Hold da op nogle hidsige udbrud - det er åbenbart hvad man får for at prøve at hjælpe. Vi er ikke nedladende men vi er nok brutalt ærlige og flere har da kommet med råd, så jeg synes lige du skulle tage at falde ned - kan du ikke tåle at høre folks meninger skulle du nok ikke oprette en debat.
Og jeg skrev ikke på noget tidspunkt at I ikke var kærlige ejere, jeg skrev bare at det var dét hunden trængte til - og det kan da sagtens være at det er jer. En hund der lige er kommet fra sine ejere har brug for nye ejere der har lyst til den og ikke bare sender den videre efter en uge.
Hunden skal da have lov til at vænne sig til sit nye hjem og den anden hund i hjemmet. Ja, den angreb den måske nok, men hunde er territoriale og den havde nok brug for at "sætte den på plads". Du skriver jo selv at den ikke har angrebet jeres anden hund siden.
Og nej, vores hund løb ikke efter andre hunde (vi havde den så også altid i snor) Den kunne godt finde på at trække for at komme derhen og snuse numser, men vi kunne altid kalde den tilbage.
Mit råd (helt subjektivt er):
Hegn haven ind
Hold hunden i snor uden for haven
Træn den
Giv den en chance - under en uge er ikke en chance når den lige er kommet fra et andet hjem og dens vante omgivelser.
Må jeg spørge hvorfor I sagde ja til en hund mere?
Anmeld