iiih hvor kan jeg blive vred inde i

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. april 2011

Anonym trådstarter

MoarJ skriver:

Wow - Så er jeg helt klart ego centreret! 

Jeg brokkede mig allerede fra jeg var 5 uger henne.... Der startede ræset med kvalme og opkast fra morgen til aften.... 

Bøvler stadig med det... 

det ved jeg nu ikke, men sige man klavme er vel ikke at være ego . klavme går væk så længe man brokke sig over det hele tiden og glæder sig over gravidteten og ike tænker kom nu bare ud

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2011

Laulund87

Jeg synes faktisk det er en ond tråd at lave

Jeg havde det FORFÆRDELIGT gennem hele min graviditet..Opkast døgnet rundt, dehydrering og indlæggelser..

Du er slet ikke i din ret til at sige at andre ikke skal "brokke" sig, overhovedet. Du ved ikke hvad de går igennem. Ikke to graviditeter er ens!

til din tråd, sorry.

Anmeld

12. april 2011

Filippa & Liva

Anonym skriver:

det ved jeg nu ikke, men sige man klavme er vel ikke at være ego . klavme går væk så længe man brokke sig over det hele tiden og glæder sig over gravidteten og ike tænker kom nu bare ud

Så dvs. du mener at kvalmen forsvinder hvis bare man ikke brokker sig over den?

Anmeld

12. april 2011

Frøken J.

Laulund87 skriver:

Jeg synes faktisk det er en ond tråd at lave

Jeg havde det FORFÆRDELIGT gennem hele min graviditet..Opkast døgnet rundt, dehydrering og indlæggelser..

Du er slet ikke i din ret til at sige at andre ikke skal "brokke" sig, overhovedet. Du ved ikke hvad de går igennem. Ikke to graviditeter er ens!

til din tråd, sorry.

At man selv har haft det let betyder ikke, at andre har det, og at man har ret til at tale ned om dem, fordi der har problemer!

Anmeld

12. april 2011

Anonym trådstarter

Secrets skriver:

ALtså jeg er enig i, at det er en kende egoistisk at proppe sig med kemi uden at tænke på babyen, men at brokke sig over graviditetens hårdhed inden slutningen synes jeg er ok. Du ved da ikke, hvad andre kvinder gennemgår af gener? Der er jo ingen der siger, at det kun er hårdt lige op til fødslen, hvis man har ekstremt mange gener inden da. Fx kronisk voldsom kvalme og opkast. Må man ikke klage over det? Eller rygproblemer? Eller bækkenløsning? Er man kun berettiget til at have det skidt lige op til fødslen? Den er jeg ikke enig i Man skal nyde det når man kan, men ligesom kvinder lige op til fødslen kan have brug for at fortælle om de hårde ting, så kan andre kvinder det også tidligere i graviditeten, hvis de har problematiske gener.

ja det kan jeg give dig ret i at kvinder kan have nogen problemer, jeg har selv haft bækbundløsning, men var der ikke sådan jeg ikke kunne noget overhovedet , jeg brokke mig slet ikke over den , jo min familie vidste jeg havde den men brokke mig ikke hele tiden over det til hvem og hver på gaden. undskyld jeg bliver lidt skuffe over de ikke kan nyde deres gravidtet ligemeget hvad bare lidt . jeg ved ting kan gør ondt men bare være lidt glad

Anmeld

12. april 2011

Laulund87

Secrets skriver:

At man selv har haft det let betyder ikke, at andre har det, og at man har ret til at tale ned om dem, fordi der har problemer!

Nej nemlig! Forstår ikke den tankegang..

Anmeld

12. april 2011

Anonym trådstarter

BigBabyWish skriver:

Ja, så er jeg sgu også ego centreret..

Uge 5 startede kvalmen og opkastningerne, derefter indlæggelser og jeg indrømmer gerne at jeg nogle gange græd af ren frustration over at skulle sygemeldes fra uge 5..

åh ja kan jeg godt forstå det virkelig ked af, men er du lidt glad over gravidteten alligevel ?

Anmeld

12. april 2011

Mira0911

Anonym skriver:

Når du skriver at gravide er egocentreret - Tænker jeg da også på dem der bøvler og kæmper med kvalme og opkast meget af tiden og nogle hele graviditeten igennem, de kan ikke bare nyde graviditeten... 

Med min første pige, var det opkast og kvalme helt frem til fødslen, og nøj jeg var træt af at ikke kunne nyde det som de fleste kan... 

Denne gang er det nøjagtigt det samme jeg er igennem... 

Så må vi jo være egocentreret - Sådan opfatter jeg din tråd... 

Anmeld

12. april 2011

SSL

Anonym skriver:

kan godt se det mig der lige sige nogen ord uden de er rigtigt . for giver dig ret i det ikke kun er danske kvinde, undskyld det tager jeg mig til mig igen .. 

ja, lige det med ryger, make-up osv, åh hvad med tænke på sit barn , jeg siger ikke man skal stoppe alt og bare sidder på sin røv i 40 uger fordi man ikke må lave noget under sin gravidtet, men man må godt tænke sig om når man vælger og få et barn .. meget undskyld for min holdning kan virkelig bare blive vred over brok hver dag hele tiden

Jeg tænkte nok at det ikke var skrevet bevidst som om det kun var ) Men ja, jeg kan sagtens følge dig! Og jeg kan godt forstå dine tanker hvis du selv har haft dejlige og lette graviditeter.. Men alle er bare slet ikke lige heldige Og dét tror jeg er vigtigt at have lidt sympati for.. Eller som der skrives længere oppe, at gå længere tid end 25uger kun og føde så meget for tidligt, MEN hver kvinde har hver sin situation, om det er godt eller dårligt..

Jeg kan heller ikke tillade mig at blive sur over at der er kvinder der har fået 2 frivillige aborter fordi JEG er barnløs.. Selvom jeg har lyst til at råbe dem ind i hovedet hvor velsignede de er at blive gravide, men det gør ikke mig gravid Og sådan er livet så 'uretfærdigt' hele vejen rundt!

Folk der har født sååå for tidligt hader nærmest (sat på spidsen) kvinder der brokker sig, fordi de skal bare være glade for at gå tiden ud! Men kvinderne der går tiden ud, lider bare stadig under graviditet med kvalme, opkast, bækkenløsning osv osv SÅdan er det hele faktisk bare så unfair egentlig

Men du kan tro at jeg kan følge dig i dét du siger

Anmeld

12. april 2011

Frøken J.

Anonym skriver:

ja det kan jeg give dig ret i at kvinder kan have nogen problemer, jeg har selv haft bækbundløsning, men var der ikke sådan jeg ikke kunne noget overhovedet , jeg brokke mig slet ikke over den , jo min familie vidste jeg havde den men brokke mig ikke hele tiden over det til hvem og hver på gaden. undskyld jeg bliver lidt skuffe over de ikke kan nyde deres gravidtet ligemeget hvad bare lidt . jeg ved ting kan gør ondt men bare være lidt glad

Du siger at danske kvinder er egoistiske, men jeg synes faktisk din holdning er egoistisk, det beklager jeg at sige. Du ved ikke hvordan deres smerte er relativt til din smerte! Og hvad er det for noget med man ikke må have lov at snakke om de hårde ting? Hvad er det for en underlig fantasiverden, hvor alle bare skal lade som om de er glade hele tiden og at deres problemer ikke er der? Self. har man brug for at klage over de svære problemer i graviditeten. Jeg kan faktisk fortælle dig, at undersøgelser viser, at det at snakke om det kan have en bedrende effekt i sig selv.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.