Anonym skriver:
Jeg vil ikke amme mit barn. Det skal være flaskebarn så min mand eller andre kan tage sig af det når jeg skal hvile eller har behov for at handle i fred eller lign. Modermælkserstatningen er næsten lige så godt som modermælken så der spotter jeg ingen problemer 
Jeg elsker tanken om graviditet og fødsel. Tanken om en baby og det at være en familie tiltaler mig meget efter min mand har fået mig tændt på ideen 
Men når det kommer til det med hvem der gør hvad, så er vi åbenbart uenige!! Vi troede vi var enige
Men efter pasningen viste der sig et mønster der overraskede mig rigtig meget og som fik mig til at revurdere tankerne om at få et barn i nær fremtid 
Er det noget andet med sit eget bio barn fremfor en andens?
Om du ammer eller ej er dit eget valg, synes dog det er øv at du på forhånd ikke gider gøre forsøget. EMn okay, sådan ser du pådet og så er det sådan det er. Men derfor synes jeg stadig i som minimum skalskiftes til at atge denattetjanser der er madmaden,i skal måskelave mad 2-3 gangeom natten (23.00-06.00) Someksempel og der må i deles,og har han fast job han skaltideligt op til, så ville jeg personligt ikke smide min mand ud af sengen flere gange hver nat.
Og jo, naturligvis er der forskel på om det er ens eget barn eller andres. Uanset hvad skal man dog altid sætte dem man paserførst.
Så der er da chancer for at han vil stå op om natten med jeres eget,men det er sørme ikke sikkert.Hvis han er en der sover tungt om natten,så er de svære at losse ud,har selv en af dem:-)
I har MEGET at snakke om og i skal begge to lige lære at I IKKE kommer først fremover og hvis i allerede nu inden i pverhovedet er kommet i gang,er uenige,så kan det ende seriøst skævt for både jeres parforhold og babyen.
Jeg synes slet ikke det lyder som om i erklar, han kan ikke tage ansvaret endnu fordi han gerne vil sove og du har slet ikke lyst til at tage ansvaret for alvor.
Mildt sagt skal du OFRE dig selv og det skaldin mandogså,især de første år er ALT på børnenes premisser og ikke jeres.Men i skal naturlligvis også huske at pleje jeres eget forhold i mens:-) SUPER vigtigt:-)
Forestil dig du vågner kl 5 med en sulten baby, en der vil lege og hygge og spise.
Forestil dig du efter en lang dag som mor går træt i seng kl 21 og skal op igen kl 11 kl 01 kl 04 og op igen til en ny dag kl 5-6 stykker.Sådan ser dagen ud for rigtigt mange af os og vigør det med glæde og rander under øjene fordi vi elsker vores børn.
Og uanset hvad du siger om at han skal hjælpe til,skal du spørge dig selv om DU er villig til at gøre det her mange mange mange gange:-) Er du det så kandet være du kan blive klar til en baby.
Vores er 2 og 3 og vi er STADIG oppe flere gange hver nat nogle gange.Vi har dog også nætter hvor begge sover igennem heldigvis:-)