Hvordan fortælle det? Gode og kreative ideer?? :D

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. april 2011

Mette 28

Første gang gav vi dem et scannings billede i et lille kort, min søster fik det at vide ved at min mor havde lovet at købe politikens graviditetsbog som hun så havde pakket ind. Den fik jeg en dag vi alle skulle spise derover, og min søster sad og så helt underlig ud og spurgte hvad jeg skulle bruge den til, ja hvad tror du fik jeg sagt, var den på tilbud eller ved at udgår da... øhhhh nej torsk fik jeg sagt, jamen jamen jamen er du gravid, ja jeg er da.. jamen er det da planlagt.. øhh ja, ej nu må jeg tude sagde hun så, og stor tudede... hold fast det var sjovt, og så fik jeg skæld ud for jeg havde altid sagt jeg mindst skulle være 30 og var 23, og nu havde hun sagt til hele hendes mands familie at jeg først fik om mange år... Efter 10 min. rejste hendes mand sig op, han havde ikke sagt et ord, jamen ej fedt tillykke, hurtig ik?? Denne gang fik vores søn lov til at fortælle han skal være store bror, da vi holdt min fødselsdag i sep. Udover min søster da de kom forbi en dag hvor vi var i haven og jeg takkede ned til at ryge vandpibe så viste hun det ligesom godt 

Men i kan skrive et lille digt eller søge et på nettet måske og give dem det...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. april 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

lounika skriver:

jeg købte en kop i borog ide hvor der stor verdens bedtse mormor på...  da min store søster har 2 piger i forvejen sage jeg den pakke her er ikke far katja og maria....

så har min nye kæreste som hun hilste på ved samme lejligehed en datter på 3  så da hun pakket op sage hun nej den er da fra nynne ... men nej sage jeg heller ik.. så linet hun bare et stort spørsmålstejn. så sage hendes mand ja hvad tror du så det betyder... ??? du skal være mormor IGEN 

men nok ikke lige det hun hade regnet med da jeg var hjemme for at de skulle se min nye kæreste..

Hehe, her er det første gang Sviger bliver farmor, så den misforståelse er der heldigvis ikke. 

Koppen tør jeg ikke, for er sikker på den bliver tabt af lykke. Min Svigermor er mega skruk og ved at vi lige har mistet en gang, så hun bliver meget overvældet ved jeg. 

Anmeld

17. april 2011

Fru.Mäes <3

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Hej piger, den har sikkert været oppe at vende mere end én gang, men må simpelthen spørge igen. 

Hvordan fortalte i familien at i ventede jer?

Jeg vil gerne gøre det på en yderst kreativ måde, da min Svigermor og hendes mand kommer til KBH om en lille uges tid, og vi har snakket om at fortælle det der. 

Der er T-shirt metoden, som ikke dur. Og så en test i en ramme, som måske kunne være en mulighed... Men er der andre gode ideer??

På forhånd tak 

Vi fortale det sidste år i påsken - til mine forældre og lillesøster..

Jeg skyldte min MOR et påskeæg, for én af de der dumme sms-gækkebreve..

SÅ da de kom en søndag, til boller og kakao - gik jeg ud i køkkenet hvor hendes påskeæg lå og ventede - tog den i den ene hånd, og havde begge hænder på ryggen...

Så gik jeg ind i stuen hvor de alle sammen sad og sagde "Hvad for en hånd vil du have?!" Også fik hun jo påskeægget..

Gik ud i køkkenet og tog så den ene af mine gravditetsteste i hånden, gik ind igen og sagde "Hvad for en hånd vil I have?!"

Også smækkede jeg testen fem, de var TOTAL mundlamme

Så det gik lige som det skulle....

Anmeld

17. april 2011

Trine89

Da min far fik det afvide, var det juleaftensdag  
og så gik vi hen til han og sagde at vi havde noget at fortælle.. og så sagde vi at til næste jul ville nok blive en mer, så i den forbindelse ville vi hører om han og min bror kunne tænke sig at komme til fyn og holde Jul  

Og til kæresten forældre havde vi købt en lille body og så lavet et et lille billede hvor der stod:

I kan ej med det samme
Fyldet få til denne ramme, 
Men til august næste år 
I et dug frisk billed får, 
For storken den vil komme
Inden sommeren er omme.

Anmeld

17. april 2011

Anette&Sophia

Hej piger, den har sikkert været oppe at vende mere end én gang, men må simpelthen spørge igen. 

Hvordan fortalte i familien at i ventede jer?

Jeg vil gerne gøre det på en yderst kreativ måde, da min Svigermor og hendes mand kommer til KBH om en lille uges tid, og vi har snakket om at fortælle det der. 

