jo ikke omvendt vel

Anmeld

18. april 2011

Sitrani

Hmm... Altså, hvis man vil have en baby, SKAL man være villig til at opgave det meste af det fænomen der hedder nattesøvn... Og sådan er det bare! Man kan ikke bare sige "Jeg er en person der bare ikke kan undvære min nattesøvn!" - altså det kan godt være, men så er det i hvert fald ikke et barn du skal have.... Desuden kan man ikke fraskrive sig ansvaret for sit barn om natten, så det kun er den ene part der tager over, uanset om det er kvinden eller manden...... Synes absolut ikke I skal have børn nu, når I (ud fra hvad jeg har læst) slet ikke er enige eller viser uadtil at I begge vil tage lige meget ansvar for barnet.... Det virker ikke så logisk i mit hoved.....

Herhjemme vil det blive mig, der roder mest rundt om natten, da min kæreste har arbejde og skal være på arbejde i næsdten 12 timer.... det er vel kun fair, at den der ikke har lige så meget at lave, som den anden, er den der tager ansvaret om natten (og om dagen)

Mit råd: VENT med at få børn indtil din indstilling ændre sig, og du er villig til, at putte dit barns behov i første række....

Hilsen Sille, 29+2

Anmeld

18. april 2011

Anonym trådstarter

Min mand skal på barsel, jeg skal på arbejde

Det er sådan som det ser ud nu hvis jeg skulle vælge hvordan vores liv skulle være. Om det ville holde stik efter en fødsel ved jeg jo ikke. Måske vil jeg amme. Måske bliver jeg istand til at stå op. Jeg ved det ikke. Jeg ved bare at jeg vil gøre min mand lykkelig,men jeg vil det udelukkende hvis han kan skabe en tryghed og sikkerhed inden det barn kommer til verden.

Undskyld mig SD21,men det at være mor indebære omsorgspleje og sundhedspleje,erfarring inde for pædagogik og ernærring,samt rengøringsassistent,kok,tjener,vinduspudser,rådgiver,

husholderske,vaskekone ,- 365 dage om året. 24 timer i døgnet. Ingen ferier. Få pauser. Ingen lønninger som sådan og tilkaldevalgt 24-7.

I min verden lyder det her som det hårderste job i hele verden.

Tanken om barnet, familien ect tiltaler mig. Men fordelingen af hvem der gør hvad forvirre mig og har skabt uenighed imellem os

Anmeld

18. april 2011

Sitrani

Anonym skriver:

Det er sådan som det ser ud nu hvis jeg skulle vælge hvordan vores liv skulle være. Om det ville holde stik efter en fødsel ved jeg jo ikke. Måske vil jeg amme. Måske bliver jeg istand til at stå op. Jeg ved det ikke. Jeg ved bare at jeg vil gøre min mand lykkelig,men jeg vil det udelukkende hvis han kan skabe en tryghed og sikkerhed inden det barn kommer til verden.

Undskyld mig SD21,men det at være mor indebære omsorgspleje og sundhedspleje,erfarring inde for pædagogik og ernærring,samt rengøringsassistent,kok,tjener,vinduspudser,rådgiver,

husholderske,vaskekone ,- 365 dage om året. 24 timer i døgnet. Ingen ferier. Få pauser. Ingen lønninger som sådan og tilkaldevalgt 24-7.

Tanken om barnet, familien ect tiltaler mig. Men fordelingen af hvem der gør hvad forvirre mig og har skabt uenighed imellem os

Synes ærlig talt at bare det, at du overvejer fordelingen så nøje, og tænker meget over hvordan du skal få dine egne ting til at fungere, viser at du ikke skal have børn lige nu.. det der burde betyde mest i din tankegang, sku være barnet og dets velbefindende og dets behov.... selvom man kan være uenige om nogle ting, så skal man nok få det til at fungere, fordi det SKAL man for barnets skyld..... det virker mest som om din mand har overtalt dig til at få børn, og det synes jeg virker forkert - det er ikke noget man skal overtales til, det skal komme naturligt, efter min mening.......

Anmeld

18. april 2011

Anonym trådstarter

Jeg er kontrolfreak. Jeg vil have et overblik over situtionen inden jeg står i den hvis jeg velogmærket kan!!

Anmeld

18. april 2011

Darling<3

Anonym skriver:

(Vi har været/er igang med projekt baby. Der er nu opstået uenigheder og jeg kan ikke længere vurdere om jeg håber på en negativ eller positiv test!)

Problemstillingen er følgende:

Min kæreste vil have barn. Jeg er lidt tilhænger af "okay,hvis du tager det hovedsaglige ansvar om natten så fint med mig". Jeg havde givet grønt lys men så skulle vi passe min venindes barn 1 dag

Hvem skulle op om natten. Mig  Hvem skulle give mad og flaske? Mig  Hvem røg ikke op i en spids. Mig  Hvem gad virkelig ikke have barn efter det døgn? Mig  Hvem insistere stadig på at vi fortsat skal forsøge på projekt baby? Min mand!

Jeg gider ikke have et barn med ham hvis jeg er den der skal gøre alt!!  Jeg ved godt det var min venindes barn og et bio barn ikke er det samme men det viste stadig et adfærdsmønster både om dagen og om natten jo!  

Eftersom han sagde han nok skulle tage det hovedsaglige ansvar gik jeg udfra at han rent faktisk ville gøre det  Han lå og sov!!!  Jeg måtte vække ham og be ham om at tage over! Jeg var ikke så frustereret over det at barnet ikke sov,men jeg var frusteret,rasende og irriteret på at min mand havde sagt han var istand til at tage ansvar,at vi befinder os i projekt baby,og nu har bevist overfor mig at JEG er den der kommer til at være den der skal stå for barnet hovedsageligt set hvilket jeg gjorde klart fra starten af at jeg ikke gad

Jeg har selvfølgelig gjort mig en masse tanker om alle de skænderier der her kan medføre og hvor stort et problem vi kunne få ved at få det barn og så være fuldstændig uenige om hvem der gør hvad fra starten af!!

Er der noget man kan gøre så fordelingen bliver fair? Jeg er en af de mennesker der ikke fungere uden min nattesøvn!!

Hvad gjorde i og hvem gør hvad i dag hos jer??

Syntes du fordelingen hos jer er fair?

Hvor gammel er du og hvad med din mand??

Jeg er sikker på ar i nok skal få det til at fungere, men du ville nok blive skuffet og irriteret hvis du sætter næsen for meget op efter, at det er ham der skal stå op om natten Er ret sikker på at du også må tage dine dage, her og der..

Anmeld

18. april 2011

Darling<3

Anonym skriver:

men det at være mor indebære omsorgspleje og sundhedspleje,erfarring inde for pædagogik og ernærring,samt rengøringsassistent,kok,tjener,vinduspudser,rådgiver,

Så kan jeg vidst godt læhhe mor-planerne på hylden, er da hverken kok, tjener, vinduspudser, rådgiver

Mener du det her seriøst????????????

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.