Nu kender jeg selvfølgelig ikke jeres forhold. Men jeg vil altså sige: Giv det tid. Tro ikke, at de fleste småbørns forældre ikke har været igennem det meste. Tit har man tildens til at tro, at alle andre har det helt anderledes. Men faktum er nok, at de fleste det første år har tænkt: Nu er det fandme nok. Det kan være småskænderier, det kan være manglende samvær, det kan være at kvinden ikke synes manden tager nok del i det huslige osv osv.
Men det BLIVER bedre og nemmere (for de fleste i hvertfald) Hvis du har været hjemme og gået på barsel kan det også have lidt af sige. Jeg synes man til sidst blev lidt "små-skør" fordi det eneste man gjorde var at blive sat i den rolle som mor med amning, rutiner, man er ofte alene osv.
Her lavede vi en aftale om inden hun blev født, at alt der blev sagt/gjort (ikke sagt og gjort
Ikke have nogen betydning. Dvs man skulle prøve lidt at lade det gå ind af det ene øre og ud af det andet. Her mener jeg selvfølgelig dumme skænderier pga manglende søvn osv. Hvis man havde noget konkret så skulle det selvfølgelig diskuteres igennem og tages seriøst.
Men når der er gået et halvt års tid fra nu, så sover dit barn rigtig fint og overskudet kommer tilbage. Du er tilbage til et arbejde du forhåbenligt er glad for, I kan begynde at få lidt flere oplevelser sammen med barnet (aktiviteter som han kan deltage i)
Nogle gange skal man også tænke på hvordan livet så ville være som enlig mor. Jeg tror, at hvis man stadigvæk holder af hinanden, så er det værd at kæmpe for.

Anmeld