vores hund angriber fremmede forbigående hunde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. april 2011

henh01

Hejsa

Jeg kan klart anbefale dig at tale med en adfærdsterapeut så I finder ud af hvad Jeres hund lige præcist har brug for. Det gjorde vi med vores hund (at det så endte med at vi måtte aflive ham fordi han var blevet stresset og bed ud efter os er noget andet ) Vi havde stor hjælp af terapeuten der kommer ud til Jer og fortæller jer generelt om racen og som ser på Jeres hund og fortæller hvordan I bedst muligt kan opdrage dem og gøre den tryg.

At den har angrebet andre er jo udelukkende Jeres ansvar og derfor vil jeg råde Jer til i første omgang at hegne haven ind. Så vidt jeg er orienteret er det slet ikke lovligt ikke at have sin hund hegnet inde forstået på den måde at det kommer til at bide Jer bagi,. hvis I får en anmeldelse på et overgreb fra jeres hund der i værste fald kan tvinge Jer til at skulle aflive den. Og det ville jo være synd for jer og hunden.

Held og lykke med det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. april 2011

1977

Profilbillede for 1977

Vi har en hund, der ikke kan lide andre hunde - specielt ikke de små af slagsen. Han tryner dem og ville sikkert æde dem, hvis han fik chancen. Men når det så er sagt, så er han den mest kærlige hund der findes når det gælder børn, og han er 112% loyal overfor sin flok.

Derfor kan jeg kun sige at det er vigtigt at jeres have er indhegnet. Hvis du ikke har en hund, du kan kalde til dig, som så møder mig og min hund, ja så ville det komme til kamp. Jeg ville slippe snoren så de kunne få lige vilkår! Jeg bliver SÅ sur når jeg møder en løs hund, netop fordi min ikke kan lide dem. Og så ´kan jeg have min i snor lige så meget jeg lyster, hvad skal det hjælpe?!

Derudover SKAL i gå til træning med den!!!!!! Så lærer i hundes temprement og personlighed at kende og i får træning i at have hund. Og eftersom det er dig der ikke kender til det at have hund, vil jeg anbefale at det er dig, der træner med den. Så lærer du hvordan det er at have hund og hvad den er i stand til.

Anmeld

17. april 2011

Mor til Ella

myr81 skriver:

og tilsydeladende har ts ikke lyst til i det hele taget at beholde hunden?

Så er lysten der vel heller ikke til at arbejde med hunden tænker jeg?

Synes enlig det er sagen lige meget om hun ville have den eller ej, de må jo på en eller anden måde have snakket om det inden, dermed er ansvaret givet videre.

Det er simpelthen for nemt at give lorten videre eller aflive det er ikke hundens skyld, det er en af de ting jeg kan ryge helt i det røde felt pga.

Og når man ikke engang har givet hunden den chance at blive trænet, bliver jeg sku lidt harm, det burde være en selvfølge.

( Det med aflivning og give videre og træning ved jeg godt du ikke har skrevet om så det var ikke for at kaste det hele over dig, bliver bare lidt sur)

Anmeld

17. april 2011

Sildefisk

Lollo1987 skriver:

Synes enlig det er sagen lige meget om hun ville have den eller ej, de må jo på en eller anden måde have snakket om det inden, dermed er ansvaret givet videre.

Det er simpelthen for nemt at give lorten videre eller aflive det er ikke hundens skyld, det er en af de ting jeg kan ryge helt i det røde felt pga.

Og når man ikke engang har givet hunden den chance at blive trænet, bliver jeg sku lidt harm, det burde være en selvfølge.

( Det med aflivning og give videre og træning ved jeg godt du ikke har skrevet om så det var ikke for at kaste det hele over dig, bliver bare lidt sur)

Forstår ikke rigtig hvad du er uenig i? Synes udmiddelbart det i det store og hele, lader til at vi er enige

Jeg mener det er meget relevant at ts giver udtryk for hun egentlig ikke ønsker hunden, for så er viljen til at opdrage den vel heller ikke så stor vel?

Anmeld

18. april 2011

Anonym trådstarter

Kief31 skriver:

Så er det da også meget uansvarligt at have hunden gående løs, når man ikke har styr på den.

vi har skam styr på ham.  det er bare svært at kalde en løs hund til sig der har sat sig efter noget bestemt..

Anmeld

18. april 2011

Anonym trådstarter

Jennifer skriver:

Hejsa
Jeg ville i første omgang nok hegne haven ind, også når der snart kommer en babs til jer men tænker lidt at hvis der kommer nogen orbo der er virkelig bange for hunde, så ville det også være mest fair overfor dem, hvis de var lukket inde..
og så derefter virkelig overveje om det er en hund jeg/ vi havde overskud og tid til at træne osv med.
syntes det ville være rigtig synd at aflive den i hvert fald..

- god påske

første omgang, mange tak for at du er mere positiv

- det skal lige siges at vi fik ham impulsivt, da tidligere ejer ikke kunne have ham med hen på det nye sted. så det hele gik så stærkt. - derfor har vi heller ikke kunne nå at hegne det hele ind, men der er hegn rundt om vores grund, der er bare åbent omme ved hoveddøren og ved indkørslen. vores anden hund har aldrig stukket af, eller gået længere ud end til kanten, derfor har vi ikke haft så travlt. men de fleste i vores lille by kender vores første hund og ved at hun ikke gør noget. men ja, det kan jeg jo sagtens sidde og sige

men mange tak.

Anmeld

18. april 2011

Anonym trådstarter

vil lige tilføje et billede så i kan se ham, og han altså også er sød og dejlig.

- ikke særlig meget dræber lige her

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

18. april 2011

Mikkel's mor <3

Anonym skriver:

første omgang, mange tak for at du er mere positiv

- det skal lige siges at vi fik ham impulsivt, da tidligere ejer ikke kunne have ham med hen på det nye sted. så det hele gik så stærkt. - derfor har vi heller ikke kunne nå at hegne det hele ind, men der er hegn rundt om vores grund, der er bare åbent omme ved hoveddøren og ved indkørslen. vores anden hund har aldrig stukket af, eller gået længere ud end til kanten, derfor har vi ikke haft så travlt. men de fleste i vores lille by kender vores første hund og ved at hun ikke gør noget. men ja, det kan jeg jo sagtens sidde og sige

men mange tak.

ja okay så kan jeg godt se det, det tager allievel tid at få det sat op osv.

Anmeld

18. april 2011

Anonym trådstarter

Jennifer skriver:

ja okay så kan jeg godt se det, det tager allievel tid at få det sat op osv.

ja, og det skal jo også gøres ordentlig, + der skal låge og det hele til. men når vores have ikke er helt åbent, så er det jo ikke helt forfærdeligt.

Anmeld

18. april 2011

Mikkel's mor <3

Anonym skriver:

ja, og det skal jo også gøres ordentlig, + der skal låge og det hele til. men når vores have ikke er helt åbent, så er det jo ikke helt forfærdeligt.

Nej det har du ret i..  ja det skulle jo ikke gerne være mulig at de hopper over eller ødelægger det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.