Hvem skal gøre hvad?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.069 visninger
40 svar
0 synes godt om
18. april 2011

Anonym trådstarter

(Vi har været/er igang med projekt baby. Der er nu opstået uenigheder og jeg kan ikke længere vurdere om jeg håber på en negativ eller positiv test!)

Problemstillingen er følgende:

Min kæreste vil have barn. Jeg er lidt tilhænger af "okay,hvis du tager det hovedsaglige ansvar om natten så fint med mig". Jeg havde givet grønt lys men så skulle vi passe min venindes barn 1 dag

Hvem skulle op om natten. Mig  Hvem skulle give mad og flaske? Mig  Hvem røg ikke op i en spids. Mig  Hvem gad virkelig ikke have barn efter det døgn? Mig  Hvem insistere stadig på at vi fortsat skal forsøge på projekt baby? Min mand!

Jeg gider ikke have et barn med ham hvis jeg er den der skal gøre alt!!  Jeg ved godt det var min venindes barn og et bio barn ikke er det samme men det viste stadig et adfærdsmønster både om dagen og om natten jo!  

Eftersom han sagde han nok skulle tage det hovedsaglige ansvar gik jeg udfra at han rent faktisk ville gøre det  Han lå og sov!!!  Jeg måtte vække ham og be ham om at tage over! Jeg var ikke så frustereret over det at barnet ikke sov,men jeg var frusteret,rasende og irriteret på at min mand havde sagt han var istand til at tage ansvar,at vi befinder os i projekt baby,og nu har bevist overfor mig at JEG er den der kommer til at være den der skal stå for barnet hovedsageligt set hvilket jeg gjorde klart fra starten af at jeg ikke gad

Jeg har selvfølgelig gjort mig en masse tanker om alle de skænderier der her kan medføre og hvor stort et problem vi kunne få ved at få det barn og så være fuldstændig uenige om hvem der gør hvad fra starten af!!

Er der noget man kan gøre så fordelingen bliver fair? Jeg er en af de mennesker der ikke fungere uden min nattesøvn!!

Hvad gjorde i og hvem gør hvad i dag hos jer??

Syntes du fordelingen hos jer er fair?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. april 2011

Holbæktrunten

Jeg tænker umiddelbart at du slet ikke re klar til et barn - og det ville jeg tage en snak med min mand om, hvis jeg var dig. Og du bliver nok også nød til at fortælle om din oplevelse da i passede din venindes barn - HUSK at give ham mulighed for at forklare sig.

MEN - hvordan hulen havde du tænkt dig at blive mor, og undgå at være oppe om natten? Med mindre det skal være et flaskebarn og din mand holder barslen i stedet for dig, synes jeg det er utopi at tro på det kan lykkes. 

Jeg fungerer heller ikke specielt godt uden min nattesøvn, og det ville da være lyv hvis jeg påstod at jeg ser frem til natteroderiet. Dog er det mig der skal holde al barslen, og derfor er det også mig den hænger på om natten - der er slet intet at diskutere. 

Så må jeg tage en lur om aftenen, eller gå tidligt i seng, og manden kommer til at få ansvaret for den lille 1 dag i weekenden, tænker jeg, så jeg har mulighed for at sove igennem. Er dog sikker på at hvis jeg en dag hænger i bremsen, vil min mand tage over, så jeg kan få hvilet ud, uanset hvilken ugedag det er. 

Og ellers så skulle tricket jo være at sove om dagen, når baby sover... Det er ikke lige min kop the heller, men er sikker på at man kan vænne sig til meget.

Anyway, tag den snak med din mand... Og find ud af hvad grunden er til at du GERNE vil have et barn. For udfra dit indlæg, lyder det slet ikke som om at du ser noget positivt omkring det at blive forældre til et lille væsen?

Anmeld

18. april 2011

Anonym trådstarter

Nu har jeg jo fra starten af snakken omkring en baby sagt at jeg ikke vil være den der skal op om natten. Vi har talt om det døgn vi passede min venindes barn. Han siger det bliver anderledes hvis det var vores eget barn. Det ændre bare ikke at jeg har set hans adfærdsmønster nu. 

Så jeres "fordeling" er at du skal gøre det meste,så skal din kæreste lige hjælpe lidt til når du har brug for hjælp eller hvordan skal det forståes?

Anmeld

18. april 2011

Ni-ko-li-ne

altså, jeg tror i bør vente med projekt baby en tid... Man skal være indstillet på at det laver en hel del om på ens liv, og man skal være klar til at gøre de ting..

Det er du ikke, og det er vel egentlig nok til at i bør vente... I skal jo begge være klar... Det nytter jo ikke at han er klar og du ikke er

Anmeld

18. april 2011

Laulund87

Ni-ko-li-ne skriver:

altså, jeg tror i bør vente med projekt baby en tid... Man skal være indstillet på at det laver en hel del om på ens liv, og man skal være klar til at gøre de ting..

Det er du ikke, og det er vel egentlig nok til at i bør vente... I skal jo begge være klar... Det nytter jo ikke at han er klar og du ikke er

Anmeld

18. april 2011

Rockertand

Enig med Holbæktrunten (som sædvanlig).