Der er T-shirt metoden, som ikke dur. Og så en test i en ramme, som måske kunne være en mulighed... Men er der andre gode ideer??

På forhånd tak 

man kunne købe en sut i hver farve ( lyserød og lyseblå ) binde dem sammen med noget sødt bånd, og hænge sådan en "til-&-Fra" ting på, hvor der stod mormor og bedstefar eller lign?

- ville ønske jeg havde været kreativ, men blev simpelthen så glad at jeg blev nød til at ringe til min mor med det samme. - men når vi har været til kønsscanning, skal der nok laves lidt kreativt

Anmeld

17. april 2011

lounika

Hehe, her er det første gang Sviger bliver farmor, så den misforståelse er der heldigvis ikke. 

Koppen tør jeg ikke, for er sikker på den bliver tabt af lykke. Min Svigermor er mega skruk og ved at vi lige har mistet en gang, så hun bliver meget overvældet ved jeg. 

hunnn  buliver så så så glad.... min sviger mor var jo min nye svigermor hehe hade kun kendt ham i 1 mdr.. så det var da lidt underligt.. men de har 6 børnebørn i forvejen så de to det ikke så tungt og sage bare ja børn er jo ikke en hindring i dag ..   men ingen i min familie var devære så over glad for det som jeg hade ønsket mig men forstålig nok da jeg flytte fra en fyr som jeg hade være sammen med i 6 år sammen med en ny og vupti blev gravid..

men hel og llykke med den lille nye på vej og svigermor

Anmeld

17. april 2011

Sitrani

Jeg overvejede, at skrive "Hej mormor og morfar!" På min mave, og så bare hive op i trøjen hjemme hos mine forældre... Men det blev til en lille blomsterdekoration med hyacinter og så sagde jeg det bare, som det var.... men ville nu ønske jeg havde gjort det andet - det er da så meget sejere egentlig - det må jeg gøre næste gang

Anmeld

17. april 2011

lounika skriver:

hunnn  buliver så så så glad.... min sviger mor var jo min nye svigermor hehe hade kun kendt ham i 1 mdr.. så det var da lidt underligt.. men de har 6 børnebørn i forvejen så de to det ikke så tungt og sage bare ja børn er jo ikke en hindring i dag ..   men ingen i min familie var devære så over glad for det som jeg hade ønsket mig men forstålig nok da jeg flytte fra en fyr som jeg hade være sammen med i 6 år sammen med en ny og vupti blev gravid..

men hel og llykke med den lille nye på vej og svigermor

Tusind tak skal du have 

Held og lykke til Jer også, og hvor dejligt! 

Anmeld

17. april 2011

STN skriver:

Jeg overvejede, at skrive "Hej mormor og morfar!" På min mave, og så bare hive op i trøjen hjemme hos mine forældre... Men det blev til en lille blomsterdekoration med hyacinter og så sagde jeg det bare, som det var.... men ville nu ønske jeg havde gjort det andet - det er da så meget sejere egentlig - det må jeg gøre næste gang

Ja det må du gøre! 

Anmeld

17. april 2011

Mette 27 skriver:

Første gang gav vi dem et scannings billede i et lille kort, min søster fik det at vide ved at min mor havde lovet at købe politikens graviditetsbog som hun så havde pakket ind. Den fik jeg en dag vi alle skulle spise derover, og min søster sad og så helt underlig ud og spurgte hvad jeg skulle bruge den til, ja hvad tror du fik jeg sagt, var den på tilbud eller ved at udgår da... øhhhh nej torsk fik jeg sagt, jamen jamen jamen er du gravid, ja jeg er da.. jamen er det da planlagt.. øhh ja, ej nu må jeg tude sagde hun så, og stor tudede... hold fast det var sjovt, og så fik jeg skæld ud for jeg havde altid sagt jeg mindst skulle være 30 og var 23, og nu havde hun sagt til hele hendes mands familie at jeg først fik om mange år... Efter 10 min. rejste hendes mand sig op, han havde ikke sagt et ord, jamen ej fedt tillykke, hurtig ik?? Denne gang fik vores søn lov til at fortælle han skal være store bror, da vi holdt min fødselsdag i sep. Udover min søster da de kom forbi en dag hvor vi var i haven og jeg takkede ned til at ryge vandpibe så viste hun det ligesom godt 

Men i kan skrive et lille digt eller søge et på nettet måske og give dem det...

Det er også en sød ide med sådan en bog! Jeg har lidt tænkt på en "pasningspakke/kurv" Læste om en ide på nettet med en sut, en stofble osv. sammen med et kort, hvor der stod "Til når jeg skal passes" Synes også den var lidt kær.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.