Foråret i billeder(spaaaam)!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. april 2011

Ranarupta

Dinna88 skriver:

Det gør jeg nemlig også selv
Altså, makro effekten er uundværlig til sådan nogle billeder. Ligesom hvis man skal fotografere et par babyfødder eller hænder. Dens funktion er netop at man kan fotografere små ting/detaljerede ting meget tæt på. (Mit kamera har dog en tendens til at sætte ud når jeg kommer for tæt på, der er det ærgeligt, at jeg ikke har et bedre zoom)

Fotograferingskurser er hundehamrende dyre, har du et spejlrefleks? Der er jo en manual med, der faktisk forklarer diverse funktioner super godt. Og så er der tutorials på youtube, og nogle hjemmesider hvor personer uploader videoer hvor de forklarer de forskellige ting.  F.eks. har jeg engang brugt denne her  http://tagbilleder.dk/bl%C3%A6nde han forklarer det rigtig godt!

Redigerer du dine billeder? Det optimerer dem super meget 

Ja, det er lige dét, jeg vil. Altså fotografere detaljer...

Vi har et spejlrefleks (Canon Eos 450D, mener jeg) og så to objektiver. Kan ikke huske andet end at det er et "almindeligt" og et til laaangt væk (tænk, jeg har fuldstændigt mistet ordet - det ligger lige på tungen) 

Hm, jeg er totalt grøn i det her og har ikke rigtigt prøvet at redigere mine billeder. Ville gerne, men aner ikke, hvilket program, der er bedst til nybegyndere (der bruger Mac)...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. april 2011

Dinna88

Ranarupta skriver:

Ja, det er lige dét, jeg vil. Altså fotografere detaljer...

Vi har et spejlrefleks (Canon Eos 450D, mener jeg) og så to objektiver. Kan ikke huske andet end at det er et "almindeligt" og et til laaangt væk (tænk, jeg har fuldstændigt mistet ordet - det ligger lige på tungen) 

Hm, jeg er totalt grøn i det her og har ikke rigtigt prøvet at redigere mine billeder. Ville gerne, men aner ikke, hvilket program, der er bedst til nybegyndere (der bruger Mac)...

Øhm. Hehe. Altså, er det ene objektiv med et super godt zoom? Så er det bare tallene på det der er anderledes - f.eks. er mit almindelig kit objektiv bare 18-55 mm. Dvs. der er næsten intet zoom - derfor kunne jeg ikke få bedre billeder af svanen!

Men pyt - hvis du vil fotografere detajler, så er det jo ikke zoom der er vigtigt  Nu kan jeg slet ikke huske hvordan Canon ser ud, men på hjulet på det skulle der gerne være en blomst. Blomsten er makroeffekten Og den skal du bare sætte til, når du vil fotografere detaljerne!

Jeg ved ikke om det kan fungere på en mac, men Paint.Net bruger jeg! Det er ganske glimrende - jeg kan da redigere det som du kan se på mine billeder. Men jeg bruger faktisk udelukkende hue/saturation, øhm... Og kontraster/lys (jeg kan ikke huske hvad det helt præcist hedder i programmet) og så crop (beskære funtionen) til at redigere mine billeder. Jeg foretrækker dem så naturelige som muligt, men det kan bare gøre SÅ meget at redigere i de simple ting i billederne. 

Anmeld

17. april 2011

metski83

Du tager bare nogle sindsyg flotte billeder, hold da helt op.

Anmeld

17. april 2011

Dinna88

metski83 skriver:

Du tager bare nogle sindsyg flotte billeder, hold da helt op.

Tuuuusinde tak skal du have!

Anmeld

17. april 2011

FruEllingsen

Sikke nogle gode billeder. det er du altså vildt god til

Anmeld

17. april 2011

Dinna88

Drømmer skriver:

Sikke nogle gode billeder. det er du altså vildt god til

Tusinde, tusinde tak

Anmeld

17. april 2011

Barbamama

Du er da bare skide dygtig til at tage billeder! Jeg gik amok med at tage billeder af vores magnoliatræ i dag, men det er slet ikke billeder i din klasse.

Anmeld

17. april 2011

Dinna88

michella80 skriver:

Du er da bare skide dygtig til at tage billeder! Jeg gik amok med at tage billeder af vores magnoliatræ i dag, men det er slet ikke billeder i din klasse.

uhh, tuuusinde tak!

Er det ikke det samme som træ som det jeg har taget billeder af? Ja, det jeg har fotograferet står i en park, derfor aner jeg det ikke Men vil du tage billeder tæt på blomsterne, så burde dit kamera have makro effekten, også selvom det er et P&S kamera (lommekamera) - Symbolet for det er en lille blomst, den plejer faktisk at have en knap for sig selv på kameraet!  

Anmeld

17. april 2011

Barbamama

Dinna88 skriver:

uhh, tuuusinde tak!

Er det ikke det samme som træ som det jeg har taget billeder af? Ja, det jeg har fotograferet står i en park, derfor aner jeg det ikke Men vil du tage billeder tæt på blomsterne, så burde dit kamera have makro effekten, også selvom det er et P&S kamera (lommekamera) - Symbolet for det er en lille blomst, den plejer faktisk at have en knap for sig selv på kameraet!  

Nej det er ikke det samme. Jeg smider lige nogle ind. Men ja der er en blomst på mit kamera. Men man skal også lige have øje for det.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

17. april 2011

Line&Mike

Hold da op hvor er det bare nogle super flotte billeder du har taget! . Man kan da ikke andet end at komme i forårshumør!

Jeg vil selv rigtig gerne igang med at fotografere, og nu er dine billeder jo så flotte, så tænkte på hvilket kamera du bruger?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.