Så pakkede jeg tingene, og tog vores...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.748 visninger
44 svar
0 synes godt om
10. april 2011

Sabsy

Hej piger Jeg har et spørgsmål - og det er ikke fordi jeg holder med mændene.. Holder faktisk ikke med nogen parter, men jeg undre mig rigtig meget, og det er faktisk noget min mand har spurgt mig om, som jeg ikke kan finde svar på, så hjælp mig lige Hvorfor er det, at når man bliver uvenner med sin kæreste/mand/forlovede i det store titelfelt barnets far, at mange tror det falder til deres ret, som kvinde at tage barnet med sig?.. Det er vel ligeså meget faderen barn som moderens.. Er det fordi man vil såre dybere eller hvad er det der gør at du/I føler du har lov til at tage barnet med dig?..(ved godt mange børn bliver ammet, så der kan jeg godt se grunden)..Håber i vil svare på mig spørgsmål, rigtig god søndag til jer alle sammen Sabrina

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. april 2011

henh01

nok fordi systemet er bygget sådan op at barnet automatisk høre til moderen.. Ja det er blot et gæt, jeg ved det ikke.

Anmeld

10. april 2011

Sabsy

henh01 skriver:

nok fordi systemet er bygget sådan op at barnet automatisk høre til moderen.. Ja det er blot et gæt, jeg ved det ikke.

Ja, men mange har jo fælles forældremyndighed?..

Anmeld

10. april 2011

henh01

Bubbes skriver:

Ja, men mange har jo fælles forældremyndighed?..

ja men sidder man i SFV bliver det jo som ofte moderen der får barnets adresse og faren der får samvær.

Anmeld

10. april 2011

Lunae

Bubbes skriver:

Hej piger Jeg har et spørgsmål - og det er ikke fordi jeg holder med mændene.. Holder faktisk ikke med nogen parter, men jeg undre mig rigtig meget, og det er faktisk noget min mand har spurgt mig om, som jeg ikke kan finde svar på, så hjælp mig lige Hvorfor er det, at når man bliver uvenner med sin kæreste/mand/forlovede i det store titelfelt barnets far, at mange tror det falder til deres ret, som kvinde at tage barnet med sig?.. Det er vel ligeså meget faderen barn som moderens.. Er det fordi man vil såre dybere eller hvad er det der gør at du/I føler du har lov til at tage barnet med dig?..(ved godt mange børn bliver ammet, så der kan jeg godt se grunden)..Håber i vil svare på mig spørgsmål, rigtig god søndag til jer alle sammen Sabrina

Hos os snakkede vi om det allerede inden vi fil Camille! Vi var begge enige om, at vi ikke ønskede at hver forældre skulle have børnene en uge af gangen, da vi begge mener, at det må være svært for et barn at vokse op med to forskellige sæt regler og normer! Vi blev hurtigt enige om, at vores børn skulle bo fast hos mig og at deres far skulle have dem hver anden weekend! Den aftale har vi efter fødslen igen drøftet og vi er stadig enige! Det er slet ikke aktuelt og det bliver det forhåbentlig heller ikke

Anmeld

10. april 2011

Sabsy

Lunae skriver:

Hos os snakkede vi om det allerede inden vi fil Camille! Vi var begge enige om, at vi ikke ønskede at hver forældre skulle have børnene en uge af gangen, da vi begge mener, at det må være svært for et barn at vokse op med to forskellige sæt regler og normer! Vi blev hurtigt enige om, at vores børn skulle bo fast hos mig og at deres far skulle have dem hver anden weekend! Den aftale har vi efter fødslen igen drøftet og vi er stadig enige! Det er slet ikke aktuelt og det bliver det forhåbentlig heller ikke

Hvor må det være rart at det er på "plads", hvis det skulle ske.. Krydser fingre for det dog ikke sker..Men synes bare tit man læser om brugere herinde, har pakket tingene og taget barnet med - hvor jeg tænker, hvis DU vil gå synes jeg det er synd at barnet på den måde bliver "fjernet" fra hjemmet, så gå selv, hvis det var det man ville.. Jeg ved det ikke, og vil ikke træde nogen over tæerne - undre mig bare

Anmeld

10. april 2011

Lunae

Bubbes skriver:

Hvor må det være rart at det er på "plads", hvis det skulle ske.. Krydser fingre for det dog ikke sker..Men synes bare tit man læser om brugere herinde, har pakket tingene og taget barnet med - hvor jeg tænker, hvis DU vil gå synes jeg det er synd at barnet på den måde bliver "fjernet" fra hjemmet, så gå selv, hvis det var det man ville.. Jeg ved det ikke, og vil ikke træde nogen over tæerne - undre mig bare

Jeg kan sagtens følge dig, men som andre også skriver, så virker det nok bare mest naturligt! Mht vores aftaler herhjemme, så er det rigtig rart, at disse er på plads, men man kan jo aldrig helgardere sig, så vi ved jo ikke om der vil blive ballade fordi en af parterne ikke holder sin aftale! Folk kan gøre mange onde ting for at såre hinanden!

Anmeld

10. april 2011

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“

Synes det er en interessant emne, som du tager op der...

Jeg har nemlig også tænkt det samme.. Jeg vil da uden tvivl også have mine børn med mig (egoist er man vel lidt), men vil strække mig meget langt, for at børnene ser deres far ligeså meget som mig, som det er muligt...

Anmeld

10. april 2011

Sabsy

Mathias Villads skriver:

Synes det er en interessant emne, som du tager op der...

Jeg har nemlig også tænkt det samme.. Jeg vil da uden tvivl også have mine børn med mig (egoist er man vel lidt), men vil strække mig meget langt, for at børnene ser deres far ligeså meget som mig, som det er muligt...

Jeg vil da også helst tage min søn med mig, hvis det en dag bliver en nødvendighed, men tænker bare på den stakkels far der IKKE er blevet spurgt, som "mistede" både kæreste/kone/forlovede og barn/børn.. Men fordi retten tilfalder kvinderne, er det så bare en selvfølge?..

Anmeld

10. april 2011

Aves.

Nu kan jeg jo ikke tale for alle andre men for mig og os var det fordi at børnene ville få det bedst hos mig...det er vurderet ud fra forskellige parameter...så det er jo ikke bare sprt hvidt.

Min kæreste han fik sine børn hos sig og min bedste ven der står midt i skilsmisse nu har taget mine børn med sig, ..så har jeg et par veninder der deler børnene mellem sig, så jeg synes ikke det er så sort hvidt eller lige til.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.