iiih hvor kan jeg blive vred inde i

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. april 2011

Vial

Anonym skriver:

jeg skrive anonym da der nogen stykker jeg kender her inde..

jeg har selv en datter og ikke noget med det gør, jeg har nogen i min familie og veninder der gravide og de brokker sig hver dag på facebook og når man snakker med dem over deres gravidtet, og jeg tænke bare danske kvinder bare blevet ego og bare tænke på dem selv og slet ikke det menneske de har inde i deres mave. , jeg har veninde der vælger farve hår to gange under gravidtet nede hos frisøren og brokker sig over hele tiden hun ikke kan det og det under sin gravidtet og gør tingene alligevel, og nu kan passe tøjet og hvad med de andre børn, skal helst have styr på alt med fødsel og efter i uge 19, nyd nu den gravidtet.. m

en hvor er jeg træt og gravide der brokker sig over sin gravidtet allerede i uge 25, jeg kan godt forstå i uge 37 40 at det ved være hårdt og man kan ville se lille pus ude hos en.. men hvorfor kan folk ikke bare lad være med brokke sig under starten af gravidteten? hvorfor skal gravidteten være så lang når de ingen gang færdig? brok brok i min øre ., hvorfor ikke bare nyde de har en stor mave hvor der barn er inde og nyde barnet sparker og nyde den gravidtet.. 

undskyld det kan godt være det mig der helt gal på den, men bliver virkelig vred, .. sorry

jeg siger slet ikke alle gravid der brokker sig, jeg glad for de folk der ikke gør og bare nyder den.. 

Graviditet er meget forskellig fra kvinde til kvinde. Både den fysiske og psykiske belastning er meget individuel. Så du kan ikke være bekendt at stille dig til dommer over, om det er okay folk brokker sig.

At vi er blevet mere ego. Helt bestemt. Det er jeg meget enig i.

Jeg vil dog sige at den generelle udvikling er, at gravide skåner utrolig meget. Mange fravælger fuldstændig makeup og farver bestemt ikke håret. Der er meget fokus på det, synes jeg.

At få farvet sit hår hos frisøren og undgå at gå ned til hovedbunden er ikke så slemt igen. Det er langt værre med en hjemmefavning.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2011

Anonym trådstarter

twinboys skriver:

eller os andre der gerne ville være nået længere end uge 25 hvor drengene kom til verden...

Jeg nød min graviditet og havde ønsket at være gået over tid end at føde for tidligt...

Majbritt

ja det ikke fordi man skal tænke i sit uge i 25hvor jeg glad for jeg ikke føder, men måske vær lidt glad og tænke hvor det dejligt at min mave vokser og mærke alle tingene der sker inde i maven..isteden brok brok og være ego over at de ting sker og man ikke må noget 

Anmeld

12. april 2011

Anonym trådstarter

Den lykkelige skriver:

Jeg kan godt følge dig i det du siger med at mange er meget egocentreret..

Men nu er der jo mange som ikke kun har en hård graviditet når de når til uge 37.. Det jo ikke kun det med at man ca i uge 37 gerne snart vil have den lille ud.. Men kan jo have så mange gener og komplikationer at det ikke er super sjovt, lykkeligt og rosenrødt..
Selvfølgelig skal man glæde sig over det lille liv i maven.. men altså det jo ikke altid det er så let hvis man døjer med en masse..
Men ja at man ikke kan (bør) drikker, ryge farve hår, mal osv burde ikke være så stort et problem i forhold til hvad man er igang med at skabe..

det er det for nogen mennesker jeg bliver så vred over folk ikke kan forstå de igang med skabe et menneske så det nok dumt gør sådan nogen ting, så kan det godt være man udgrovning, og det kan godt være man syntes væggene er grimme der hjemme, men nu har man valgt for et barn, så må man tænk positiv over det man få istedenfor negativ over det man ikke kan/må

Anmeld

12. april 2011

Anonym trådstarter

Laulund87 skriver:

Jeg synes faktisk det er en ond tråd at lave

Jeg havde det FORFÆRDELIGT gennem hele min graviditet..Opkast døgnet rundt, dehydrering og indlæggelser..

