Bubbes skriver:
Hej piger
Jeg har et spørgsmål - og det er ikke fordi jeg holder med mændene.. Holder faktisk ikke med nogen parter, men jeg undre mig rigtig meget, og det er faktisk noget min mand har spurgt mig om, som jeg ikke kan finde svar på, så hjælp mig lige
Hvorfor er det, at når man bliver uvenner med sin kæreste/mand/forlovede i det store titelfelt barnets far, at mange tror det falder til deres ret, som kvinde at tage barnet med sig?.. Det er vel ligeså meget faderen barn som moderens.. Er det fordi man vil såre dybere eller hvad er det der gør at du/I føler du har lov til at tage barnet med dig?..(ved godt mange børn bliver ammet, så der kan jeg godt se grunden)..Håber i vil svare på mig spørgsmål, rigtig god søndag til jer alle sammen
Sabrina
Jeg tror at det skyldes, at børn grundlæggende er mere forankrede til moderen end de er til faderen.
Han har jo IKKE været gravid og født dem, ammet dem og haft de samme hormonale tilknytninger til børnene som moderen har.
Ja, jeg ved godt jeg er barsk når jeg siger det, men uanset hvad, så vil en mand altid være nr 2, når det kommer til det med hvem barnet tilhører.
Dermed ikke ment, at jeg vil nedgøre mændene på nogen måde, men de har nu engang ikke haft barnet inde i deres krop, det har kvinden.
Selvfølgelig er der også kvinder der bare er 100% uegnede til at være mødre, og der er det så manden, der må tage over, hvilket der også kun er rimeligt, men generelt er min mening, at et barn bør være hos sin mor, og hører til hos hende.
Og nej, jeg vil bestemt ikke nedgøre fædres roller og deres ret til at være en del af barnets liv, selvfølgelig har de det. Der findes heldigvis mange vidunderlige fædre, men det bånd der under NORMALE forhold er mellem en mor og hendes barn, er nu engang helt anderledes end det er mellem en far og hans børn.
For mit eget vedkommende, så har mine børn altid været nr. 1 for mig, og hvis det kom dertil at jeg skulle vælge, så ville mine børn komme før noget andet, hviket jeg også har haft gjort et par gange i mit liv.
Ja, jeg ER er løvemor, det er kender jeg blankt, så meget, at hvis jeg kunne se, at mit barn evt. ville trives bedre hos hans/hendes far, så måtte det være sådan, uanset hvor meget det så ellers ville rive i mit hjerte.
Her tænker jeg på historien fra biblen med de to kvinder, der sloges om hvem der var mor til barnet.
Hellere give barnet fra mig, end at dele det i to.
Jeg har selv haft pakket mine ting og taget mit barn og er gået, da grænsen var nået, og så var alt andet ligegyldigt.

Kærligst
Sussie