Mc Donnalds service eller?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. april 2011

Mira0911

Baby-støv skriver:

jaah hvorfor ikk? når han har fået alt muligt andet usundt? hehe

Ja det er jo det... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. april 2011

Vial

qp skriver:

Vi tog så på Mc Donnalds ved 17:30 tiden - min søn på 2,5 elsker jo det lort

Jeg har det ikke vildt fedt over, at vi tager derop indimellem, men jeg synes da det skal til engang imellem... Jeg bestiller så en Happymeal til min søn med nuggets, mælk og noget frugt vedsiden af!

Vi sætter og ned og begynder at spise... Og jamen så kommer der en Mc D person hen til os med en bakke i hånden og spørger om vi har lyst til en CHOKOLADEMILKSHAKE????? (de der små prøve nogle)!        

Det er trejde gang jeg oplever det sker midt i maden og de andre gange har de nærmest sat det på bordet før man når, at svare dem.

Denne gang sidder min søn heldigvis og betragter nogle legende børn hvorfor jeg skynder mig, at svare "Du skal ikke komme med det der mens han sidder og spiser".... Og så undlod jeg yderligere øjenkontakt med hende i håb om, at hun hurtig gik videre så jeg undgik, at min søn opdagede de milkshakes!

Jeg synes simpelthen det er så malplaceret det de gør der??? - Hvordan i alverden skulle jeg forklare min 2,5 årige søn, at han ikke må få den milkshake før han både har spist nuggets, pommes fritter og lidt fra frugtposen - hvorefter det iøvrigt ikke længere kan betegnes som milkshake men nok nærmere chokolademælk?

Jamen jeg var nødt til, at gå op til kassen efter vi var færdige med, at spise - og så fortalte jeg dem hvad jeg mente, hvortil hende jeg talte med svarede mig, at hun ville sige det videre.

Så kommer hende milkshakedamen gående forbi mig igen senere hvor jeg så lige fortalte hende, at jeg var ked af at jeg tidligere måske ikke fik ytret mig i en særlig positiv tone til hende og at jeg egentlig godt vidste hun bare lavede det arbejde hun var sat til.... - Men at jeg bare syntes det var så meget uden situationsfornemmelse at tilbyde milkshakes til små børn der lige er blevet sat til bords. Jamen så begynder hun at snakke om service og bla bla.... Det endte med, at jeg sagde til hende at jeg absolut ikke var enig i noget af det hun sagde og at hun ikke behøvede, at være enig med mig men, at jeg som kunde ytrede min utilfredshed som hun gerne måtte gå videre med. Så blev hun sur og gik sin vej......

Hvad er jeres holdning til, at Mc Donnalds tilbyder milkshakes som en del af den gode service når man liiiige har sat sig til bords med en 2,5 årig???

Pisse irriterende!!

MEN jeg hæfter mig ved:

Hvordan i alverden skulle jeg forklare min 2,5 årige søn, at han ikke må få den milkshake før han både har spist nuggets, pommes fritter og lidt fra frugtposen - hvorefter det iøvrigt ikke længere kan betegnes som milkshake men nok nærmere chokolademælk

Er det ikke vores job som forælder at kunne forklare vores børn, at det er os, der bestemmer, hvornår hvad skal spises - i så fald, hvad man IKKE kan få, hvis man ikke spiser det sunde først? Synes, at det er en typisk holdning, at forældre bliver magtesløse, når deres "nej-hat" skal luftes.

Mine børn er kun 8 mdr. Når jeg siger nej, så får jeg store tandløse smil, så jeg er da helt klar over, at jeg taler ud fra en ringe erfaring.. hehe.

Anmeld

14. april 2011

malou

qp skriver:

Jeg har det ikke vildt fedt over, at vi tager derop indimellem, men jeg synes da det skal til engang imellem... Jeg bestiller så en Happymeal til min søn med nuggets, mælk og noget frugt vedsiden af!

Vi sætter og ned og begynder at spise... Og jamen så kommer der en Mc D person hen til os med en bakke i hånden og spørger om vi har lyst til en CHOKOLADEMILKSHAKE????? (de der små prøve nogle)!        

