Foråret i billeder(spaaaam)!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. april 2011

AWO

Dinna88 skriver:

HAHA! Jeg burde næsten få fat i dem....  

Men tusinde tak Ork, 20.000 kr er ikke en gang mange penge! Man kan neeemt komme op i 100.000 kr. Jeg har for..... ja, lige godt 6.000 kr. Og jeg har kun ét ekstra objektiv, og det er ikke en gang "noget særligt". Jeg vil meget gerne have et lysstærkt objektiv med VR i - vibration reduction, så billederne ikke så nemt bliver rystede, meeeen.... Det koster nemt 10.000 kr! Æv æv æv! Jeg er ude i begynder udstyret mht. kamera, og alligevel har jeg brugt "så" mange penge. Folk får meget store øjne når jeg fortæller at jeg lige har købt nyt objektiv til 1500 kr - sagen er bare den, at du aldrig vil se en prof. med det objektiv, det er slet ikke "nok" for sådan en 

Hehe, men det er da super ærgeligt, at det ikke lige er gået i arv! At gå og fotografere, tage hjem og synes det man har lavet er vellykket for dernæst at redigere billederne er bare så lækkert 

Det må du gøre!

Altså, jeg med mit lille lommekamera synes, det er mange penge...  Men jeg ved godt, det meste er sindssygt dyrt. Min far køber sit udstyr i Tyskland, mon ikke det er lidt billigere der? De har en ret god foto-forretning i Flensborg, hvor han altid handler - og bytter sig til nyere udstyr. Photo Dose hedder den.

Men det er altså meget smart med sådan en hobby-fotograf i familien. Vi behøver i hvert fald aldrig hyre en fotograf, tror min far ville blive fornærmet, hvis ikke han fik lov.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. april 2011

Dinna88

Anke skriver:

Det må du gøre!

Altså, jeg med mit lille lommekamera synes, det er mange penge...  Men jeg ved godt, det meste er sindssygt dyrt. Min far køber sit udstyr i Tyskland, mon ikke det er lidt billigere der? De har en ret god foto-forretning i Flensborg, hvor han altid handler - og bytter sig til nyere udstyr. Photo Dose hedder den.

Men det er altså meget smart med sådan en hobby-fotograf i familien. Vi behøver i hvert fald aldrig hyre en fotograf, tror min far ville blive fornærmet, hvis ikke han fik lov.

Hehe, ser lige på det i morgen!
Uh! Ej, tak for det! Der må jeg ned næste gang jeg kommer over grænsen! Min svigerfar er lidt en teknologielsker og til trods for at han slet ikke går lige så meget op i det som jeg gør, så har han et kamera der er 3000 kr dyrere end mit - ham kan jeg nok overtale til at køre derind forbi, når vi kører til Italien til sommer!

Jaaa, det er nemlig super smart! Og hvem vil fornærme sin far?  Sådan er det skam også med min niece - men det er da virkelig også spild af penge at gå ind og betale ALT for meget for det, når en i familien kan? Jeg er slet ikke på samme niveau som en prof, men til gengæld er min niece tryg ved mig og det giver altså langt bedre billeder.  

Anmeld

18. april 2011

Ranarupta

Dinna88 skriver:

Øhm. Hehe. Altså, er det ene objektiv med et super godt zoom? Så er det bare tallene på det der er anderledes - f.eks. er mit almindelig kit objektiv bare 18-55 mm. Dvs. der er næsten intet zoom - derfor kunne jeg ikke få bedre billeder af svanen!

Men pyt - hvis du vil fotografere detajler, så er det jo ikke zoom der er vigtigt  Nu kan jeg slet ikke huske hvordan Canon ser ud, men på hjulet på det skulle der gerne være en blomst. Blomsten er makroeffekten Og den skal du bare sætte til, når du vil fotografere detaljerne!

Jeg ved ikke om det kan fungere på en mac, men Paint.Net bruger jeg! Det er ganske glimrende - jeg kan da redigere det som du kan se på mine billeder. Men jeg bruger faktisk udelukkende hue/saturation, øhm... Og kontraster/lys (jeg kan ikke huske hvad det helt præcist hedder i programmet) og så crop (beskære funtionen) til at redigere mine billeder. Jeg foretrækker dem så naturelige som muligt, men det kan bare gøre SÅ meget at redigere i de simple ting i billederne. 

Høhø... Ja, jeg aner intet om zoom, men det ene kan zoome ret meget. Min kæreste tager til Formel1 min. en gang om året og vil gerne have gode billeder af bilerne... Og de er som oftest langt væk.

Jo, der er en "blomst"-funktion på vores kamera, men er det godt nok? For den har jeg brugt før. 
Vil gerne sådan noget som at fange motiver af fx. støvdrageren i en blomst...

Er Paint.Net et program, du har hentet/købt? Eller er det fast i Windows-maskiner? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.