Secrets skriver:
For det første synes jeg det er lidt utaknemmeligt, at du på det nærmeste sidder og råber og skriger med store bogstaver af folk herinde, der prøver at hjælpe dig. Der er ikke ét eneste af deres svar der har været nedladende, det er dig der er efter dem, som kommer med råd. Du kan jo ikke forvente at oprette en tråd og alle så siger: "Eeej, men i gør det jo helt rigtigt, i skal bare give hunden en chance!"
I har IKKE styr på jeres hund, hvis den begynder at løbe afsted, når naboens gør, i har IKKE styr på jeres hund, hvis den løber ud og angriber en stakkels fremmed hun. Og hold kæft hvor er det synd for dens ejere, at den løb helt væk! Netop pga. dét synes jeg det er vigtigt, at du tager de her råd til dig, for de er ærlige, og de er rigtige.
At man kan kalde hunden til sig for det meste med undtagelser - som i dit tilfælde - betyder ikke, at man har styr på hunden. Og jeg er virkelig ked af at sige det her, for du tror jo man er efter dig, selvom man bare råder, men jeg synes det er en utrolig dårlig idé at lade vovsen løbe uden snor i en åben have, når i kun har haft den en uge. En uge er ikke ret lang tid, i kender den jo ikke en gang ordentlig endnu! Om så i har været sammen med den dag og nat. En hund skal have MEGET mere tid til at tilpasse sig!
Jeg synes i lige skal give opdragelsen noget ekstra tid inden i sætter vovsen på fri fod. Både for jeres og hundens skyld. Og lad mig så i øvrigt sige, at hunden har en meget fintfølende intuition. Den kan godt mærke, hvis du ikke vil have den, selvom du måske giver udtryk for det modsatte (mener du selv). Det er det samme som at hunden kan mærke, at man er bange for den, selvom man selv mener man skjuler det 100%.
Træn den noget mere, tag i mod de gode råd i får her i debatten uden at svine folk til og sig, at de er nedladende og det er en teenageside. Med den attitude kommer du altså ikke ret langt, for så vil du aldrig kunne få andre råd end dem der klapper dig på ryggen. Og det nytter ikke, når det i har gjort indtil nu ikke har været godt nok. Sorry
Lad venligst være at gå til angreb på mig nu, for jeg råder dig bare. Tæl til 500