vores hund angriber fremmede forbigående hunde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. april 2011

Sildefisk

og tilsydeladende har ts ikke lyst til i det hele taget at beholde hunden?

Så er lysten der vel heller ikke til at arbejde med hunden tænker jeg?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. april 2011

Wimmie

Men det lyder som om det kun er sket i dag, at den har angrebet fremmede hunde, så jeg synes måske det er lidt hurtigt at konkluderer at den er til fare. Naturligvis skal man ikke finde sig i at ens hund bliver angrebet, men min første reaktion som den anden hundeejer var nok ikke at hunden skulle aflives eller sendes væk, men sådan set bare at ejerne fik styr på deres hund og at den ikke løb løs rundt.

Hunden trænger efter min mening til træning, opdragelse og en kærlig ejer.

Anmeld

17. april 2011

Wimmie

myr81 skriver:

og tilsydeladende har ts ikke lyst til i det hele taget at beholde hunden?

Så er lysten der vel heller ikke til at arbejde med hunden tænker jeg?

Og derfor undrer det mig meget at de fik hunden i første omgang....  Man er vel 2 om beslutningen så TS har efter min mening lige så meget ansvar over for hunden.

Anmeld

17. april 2011

Sildefisk

Wimmie skriver:

Og derfor undrer det mig meget at de fik hunden i første omgang....  Man er vel 2 om beslutningen så TS har efter min mening lige så meget ansvar over for hunden.

Lige præcis! Er helt enig! Man kan så bare håbe at hvis de vælger at afskaffe sig den, at de så tager sig tid til at finde nogle kompetente nye ejere!

Anmeld

17. april 2011

Anonym trådstarter

Kief31 skriver:

Man har da ikke sine hunde rendende løse i haven, hvis man ikke har hegnet haven ind? Jeg var blevet fuldstændig vanvittig, hvis en hund havde angrebet min hund, når vi var ude at gå. Som hundeejer har man pligt til at holde sin hund i snor, ELLER på egen grund. Forøvrigt er det normal adfærd for en hund, at jage fremmede indtrængere væk. Og også når man fører to hunde sammen, at de tager en snak om hvem der bestemmer.. Problemet her, virker til udelukkende at komme fra uansvarlige ejere.

hvad er der uansvarligt i at han havde lært at blive inde på grunden, og vi hele tiden har dem under opsyn? - jeg kunne ikke kalde ham til mig da han så den anden hund, det er nu også meget svært at kalde en hund til sig, når den ser en anden hund.
- desuden gik den anden hund ude på vejen, så den var ikke en indtrængen hund. så de blev ikke ført sammen.

+ jeg spurgte om hjælp og råd, ikke nedladende kommentarere!

Anmeld

17. april 2011

Anonym trådstarter

Lollo1987 skriver:

er 100% enig 

Når det så er sagt har jeg heller ikke hegnet haven ind og han går altid fri, selvfølgelig ikke uden opsyn.

Men han er endnu ikke gået over grænsen han er 4 nu, men vi har en hund på vejen der ikke fatter at holde sig væk fra vores have når Kessler er ude.

Er selv bleven "angrebet " af en terrier altså hunden blev, jeg blev også tosset ejeren kom ikke så meget som en undskyldning

jeg gjorde i det mindste alt hvad jeg kunne for at fange ham og kalde ham til mig.

desuden har jeg også været omme forbi for at hører hvordan hunden havde det og om der var sket den noget.

Anmeld

17. april 2011

Anonym trådstarter

Wimmie skriver:

Enig med Kief31> Jeg forstår godt nok heller ikke hvis dine hunde går løs i haven uden indhegning - det må man da ikke hvis hundende ikke kan styres. Hvad hvis de jagter en kat ud på vejen og bliver kørt ned? Eller hvis de kommer til at gøre skade på et andet dyr eller et menneske - også selvom det ikke er med vilje, nogle mennesker er altså skrækslagne for hunde og det er ikke fair over for dem at hunde skal have lov til at rende løs.

Mine råd er er få hegnet haven ind og få pisket kæresten afsted til hundetræning. Det er synd for hunden hvis den ikke bliver opdraget og trænet men bare skældt ud - og måske endda bare solgt videre; det er jo ikke hundens skyld at den er som den er og at dens tidligere ejere ikke kunne beholde den.

Håber det løser sig.

De kan sagtens styres. - han lærte på en enkelt dag hvor grænsen gik, og den har han holdt, lige indtil idag hvor de der skide rotter begyndte at gø, og han så satte i løb. - men din hund skal satme være super trænet hvis du som menneske kan tage opmærksomheden fra den, når den ser en anden hund.

Anmeld

17. april 2011

Anonym trådstarter

myr81 skriver:

jeg ville så ikke beholde sådan en hund. Var jeg ejer til en hund, der var blevet bidt i sådan et tilfælde som jeres, må jeg indrømme jeg helst så den aflivet, det er jo en tikkende bombe i har!!!!

vi har ingen gang haft den i en uge, så vi ved sgu da ikke hvordan den reagere. vi fik afvide af tidligere ejer at den aldrig har gjort nogen noget og aldrig er stukket af. og eftersom at den lærte hvor grænsen var så hurtigt så har vi gjort det lige siden. - og vi har holdt opsyn med begge hunde!

men ja, han er måske en tikkende bombe, men jeg vil ikke beholde sådan en hund i et hjem hvor vores gamle hund er, og hvor der på et tidspunkt kommer en baby.

Anmeld

17. april 2011

Anonym trådstarter

myr81 skriver:

Det siger jeg heller ikke! vi er enige i at kan man ikke selv styre den må an finde en anden løsning

Men sæt nu det var din hund der gang på gang blev angrebet af en hund i nabolaget uden at ejerene gjorde mere for at opdrage den eller afskaffe sig den, lur mig om man ikke ville ønske den langt ind i helvede SELVOM det IKKE er hundens skyld!

jeg gør så også alt hvad jeg kan for at finde et andet sted hvor han kan komme hen.

han er bare så sød og dejlig. bare ikke når der kommer andre hunde. han sidder endda og ser ramasjang, fordi der er noget med dyr. han kan virkelig få mig til at tude

Anmeld

17. april 2011

Anonym trådstarter

Wimmie skriver:

Men det lyder som om det kun er sket i dag, at den har angrebet fremmede hunde, så jeg synes måske det er lidt hurtigt at konkluderer at den er til fare. Naturligvis skal man ikke finde sig i at ens hund bliver angrebet, men min første reaktion som den anden hundeejer var nok ikke at hunden skulle aflives eller sendes væk, men sådan set bare at ejerne fik styr på deres hund og at den ikke løb løs rundt.

Hunden trænger efter min mening til træning, opdragelse og en kærlig ejer.

du kan da forfanden ikke vide om vi er en kærlig ejer eller ej? og om han er opdraget eller ej? du kender ikke hunden, så du kan ikke udtale dig. - alle hunde ville kunne finde på at sætte i løb efter en anden hund.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.