iiih hvor kan jeg blive vred inde i

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.148 visninger
48 svar
0 synes godt om
12. april 2011

Anonym trådstarter

jeg skrive anonym da der nogen stykker jeg kender her inde..

jeg har selv en datter og ikke noget med det gør, jeg har nogen i min familie og veninder der gravide og de brokker sig hver dag på facebook og når man snakker med dem over deres gravidtet, og jeg tænke bare danske kvinder bare blevet ego og bare tænke på dem selv og slet ikke det menneske de har inde i deres mave. , jeg har veninde der vælger farve hår to gange under gravidtet nede hos frisøren og brokker sig over hele tiden hun ikke kan det og det under sin gravidtet og gør tingene alligevel, og nu kan passe tøjet og hvad med de andre børn, skal helst have styr på alt med fødsel og efter i uge 19, nyd nu den gravidtet.. m

en hvor er jeg træt og gravide der brokker sig over sin gravidtet allerede i uge 25, jeg kan godt forstå i uge 37 40 at det ved være hårdt og man kan ville se lille pus ude hos en.. men hvorfor kan folk ikke bare lad være med brokke sig under starten af gravidteten? hvorfor skal gravidteten være så lang når de ingen gang færdig? brok brok i min øre ., hvorfor ikke bare nyde de har en stor mave hvor der barn er inde og nyde barnet sparker og nyde den gravidtet.. 

undskyld det kan godt være det mig der helt gal på den, men bliver virkelig vred, .. sorry

jeg siger slet ikke alle gravid der brokker sig, jeg glad for de folk der ikke gør og bare nyder den.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2011

SSL

Jeg er meget enig i at mennesker GENERELT er blevet ego-centreret! Men jeg vil ikke betegne det som at danske kvinder er mere eller mindre ego end andre Faktisk vil jeg sige at nogle kvinder (ligegyldig nationalitet) er blevet egoistiske ja, de farver hår, ryger cigaretter, går med meget make-up, tager sol osv osv osv! Enig enig! MEN, nå så dét er sagt, vil jeg sige, at til MANGE kvinders forsvar kan en graviditet tage hårdt på gruppen og på nogle kvinder kan det føles tungs allerede i uge 25.. Så at folk brokker sig lidt over det er tungt osv, kan jeg sagtens se gennem fingre med..

Men jeg synes det er lidt forkert at skrive "Danske kvinder er blevet lidt ego..." For det er nødvendigvis overhoved ikke KUN danske kvinder Og det er overhoved ikke alle der er det )

Anmeld

12. april 2011

Mira0911

Wow - Så er jeg helt klart ego centreret! 

Jeg brokkede mig allerede fra jeg var 5 uger henne.... Der startede ræset med kvalme og opkast fra morgen til aften.... 

Bøvler stadig med det... 

Anmeld

12. april 2011

Frøken J.

ALtså jeg er enig i, at det er en kende egoistisk at proppe sig med kemi uden at tænke på babyen, men at brokke sig over graviditetens hårdhed inden slutningen synes jeg er ok. Du ved da ikke, hvad andre kvinder gennemgår af gener? Der er jo ingen der siger, at det kun er hårdt lige op til fødslen, hvis man har ekstremt mange gener inden da. Fx kronisk voldsom kvalme og opkast. Må man ikke klage over det? Eller rygproblemer? Eller bækkenløsning? Er man kun berettiget til at have det skidt lige op til fødslen? Den er jeg ikke enig i Man skal nyde det når man kan, men ligesom kvinder lige op til fødslen kan have brug for at fortælle om de hårde ting, så kan andre kvinder det også tidligere i graviditeten, hvis de har problematiske gener.

Anmeld

12. april 2011

Filippa & Liva

MoarJ skriver:

Wow - Så er jeg helt klart ego centreret! 

Jeg brokkede mig allerede fra jeg var 5 uger henne.... Der startede ræset med kvalme og opkast fra morgen til aften.... 

Bøvler stadig med det... 

Ja, så er jeg sgu også ego centreret..

Uge 5 startede kvalmen og opkastningerne, derefter indlæggelser og jeg indrømmer gerne at jeg nogle gange græd af ren frustration over at skulle sygemeldes fra uge 5..