Du er helt klart ikke parat til at få et barn - og nu ved jeg ikke, hvor gammel, du er, men synes da bestemt, at du skal overveje, om du overhovedet skal have børn? Den overvejelse synes jeg, at du skylder et lille nyt liv, der kommer til verden og har brug for sin mor og tryghed og varme og åbne arme, der ikke tager sig af, om klokken er formiddag eller lort om natten.

Jeg kan næsten få helt ondt i hjertet, når jeg læser dit indlæg, tænk sig at gå så højt op i en %/¤(*%/# arbejdsfordeling, når det er et lille barn, det drejer sig om - JA, det er hovedsageligt moderen, der i starten kan dække de basale behov, et lille barn har, normalt går faderen også på arbejde og har dermed brug for sin nattesøvn, så JA, det er moderen, der klarer nætterne.....men søvnmangel, bruge hele sin dag på at opfylde den lilles behov og at rende rundt og ligne lort med en krop, der har ændret form til det værre, er bare nogle af goderne ved at blive nybagt mor.

Hvis I allerede er uenige nu, så vil jeg da tillade mig at krydse fingre for en negativ test lige p.t. og vente med at ønske en positiv, til I har afklaret, om projektet skal fortsætte.

Anmeld

18. april 2011

Silas&Mille

Er helt enig med Holbæktrunten.

Jeg kan slet ikke se hvordan du havde forestillet dig at blive mor uden at skulle rende oppe om natten.

Hvis man ikke er indstillet på alle de ændringer der sker i ens liv når man får barn/børn, så synes jeg ærlig talt ikke man skal overveje at få nogen.

Det lyder måske lidt hårdt men det er bare mit syn på det.

Anmeld

18. april 2011

Ni-ko-li-ne

Anonym skriver:

Nu har jeg jo fra starten af snakken omkring en baby sagt at jeg ikke vil være den der skal op om natten. Vi har talt om det døgn vi passede min venindes barn. Han siger det bliver anderledes hvis det var vores eget barn. Det ændre bare ikke at jeg har set hans adfærdsmønster nu. 

Så jeres "fordeling" er at du skal gøre det meste,så skal din kæreste lige hjælpe lidt til når du har brug for hjælp eller hvordan skal det forståes?

her hjemme har vi været fælles om natteroderiet mens min kæreste ikke arbejdede... Men, da han begyndte at arbejde igen var natteroderiet mit...

jeg lavede så meget husligt jeg kunne, resten gjorde han...

Vi er meget fælles om de ting her hjemme....

Anmeld

18. april 2011

K&S

Anonym skriver:

(Vi har været/er igang med projekt baby. Der er nu opstået uenigheder og jeg kan ikke længere vurdere om jeg håber på en negativ eller positiv test!)

Problemstillingen er følgende:

Min kæreste vil have barn. Jeg er lidt tilhænger af "okay,hvis du tager det hovedsaglige ansvar om natten så fint med mig". Jeg havde givet grønt lys men så skulle vi passe min venindes barn 1 dag

Hvem skulle op om natten. Mig  Hvem skulle give mad og flaske? Mig  Hvem røg ikke op i en spids. Mig  Hvem gad virkelig ikke have barn efter det døgn? Mig  Hvem insistere stadig på at vi fortsat skal forsøge på projekt baby? Min mand!

Jeg gider ikke have et barn med ham hvis jeg er den der skal gøre alt!!  Jeg ved godt det var min venindes barn og et bio barn ikke er det samme men det viste stadig et adfærdsmønster både om dagen og om natten jo!  

Eftersom han sagde han nok skulle tage det hovedsaglige ansvar gik jeg udfra at han rent faktisk ville gøre det  Han lå og sov!!!  Jeg måtte vække ham og be ham om at tage over! Jeg var ikke så frustereret over det at barnet ikke sov,men jeg var frusteret,rasende og irriteret på at min mand havde sagt han var istand til at tage ansvar,at vi befinder os i projekt baby,og nu har bevist overfor mig at JEG er den der kommer til at være den der skal stå for barnet hovedsageligt set hvilket jeg gjorde klart fra starten af at jeg ikke gad

Jeg har selvfølgelig gjort mig en masse tanker om alle de skænderier der her kan medføre og hvor stort et problem vi kunne få ved at få det barn og så være fuldstændig uenige om hvem der gør hvad fra starten af!!

Er der noget man kan gøre så fordelingen bliver fair? Jeg er en af de mennesker der ikke fungere uden min nattesøvn!!

Hvad gjorde i og hvem gør hvad i dag hos jer??

Syntes du fordelingen hos jer er fair?

Så tror jeg aldrig rigtig du bliver klar til at få børn

Anmeld

18. april 2011

Jemion

Hos os bliver natte roderiet nok mest mig der har den tjans, da jeg tager hele barslen og har planer om at amme, så synes egentlig ikke han skal deltage i for meget natteroderi efter hans 14 dages barsel, når han så skal til at skulle op på 8 timers arbejde Men om dagen bliver det meget lige fordelt i de ting han nu kan hjælpe med når han har fri fra arbejde  

Men synes som de andre skriver at i nok burde vente lidt endnu

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.