Du er slet ikke i din ret til at sige at andre ikke skal "brokke" sig, overhovedet. Du ved ikke hvad de går igennem. Ikke to graviditeter er ens!

til din tråd, sorry.

det iorden du kommer ud med din mening. jeg kan godt se det kan vær hårdt nogen gange for nogen mennesker, men jeg mere vred over folk der skal være ego inden at de har nogen sværre gravidtet, undskyld jeg spørge dumt kan man slet ikke være lidt glad over ens gravidtet ? 

Anmeld

12. april 2011

Anonym trådstarter

BigBabyWish skriver:

Så dvs. du mener at kvalmen forsvinder hvis bare man ikke brokker sig over den?

nej det siger jeg ikke den gør. det tror jeg ikke den gør .. 

Anmeld

12. april 2011

Anonym trådstarter

Secrets skriver:

At man selv har haft det let betyder ikke, at andre har det, og at man har ret til at tale ned om dem, fordi der har problemer!

jeg ville hellere ikke tale ned på dem der har problemer mere dem der ego over gør ting de ikke må og brokke sig over det isteden for nyde den gravidtet

Anmeld

12. april 2011

Anonym trådstarter

MoarJ skriver:

Når du skriver at gravide er egocentreret - Tænker jeg da også på dem der bøvler og kæmper med kvalme og opkast meget af tiden og nogle hele graviditeten igennem, de kan ikke bare nyde graviditeten... 

Med min første pige, var det opkast og kvalme helt frem til fødslen, og nøj jeg var træt af at ikke kunne nyde det som de fleste kan... 

Denne gang er det nøjagtigt det samme jeg er igennem... 

Så må vi jo være egocentreret - Sådan opfatter jeg din tråd... 

sorry . det jeg ked af , det nok bare fordi jeg bare er så vred så min vred kommer bare ud på alle mulig ting , men mener mere dem der brokker sig i hovede og røv og alt de ikke må og nyder den gravidtet, og er lidt positiv ved den

Anmeld

12. april 2011

Laulund87

Anonym skriver:

det iorden du kommer ud med din mening. jeg kan godt se det kan vær hårdt nogen gange for nogen mennesker, men jeg mere vred over folk der skal være ego inden at de har nogen sværre gravidtet, undskyld jeg spørge dumt kan man slet ikke være lidt glad over ens gravidtet ? 

Hvis man har en hård graviditet, brokker sig og ynker lidt, hvorfor betyder det at man ikke er glad for graviditeten??

Hvis du konstant havde det skidt og dårligt, måske endda havde ondt, så ville du holde det inde fordi du troede, folk ville tro du ikke glædede dig over graviditeten??

Det forstår jeg slet ikke noget af

Anmeld

12. april 2011

Aves.

Jeg tror på at dem der fortæller de har det skidt, virkelig har det skidt..at det er deres følelse af det at være gravid....jeg synes det er rigtig synd for disse kvinder at de skal føle det som om de ynker...det er deres virkelighed at det er hårdt at være gravid.

Anmeld

12. april 2011

Anonym trådstarter

Laulund87 skriver:

Hvis man har en hård graviditet, brokker sig og ynker lidt, hvorfor betyder det at man ikke er glad for graviditeten??

Hvis du konstant havde det skidt og dårligt, måske endda havde ondt, så ville du holde det inde fordi du troede, folk ville tro du ikke glædede dig over graviditeten??

Det forstår jeg slet ikke noget af

det okay man brokker sig indimellem over jeg ondt der eller sådan , men 24*7 på facebook over alle vejene, i mit hovede lyder det slet ikke som om man nyder gravidteten hvis man brokker sig så meget over den, hvis man slet ikke kan se noget godt med den . sorry

jeg ville ikke skrive det på facebook hele tiden og sige det hele tiden, at jeg havde det dårligt jeg ville skrive og sige nogle gode ting.. jeg syntes det var nemmere kommer igennem min gravidtet med positiv indstilling med at nyde de spark der kom osv, selvom jeg havde bænkebundsløsning

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.