Hvad laver i til daglig??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.564 visninger
52 svar
0 synes godt om
23. oktober 2008

Heidi.

Ved godt den har været oppe før, men jeg har altså glemt det60.png

Jeg er selv under uddannelse som SSH'er, og er færdi den 13 Marts. Jeg arbejder for tiden på en skærmet enhed, med 19 beboere. Det er ret hårdt og arbejde sådanne et sted, i hvertfald for mig.. Jeg ved heller ikke om det lige er det jeg brænder for. Men spændende der er det.

Kh Heidi

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. oktober 2008

Stumpen

Heidi-Godsk skriver:

Jeg er selv under uddannelse som SSH'er, og er færdi den 13 Marts. Jeg arbejder for tiden på en skærmet enhed, med 19 beboere. Det er ret hårdt og arbejde sådanne et sted, i hvertfald for mig.. Jeg ved heller ikke om det lige er det jeg brænder for. Men spændende der er det.

Kh Heidi

Jeg er pædagog studerende og er færdig til februar og jeg glæder mig!!!

Min mor har læst flere bøger om demens, skal jeg få hende nogle titler ud af hende som hun kan anbefale??

Anmeld

23. oktober 2008

Heidi.

Stumpen skriver:

Jeg er pædagog studerende og er færdig til februar og jeg glæder mig!!!

Min mor har læst flere bøger om demens, skal jeg få hende nogle titler ud af hende som hun kan anbefale??

Ja Anja, det må du gerne76.gif Skal i gang med og læse om Tom Kitwoods teorier..

Kh Heidi

Anmeld

23. oktober 2008

SaNiNa

jeg er ssh. og laver ingenting lige nu er blevet sygemeldt de næste 3 måneder og nok osse mere desværre (tiden går så langsom)...

Sanne

Anmeld

23. oktober 2008

fam.4xc

Heidi-Godsk skriver:

Kh Heidi

Uhhh ha ved alt om hvad du tænker og føler med den skærmet enhed.. sådan en har mit plejehjem også fået lavet mens jeg har været på barsel, og det er bare ik det jeg higer efter!! De demente fortjener nogle der brænder for dem og har empati for lige netop den situation De er i - som alle andre iøvrigt Og jeg har bare en den lyst og tålmodighed det kræver.... så håber jeg får de "ALM" beboere når jeg vender tilbage.. ihvertfald indtil jeg har fået indhentet de demens kurser de andre har været afsted på i det halv andet år jeg har været væk...

men ja altså jeg arbejder på plejehjem som sosu hjælper - har så valgt at komme tilbage til dagvagt hvor jeg før arbejdede som aftenvagt for at ku nyde Caroline om dagen

Kram Camilla med 3 uger til job start!!

Anmeld

23. oktober 2008

Honningblomst

Jeg læser til pæd. men skal kun bruge uddannelsen som en ballast og for at få en masse god viden og erfaring, men pædagog skal jeg aldrig arbejde som.
Pt er jeg i min anden praktik og jeg arbejder på et bosted eller kollegie som det hedder, for lettere udviklingshæmmede...skønne, skønne unge mennesker...det er et dejligt sted og de unge kan lide mig, men jeg yille gå til af kedsomhed hvis jeg skulle arbejde sådan et sted...men jeg får rigtig meget god viden, men helt sikkert ikke det jeg skal.
Knus Eva...som er vild med at læse og glæder sig til at komme tilbage på semi..

Anmeld

23. oktober 2008

Skovurt

Jeg er uddannet pædagog, og går og glæder mig til at jeg starter op på nyt job d. 3/11 - i en vuggestue.
Jeg har gået ledig i en måneds tid - og før det var jeg på barsel - og før det studerende 76.gif

Jeg har aldrig arbejdet i vuggestue før, så det bliver meget spændende. Det er et barselsvikariat jeg har taget, for at finde ud af at om vuggestue lige er mig - da jeg ved af erfaring at børnehaven ikke er det 60.png

Anette

Anmeld

23. oktober 2008

Heidi.

fam.4xc skriver:

Uhhh ha ved alt om hvad du tænker og føler med den skærmet enhed.. sådan en har mit plejehjem også fået lavet mens jeg har været på barsel, og det er bare ik det jeg higer efter!! De demente fortjener nogle der brænder for dem og har empati for lige netop den situation De er i - som alle andre iøvrigt Og jeg har bare en den lyst og tålmodighed det kræver.... så håber jeg får de "ALM" beboere når jeg vender tilbage.. ihvertfald indtil jeg har fået indhentet de demens kurser de andre har været afsted på i det halv andet år jeg har været væk...

men ja altså jeg arbejder på plejehjem som sosu hjælper - har så valgt at komme tilbage til dagvagt hvor jeg før arbejdede som aftenvagt for at ku nyde Caroline om dagen

Kram Camilla med 3 uger til job start!!

Ja det er nemlig lige det.. Man SKAL brænde for det.. Jeg har selv valgt og komme der i min sidste praktik, men jeg anede ikke hvordan det egentlig var.. Men man lærer bare SÅ meget nyt hver dag.. Jeg er helt færdig i mit hovede når jeg kommer hjem... Jeg kan egentlig godt lide arbejdet med demente, MEN er ikke sikker på at en skærmet enhed er mig.. For dem der er her er virkelige dårlige.. Mange af dem har ikke noget sprog, og kan på ingen måde samtale.. Men jeg har fået 2 rigtig gode beboer, hvor der er meget læring omkring..

Kh Heidi

Anmeld

23. oktober 2008

Stumpen

Eva skriver:

Jeg læser til pæd. men skal kun bruge uddannelsen som en ballast og for at få en masse god viden og erfaring, men pædagog skal jeg aldrig arbejde som.
Pt er jeg i min anden praktik og jeg arbejder på et bosted eller kollegie som det hedder, for lettere udviklingshæmmede...skønne, skønne unge mennesker...det er et dejligt sted og de unge kan lide mig, men jeg yille gå til af kedsomhed hvis jeg skulle arbejde sådan et sted...men jeg får rigtig meget god viden, men helt sikkert ikke det jeg skal.
Knus Eva...som er vild med at læse og glæder sig til at komme tilbage på semi..

Spurgt i en venlig og nysgerrig tone..

Hvorfor læser du til pædagog og bruger statens penge på en uddannelse du ikke vil bruge?? Spørger på den måde, da vi i et andet indlæg diskutere om staten/kommunen skal betale enliges friplads osv..
Anja..

Anmeld

23. oktober 2008

fam.4xc

Heidi-Godsk skriver:

Ja det er nemlig lige det.. Man SKAL brænde for det.. Jeg har selv valgt og komme der i min sidste praktik, men jeg anede ikke hvordan det egentlig var.. Men man lærer bare SÅ meget nyt hver dag.. Jeg er helt færdig i mit hovede når jeg kommer hjem... Jeg kan egentlig godt lide arbejdet med demente, MEN er ikke sikker på at en skærmet enhed er mig.. For dem der er her er virkelige dårlige.. Mange af dem har ikke noget sprog, og kan på ingen måde samtale.. Men jeg har fået 2 rigtig gode beboer, hvor der er meget læring omkring..

Kh Heidi

godt for det er jo det din elev tid handler om - at der er tid til du kan lære impati for dine beboer... men ja de er sgu skidte de stakler... og hvor er det sørgeligt at man som personale på Plejehjem bare ved man ik selv VIL på plejehjem nogensiden... håber nogen vil hjælpe mig herfra før det sku være aktuelt...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.