vores hund angriber fremmede forbigående hunde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. april 2011

Anonym trådstarter

Wimmie skriver:

Og derfor undrer det mig meget at de fik hunden i første omgang....  Man er vel 2 om beslutningen så TS har efter min mening lige så meget ansvar over for hunden.

JEG BAD OM RÅD OG HJÆLP, IKKE NEDLADENDE KOMMENTARE.

- MEN I KAN FANDME IKKE FINDE UD AF ANDET HERINDE.

JEG ER IKKE VANT TIL AT HAVE HUND, EFTER SOM AT JEG ALDRIG SELV HAR HAFT EN. DVS. JEG HAR IKKE SÆRLIG MEGET FORSTAND PÅ HUNDE OG DERES ADFÆRD. MEN EN TING VED JEG, HVIS DE ANGRIBER SÅ ER DE TIL FARE. OG I KAN IKKE GIVE OS SKYLDEN FOR OPDRAGELSE, FOR DET HAR VI SLET IKKE STÅET FOR, EFTERSOM VI KUN HAR HAFT DEN I 6 DAGE!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. april 2011

Wimmie

Alt¨så, du spurgte efter gode råd og det er dét folk prøver at give dig. At man samtidig kommer med sin mening kan du jo ikke se dig fri for på en debatside...

Du skriver at du da har styr på ham, men hvis du have ville han jo ikke løbe fra dig og være umulig at kalde til sig. Jeg kender masser af hunde der kan kaldes tilbage selvom de ser en anden hund, kat osv. - det behøver ikke at betyde at hunden er mere end normalt opdraget/trænet...

Du skriver også at I har haft ham mindre end en uge, det synes jeg ikke er at give hunden en chance. Han skal jo også vænne sig til jer.

Anmeld

17. april 2011

Anonym trådstarter

Wimmie skriver:

Alt¨så, du spurgte efter gode råd og det er dét folk prøver at give dig. At man samtidig kommer med sin mening kan du jo ikke se dig fri for på en debatside...

Du skriver at du da har styr på ham, men hvis du have ville han jo ikke løbe fra dig og være umulig at kalde til sig. Jeg kender masser af hunde der kan kaldes tilbage selvom de ser en anden hund, kat osv. - det behøver ikke at betyde at hunden er mere end normalt opdraget/trænet...

Du skriver også at I har haft ham mindre end en uge, det synes jeg ikke er at give hunden en chance. Han skal jo også vænne sig til jer.

der er fandme ikke meget råd og hjælp i at blive hakket fuldstændig ned på, som om at man har slået et barn eller lign. sådan føler jeg mig fandme lige nu. syntes sgu ærlig talt at i angriber en lige lovlig meget istedet for at hjælpe en. man skulle næsten tro at det var en teenager side.

Anmeld

17. april 2011

Anonym trådstarter

Wimmie skriver:

desuden har han fået en chance, for han angreb vores egen hund i onsdags, og det har jeg også skrevet i hovedindlægget.

Anmeld

17. april 2011

Kief31

Anonym skriver:

hvad er der uansvarligt i at han havde lært at blive inde på grunden, og vi hele tiden har dem under opsyn? - jeg kunne ikke kalde ham til mig da han så den anden hund, det er nu også meget svært at kalde en hund til sig, når den ser en anden hund.
- desuden gik den anden hund ude på vejen, så den var ikke en indtrængen hund. så de blev ikke ført sammen.

+ jeg spurgte om hjælp og råd, ikke nedladende kommentarere!

Så er det da også meget uansvarligt at have hunden gående løs, når man ikke har styr på den.

Anmeld

17. april 2011

Kief31

Og nej, man kan ikke have styr på sin hund, hvis man ikke kan kalde den til sig, når den ser andre hunde. Og en hund man har haft i under en uge, er det da dybt uansvarligt at lade rende løst rundt, når man ikke kender den.

Anmeld

17. april 2011

Mikkel's mor <3

Hejsa
Jeg ville i første omgang nok hegne haven ind, også når der snart kommer en babs til jer men tænker lidt at hvis der kommer nogen orbo der er virkelig bange for hunde, så ville det også være mest fair overfor dem, hvis de var lukket inde..
og så derefter virkelig overveje om det er en hund jeg/ vi havde overskud og tid til at træne osv med.
syntes det ville være rigtig synd at aflive den i hvert fald..

- god påske

Anmeld

17. april 2011

Wimmie

Hold da op nogle hidsige udbrud - det er åbenbart hvad man får for at prøve at hjælpe. Vi er ikke nedladende men vi er nok brutalt ærlige og flere har da kommet med råd, så jeg synes lige du skulle tage at falde ned - kan du ikke tåle at høre folks meninger skulle du nok ikke oprette en debat.

Og jeg skrev ikke på noget tidspunkt at I ikke var kærlige ejere, jeg skrev bare at det var dét hunden trængte til - og det kan da sagtens være at det er jer. En hund der lige er kommet fra sine ejere har brug for nye ejere der har lyst til den og ikke bare sender den videre efter en uge.

Hunden skal da have lov til at vænne sig til sit nye hjem og den anden hund i hjemmet. Ja, den angreb den måske nok, men hunde er territoriale og den havde nok brug for at "sætte den på plads". Du skriver jo selv at den ikke har angrebet jeres anden hund siden.

Og nej, vores hund løb ikke efter andre hunde (vi havde den så også altid i snor) Den kunne godt finde på at trække for at komme derhen og snuse numser, men vi kunne altid kalde den tilbage.

Mit råd (helt subjektivt er):

Hegn haven ind

Hold hunden i snor uden for haven

Træn den

Giv den en chance - under en uge er ikke en chance når den lige er kommet fra et andet hjem og dens vante omgivelser.

Må jeg spørge hvorfor I sagde ja til en hund mere?

Anmeld

17. april 2011

Sildefisk

Kief31 skriver:

Så er det da også meget uansvarligt at have hunden gående løs, når man ikke har styr på den.

Anmeld

17. april 2011

Ina33

Kief31 skriver:

Man har da ikke sine hunde rendende løse i haven, hvis man ikke har hegnet haven ind? Jeg var blevet fuldstændig vanvittig, hvis en hund havde angrebet min hund, når vi var ude at gå. Som hundeejer har man pligt til at holde sin hund i snor, ELLER på egen grund. Forøvrigt er det normal adfærd for en hund, at jage fremmede indtrængere væk. Og også når man fører to hunde sammen, at de tager en snak om hvem der bestemmer.. Problemet her, virker til udelukkende at komme fra uansvarlige ejere.

Det var også min første tanke, men næppe en løsning ejeren kan bruge til noget.

Jeg synes det lyder som om i måske har for meget i to hunde, og skulle overveje at komme af med den nye hund igen? Den har måske godt af at komme et sted hen hvor den kan få en masse træning, og i kan få ro på inden den lille melder sin ankomst.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.