Hvad laver i til daglig??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. oktober 2008

twinboys

Dagplejer og har ferie om et par timer...

Holder middagspause nu, mens børnefolken sover til middag...

Majbritt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. oktober 2008

Fam. Madsen

jeg er uddannet SSH... og blev færdig i febuar i år... og da jeg var gravid var der ikke nogen kommuner der ville ansætte mig men blev så vikar og det har jeg været rigtig glad for...60.png

Anmeld

23. oktober 2008

Heidi.

fam.4xc skriver:

godt for det er jo det din elev tid handler om - at der er tid til du kan lære impati for dine beboer... men ja de er sgu skidte de stakler... og hvor er det sørgeligt at man som personale på Plejehjem bare ved man ik selv VIL på plejehjem nogensiden... håber nogen vil hjælpe mig herfra før det sku være aktuelt...

Ja.. JEg vil så lige sige, at selv om jeg ikke BRÆNDER for det, så går jeg ind i det med liv og sjæl... Men det er SKRÆMMENDE at mennesker på 80 kan ende med og agere som en 2 årig.. Ja når man arbejder på at plejecenter så ser man tingene indefra.. Jeg håber sgu ikke jeg ender der...

Anmeld

23. oktober 2008

Zuzet

Hejsa

Jeg er pt på barsewl med min datter Sophia på snart 5 mrd.

Jeg har intet job at vende tilbage til :-( men er uddannet blåmaler, vase/figurmaler og overglasurmaler på DEn KOngelige Porcelænsfabrik. Der udover er jeg kontor uddannet hos Novo Nordisk (uddannelseskoordinator, indkøb, planlægning, alm kontor og så marketing)

Og så er jeg selvstændig tegner ved siden af, og overvejer om jeg skulle læse til Multimedie designer

Hilsen

Lotte

Anmeld

23. oktober 2008

fam.4xc

Heidi-Godsk skriver:

Ja.. JEg vil så lige sige, at selv om jeg ikke BRÆNDER for det, så går jeg ind i det med liv og sjæl... Men det er SKRÆMMENDE at mennesker på 80 kan ende med og agere som en 2 årig.. Ja når man arbejder på at plejecenter så ser man tingene indefra.. Jeg håber sgu ikke jeg ender der...

overvejer du at læse videre bagefter??

Jeg overvejede her for et par måneder siden og kom faktisk også ind her i kommunen, men blev i tvivl om jeg ku magte 2 små unger, praktikker, lektier, skole og ik mindst 37 timer når det egenlig er ungerne jeg brænder for når de er så små - så det må vente

Anmeld

23. oktober 2008

Honningblomst

Stumpen skriver:

Spurgt i en venlig og nysgerrig tone..

Hvorfor læser du til pædagog og bruger statens penge på en uddannelse du ikke vil bruge?? Spørger på den måde, da vi i et andet indlæg diskutere om staten/kommunen skal betale enliges friplads osv..
Anja..

Det var da et rigtig dejligt spørgsmål...
Men jeg skal jo bruge den, for at læse videre...og som jeg også har skrevet, så skal jeg jo bruge både min viden og erfaring....jeg skal bare ikke arbejde som pædagog inden for de områder som studerende kommer i praktik...så jeg kan love dig for pengene er godt givet ud...jeg ønsker bare et job som giver mig lidt mere udfordring indenfor mit interesseområde... Jeg vil højere op og have en bedre løn og mere frihed...
Hvis man skal stille spørgsmål, så synes jeg man skal gøre det ved alle de mennesker som placeres på forskellige uddannelser med en revalidering i baglommen, vel vidende fra kommunens side at det bare er ren opbevaring....og at disse mennesker bare er under udd. for ikke at figuere under ledige...så alle er glade så længe de er under udd. HURRA for velfærdsstaten..
Knus Eva

Anmeld

23. oktober 2008

Honningblomst

fam.4xc skriver:

Jeg overvejede her for et par måneder siden og kom faktisk også ind her i kommunen, men blev i tvivl om jeg ku magte 2 små unger, praktikker, lektier, skole og ik mindst 37 timer når det egenlig er ungerne jeg brænder for når de er så små - så det må vente

Jeg ikke bare overvejer, men skal læse videre bagefter...så jeg har 4 år endnu, hvis ikke mere.
Det giver langt mere frihed og fleksibilitete at være studerende, i hvert fald inden for det område jeg har valgt...det er ren luksus og en kæmpe fordel for mig og drengene...
Så jeg kan kun sige at du da skal gøre det...
Knus..

Anmeld

23. oktober 2008

Heidi.

fam.4xc skriver:

Jeg vil gerne videre på assistenten, men det er fordi jeg gerne vil arbejde på hospital bagefter. Og gerne på en fødegang!! Men man skal jo have 1 års erfaring inden man kan få voksenløn på assistenten.. Så jeg skal lige arbejde lidt først.. Jeg har jo også 2 børn, og syntes egentlig ikke det er så hårdt med skole og lektier.. OG vi har også mange lektier for selvom vi er sshér og ikke ssa´er..

Kh Heidi

Anmeld

23. oktober 2008

fam.4xc

Eva skriver:

Jeg ikke bare overvejer, men skal læse videre bagefter...så jeg har 4 år endnu, hvis ikke mere.
Det giver langt mere frihed og fleksibilitete at være studerende, i hvert fald inden for det område jeg har valgt...det er ren luksus og en kæmpe fordel for mig og drengene...
Så jeg kan kun sige at du da skal gøre det...
Knus..

jeps det gør jeg sikkert også når Catrine er børnehave barn eller når hverdagen er oppe og kører igen herhjemme... lige nu glæder jeg mig over jeg ku skal tilbage til 30 timer så jeg stadig har masser af tid og overskud til pigerne

Anmeld

23. oktober 2008

Stumpen

Eva skriver:

Det var da et rigtig dejligt spørgsmål...
Men jeg skal jo bruge den, for at læse videre...og som jeg også har skrevet, så skal jeg jo bruge både min viden og erfaring....jeg skal bare ikke arbejde som pædagog inden for de områder som studerende kommer i praktik...så jeg kan love dig for pengene er godt givet ud...jeg ønsker bare et job som giver mig lidt mere udfordring indenfor mit interesseområde... Jeg vil højere op og have en bedre løn og mere frihed...
Hvis man skal stille spørgsmål, så synes jeg man skal gøre det ved alle de mennesker som placeres på forskellige uddannelser med en revalidering i baglommen, vel vidende fra kommunens side at det bare er ren opbevaring....og at disse mennesker bare er under udd. for ikke at figuere under ledige...så alle er glade så længe de er under udd. HURRA for velfærdsstaten..
Knus Eva

i min klasse er der også et par stykker som er på revalidering og den ene udnytter det fuldt ud, HVER gang vi får anbefalet en bog køber hun den, for som hun siger: Kommunen betaler......
og så sidder man selv der er må købe bøger på pensum.... Nå der kom da lige lidt selvynk op der.... Nej, det er fint at man kan få en uddannelse på revalidering -HVIS man brænder for det.. Jeg gider ikke dem der udnytter systemet og ødelægger det for dem der vitterlig har brug for det...

Fair nok at du tager den for at bygge på, men for mig lød det som om du ville have viden, som du kan låne dig til på biblioteket eller arbejder som pædmedhjælper eller omsorgsmedhjælper for at få..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.