Det er trejde gang jeg oplever det sker midt i maden og de andre gange har de nærmest sat det på bordet før man når, at svare dem.

Denne gang sidder min søn heldigvis og betragter nogle legende børn hvorfor jeg skynder mig, at svare "Du skal ikke komme med det der mens han sidder og spiser".... Og så undlod jeg yderligere øjenkontakt med hende i håb om, at hun hurtig gik videre så jeg undgik, at min søn opdagede de milkshakes!

Jeg synes simpelthen det er så malplaceret det de gør der??? - Hvordan i alverden skulle jeg forklare min 2,5 årige søn, at han ikke må få den milkshake før han både har spist nuggets, pommes fritter og lidt fra frugtposen - hvorefter det iøvrigt ikke længere kan betegnes som milkshake men nok nærmere chokolademælk?

Jamen jeg var nødt til, at gå op til kassen efter vi var færdige med, at spise - og så fortalte jeg dem hvad jeg mente, hvortil hende jeg talte med svarede mig, at hun ville sige det videre.

Så kommer hende milkshakedamen gående forbi mig igen senere hvor jeg så lige fortalte hende, at jeg var ked af at jeg tidligere måske ikke fik ytret mig i en særlig positiv tone til hende og at jeg egentlig godt vidste hun bare lavede det arbejde hun var sat til.... - Men at jeg bare syntes det var så meget uden situationsfornemmelse at tilbyde milkshakes til små børn der lige er blevet sat til bords. Jamen så begynder hun at snakke om service og bla bla.... Det endte med, at jeg sagde til hende at jeg absolut ikke var enig i noget af det hun sagde og at hun ikke behøvede, at være enig med mig men, at jeg som kunde ytrede min utilfredshed som hun gerne måtte gå videre med. Så blev hun sur og gik sin vej......

Hvad er jeres holdning til, at Mc Donnalds tilbyder milkshakes som en del af den gode service når man liiiige har sat sig til bords med en 2,5 årig???

Fyyyy tager du på Macen med din lille søn? tsk tsk

hahahahah... spøg til side...

Men synes du har ret... man vælger jo selv hvad de skal have at spise dernede.. de behøver jo ikke vælge rækkefølgen for en vel

Knus til dig

Anmeld

14. april 2011

Mette+Mathias

qp skriver:

Altså, nu sidder i jo for det første på MC som jo ikke er kendt for deres supersunde mad, - bevares man kan få lidt sundt, men det meste er usundt, og så længe ens barn kun er 2½ er det jo en smal sag at holde dem væk derfra.

At du så bliver sur over at hun kommer med milkshake, synes jeg ikke rigtigt du kan tillade dig, - det er svært at regne ud, at noget usundt mad er ok og andet er ikke (jeg tror det er de færreste som køber mælk og frugt til et happy-meal, sådan som du gjorde) og det nåede hun formentlig ikke at se, og hvad er den store forskel på en sodavand og en milkshake?

Så en anden gang; så sig da bare nej tak, men at I gerne vil have en når I er færdige med at spise, hvis tilbuddet stadig gælder.

Anmeld

14. april 2011

Mor til Mike

qp skriver:

Synes faktisk det er okay, så kan man altid sige til ens dreng at han får den når han har spist op, som en dessert

Anmeld

14. april 2011

Mor Christa

Altså jeg ville slet ikke blive sur.. Det er jo i forvejen et hektisk sted - mange MANGE mennesker osv. Man kan jo ikke forvente at dem der skal gå og dele gratis mad ud, skal stå og kigge på folk og vente indtil de er færdige med at spise deres mad før de må spørge dem.
Man skal jo huske at de jo gør det fordi det er deres arbejde.. og altså.. gratis mad/drikke?? Hvorfor ikke? Når man nu alligevel er ude og spise usundt, så burde der da ikke være noget problem i det.
Men hvis det var fordi jeg ikke ville have det, så havde jeg da bare sagt "nej ellers tak" og så var den skid jo slået ..
Så jeg ville slet ikke blive sur over det - overhovedet og mon ikke jeg også havde taget imod tilbudet

Anmeld

14. april 2011

Rockertand

Nu har I jo taget valget om at spise på McDonalds - og ligegyldigt hvordan du vender og drejer den og forsøger at retfærdiggøre det, så er det usundt at hælde frituremad i sit barn - og i den forbindelse mener jeg ikke, at en milkshake gør den store forskel.

