Ranarupta skriver:
Ja, det er lige dét, jeg vil. Altså fotografere detaljer...
Vi har et spejlrefleks (Canon Eos 450D, mener jeg) og så to objektiver. Kan ikke huske andet end at det er et "almindeligt" og et til laaangt væk (tænk, jeg har fuldstændigt mistet ordet - det ligger lige på tungen) 
Hm, jeg er totalt grøn i det her og har ikke rigtigt prøvet at redigere mine billeder. Ville gerne, men aner ikke, hvilket program, der er bedst til nybegyndere (der bruger Mac)...
Øhm. Hehe. Altså, er det ene objektiv med et super godt zoom? Så er det bare tallene på det der er anderledes - f.eks. er mit almindelig kit objektiv bare 18-55 mm. Dvs. der er næsten intet zoom - derfor kunne jeg ikke få bedre billeder af svanen!
Men pyt - hvis du vil fotografere detajler, så er det jo ikke zoom der er vigtigt
Nu kan jeg slet ikke huske hvordan Canon ser ud, men på hjulet på det skulle der gerne være en blomst. Blomsten er makroeffekten
Og den skal du bare sætte til, når du vil fotografere detaljerne!
Jeg ved ikke om det kan fungere på en mac, men Paint.Net bruger jeg! Det er ganske glimrende - jeg kan da redigere det som du kan se på mine billeder. Men jeg bruger faktisk udelukkende hue/saturation, øhm... Og kontraster/lys (jeg kan ikke huske hvad det helt præcist hedder i programmet) og så crop (beskære funtionen) til at redigere mine billeder. Jeg foretrækker dem så naturelige som muligt, men det kan bare gøre SÅ meget at redigere i de simple ting i billederne.
Anmeld