Anmeld

12. april 2011

Filippa & Liva

Secrets skriver:

ALtså jeg er enig i, at det er en kende egoistisk at proppe sig med kemi uden at tænke på babyen, men at brokke sig over graviditetens hårdhed inden slutningen synes jeg er ok. Du ved da ikke, hvad andre kvinder gennemgår af gener? Der er jo ingen der siger, at det kun er hårdt lige op til fødslen, hvis man har ekstremt mange gener inden da. Fx kronisk voldsom kvalme og opkast. Må man ikke klage over det? Eller rygproblemer? Eller bækkenløsning? Er man kun berettiget til at have det skidt lige op til fødslen? Den er jeg ikke enig i Man skal nyde det når man kan, men ligesom kvinder lige op til fødslen kan have brug for at fortælle om de hårde ting, så kan andre kvinder det også tidligere i graviditeten, hvis de har problematiske gener.

præcis!

Anmeld

12. april 2011

twinboys

eller os andre der gerne ville være nået længere end uge 25 hvor drengene kom til verden...

Jeg nød min graviditet og havde ønsket at være gået over tid end at føde for tidligt...

Majbritt

Anmeld

12. april 2011

Den lykkelige

Jeg kan godt følge dig i det du siger med at mange er meget egocentreret..

Men nu er der jo mange som ikke kun har en hård graviditet når de når til uge 37.. Det jo ikke kun det med at man ca i uge 37 gerne snart vil have den lille ud.. Men kan jo have så mange gener og komplikationer at det ikke er super sjovt, lykkeligt og rosenrødt..
Selvfølgelig skal man glæde sig over det lille liv i maven.. men altså det jo ikke altid det er så let hvis man døjer med en masse..
Men ja at man ikke kan (bør) drikker, ryge farve hår, mal osv burde ikke være så stort et problem i forhold til hvad man er igang med at skabe..

Anmeld

12. april 2011

Anonym trådstarter

SSL skriver:

Jeg er meget enig i at mennesker GENERELT er blevet ego-centreret! Men jeg vil ikke betegne det som at danske kvinder er mere eller mindre ego end andre Faktisk vil jeg sige at nogle kvinder (ligegyldig nationalitet) er blevet egoistiske ja, de farver hår, ryger cigaretter, går med meget make-up, tager sol osv osv osv! Enig enig! MEN, nå så dét er sagt, vil jeg sige, at til MANGE kvinders forsvar kan en graviditet tage hårdt på gruppen og på nogle kvinder kan det føles tungs allerede i uge 25.. Så at folk brokker sig lidt over det er tungt osv, kan jeg sagtens se gennem fingre med..

Men jeg synes det er lidt forkert at skrive "Danske kvinder er blevet lidt ego..." For det er nødvendigvis overhoved ikke KUN danske kvinder Og det er overhoved ikke alle der er det )

kan godt se det mig der lige sige nogen ord uden de er rigtigt . for giver dig ret i det ikke kun er danske kvinde, undskyld det tager jeg mig til mig igen .. 

ja, lige det med ryger, make-up osv, åh hvad med tænke på sit barn , jeg siger ikke man skal stoppe alt og bare sidder på sin røv i 40 uger fordi man ikke må lave noget under sin gravidtet, men man må godt tænke sig om når man vælger og få et barn .. meget undskyld for min holdning kan virkelig bare blive vred over brok hver dag hele tiden

Anmeld

12. april 2011

Mira0911

Anonym skriver:

kan godt se det mig der lige sige nogen ord uden de er rigtigt . for giver dig ret i det ikke kun er danske kvinde, undskyld det tager jeg mig til mig igen .. 

ja, lige det med ryger, make-up osv, åh hvad med tænke på sit barn , jeg siger ikke man skal stoppe alt og bare sidder på sin røv i 40 uger fordi man ikke må lave noget under sin gravidtet, men man må godt tænke sig om når man vælger og få et barn .. meget undskyld for min holdning kan virkelig bare blive vred over brok hver dag hele tiden

Du kunne også bare ignorere alt det brokken 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.