Det er ikke for at give dig dårlig samvittighed over at tage på McD, for det er dit valg, men så synes jeg bare, at du skal gøre det med god samvittighed og trække på skuldrene og sige, at det dør dit barn ikke af at spise/drikke en sjælden gang.

Hvis jeg sad i situationen, ville jeg bare sige pænt nej tak/ja tak og stille den på bordet - og mit 2-årige barn ville acceptere, at hun ikke fik den, før der var spist op, så det ville sådan set være gratis dessert.

Anmeld

14. april 2011

Cris

Jeg kan godt forstå dig, det er også en mærkeligt service, men sådan er det bare. Jeg ville ikke tage det så tungt. Hvis jeg ikke ville købe den så siger jeg bare nej til min søn, der er ikke så meget at gøre ligemeget hvor meget han skriger. Jeg prøver ikke at undgå den slags konfrontationer, han skal jo alligevel lære, at vi en gang i mellem siger NEJ til noget, som vi ikke synes, det er rigtigt. Det har vi oplevet før og sådan et par minutter med en skrigende hals i et eller andet offenlig sted har alligevel ikke øddelagt vores dag

Nu hvis jeg er helt ærlig med dig, så vil jeg nærmest vælge at han spiser en milkshake end nuggets   Har du ikke set, hvordan de laver dem????? 

Anmeld

14. april 2011

qp

Jeg kan sagtens se, at Mc D jo i det hele taget er usundt og at de selvfølgelig derfor skal have lov til, at servicere yderligere med usunde sager. Og selvfølgelig synes jeg jo det er røv ærgeligt, at min søn så ikke gider at spise det mad jeg lige har købt når de kommer med en milkshake - andet ville være underligt

Men når dét så er sagt, synes jeg der ligger to ting i det her hvoraf det ene går ud på, at jeg køber deres varer og sætter mig til bords - så kommer de med et valg som egentlig består af en "milkshake VS en kold Mc D menu" eller "en varm Mc D menu VS en smeltet chokolademælk" .... Dét i sig selv synes jeg er under al kritik.

Og som en anden også skrev tidligere i tråden mener jeg, at de bør servere milkshakes ved kassen så kunderne selv kan afgøre om de vil have dem med eller ej. - Jeg synes ikke det er ok de gør det når man har købt og betalt for deres mad.

Og jamen jeg har da været derinde hvor min søn har fået "kastet en af de milkshakes i hovedet" midt i et måltid - det har resulteret i, at han slet ikke ville spise den menu jeg lige har betalt for... Og det synes jeg sgu godt lige de kunne vise hensyn overfor, selv om i andre mener det modsatte

Anmeld

14. april 2011

dorthemus

qp skriver:

Jeg kan sagtens se, at Mc D jo i det hele taget er usundt og at de selvfølgelig derfor skal have lov til, at servicere yderligere med usunde sager. Og selvfølgelig synes jeg jo det er røv ærgeligt, at min søn så ikke gider at spise det mad jeg lige har købt når de kommer med en milkshake - andet ville være underligt

Men når dét så er sagt, synes jeg der ligger to ting i det her hvoraf det ene går ud på, at jeg køber deres varer og sætter mig til bords - så kommer de med et valg som egentlig består af en "milkshake VS en kold Mc D menu" eller "en varm Mc D menu VS en smeltet chokolademælk" .... Dét i sig selv synes jeg er under al kritik.

Og som en anden også skrev tidligere i tråden mener jeg, at de bør servere milkshakes ved kassen så kunderne selv kan afgøre om de vil have dem med eller ej. - Jeg synes ikke det er ok de gør det når man har købt og betalt for deres mad.

Og jamen jeg har da været derinde hvor min søn har fået "kastet en af de milkshakes i hovedet" midt i et måltid - det har resulteret i, at han slet ikke ville spise den menu jeg lige har betalt for... Og det synes jeg sgu godt lige de kunne vise hensyn overfor, selv om i andre mener det modsatte

Jamen så må du jo lære ham, at dessert får man når man har spist sin mad

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.