"Er jeg en dårlig mor?"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. april 2011

Laulund87

qp skriver:

Jep, du er altid klar hehe

Altid, lige som dig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. april 2011

qp

Laulund87 skriver:

Altid, lige som dig

Jep jep... vi er enige

Anmeld

8. april 2011

qp

Baagøe skriver:

Jeg sidder med det samme ræsonnement...

Anmeld

8. april 2011

Faith

wamse skriver:

Jeg har ofte søgt råd her inde, og det er vist ingen hemmelighed, at jeg ikke er det mest selvsikre person der findes, og når jeg spørger om råd, er det fordi jeg vil det aller nedste for mine børn, og det er lidt svært at se ud over sin egen næse nogengange Jeg har stort set ingen venner der har børn, og jeg mangler ofte nogle at kunne spejle meninger og holdninger med, det bruger jeg så alle jer super skønne kvinder til

Jeg får nogen gange svar fra nogle her inde, om at de synes, at jeg er en god mor, og håneden på hjertet: Det gøre mig saft susme glad, for der er bare intet andet der er vigtigere, end at gøre det godt overfor mine børn. 

Jeg sætter ofte spørgsmålstegn ved min egen måde at gøre tingene på, men det ser jeg nu ikke som usikkerhed, men også som en resource, da det tvinger mig til at tænke nyt

Hmm gav det over hovedet mening for jer, eller var det kun i mit hovede det gav mening? 

Det gir rigtig go mening synes jeg.

I mine øjne er det ikke en svaghed at tvivle på/sætte spørgsmålstegn ved ens måde at være mor på. Det viser, som du skriver, bare at man vil sine børn det absolut bedste.

Anmeld

8. april 2011

Pige2009

wamse skriver:

Jeg har ofte søgt råd her inde, og det er vist ingen hemmelighed, at jeg ikke er det mest selvsikre person der findes, og når jeg spørger om råd, er det fordi jeg vil det aller nedste for mine børn, og det er lidt svært at se ud over sin egen næse nogengange Jeg har stort set ingen venner der har børn, og jeg mangler ofte nogle at kunne spejle meninger og holdninger med, det bruger jeg så alle jer super skønne kvinder til

Jeg får nogen gange svar fra nogle her inde, om at de synes, at jeg er en god mor, og håneden på hjertet: Det gøre mig saft susme glad, for der er bare intet andet der er vigtigere, end at gøre det godt overfor mine børn. 

Jeg sætter ofte spørgsmålstegn ved min egen måde at gøre tingene på, men det ser jeg nu ikke som usikkerhed, men også som en resource, da det tvinger mig til at tænke nyt

Hmm gav det over hovedet mening for jer, eller var det kun i mit hovede det gav mening? 

Det giver i høj grad mening. Jeg har det på samme måde som dig. Man kan være usikker, men derfra og til at sige, man er en dårlig mor eller far, der er langt i min verden i hvert fald

Anmeld

8. april 2011

Vingummien

Eva. skriver:

Jeg forstår det ikke....altså jeg læser tit det spørgsmål herinde, men er det virkelig sådan at I sidder og tvivler på om I er gode mødre og hvis så der svares: "Nej, du er da ingen dårlig mor" så føler I jer som en god mor eller og hvis nu der svares ja, til at være en dårlig mor, hvad så..hvad gør I så...? jeg forstår det bare ikke, jeg ved jeg er en god mor, men jeg er da også bevidst om at jeg tager nogle valg der ikke er så hensigtsmæssige, men derfra og så til at være en dårlig mor der er dælme langt, i min optik...og hvorfor spørge andre om det...jeg mener, man har vel defineret sin egen rolle som mor, for ellers går det da galt, ingen er jo enige om hvad den gode mor er...jeg har i hvert fald sider af min "morrolle" som isoleret set ville få en stor flok kvinder til at skrige DÅRLIG MOR..

Skulle spørgsmålet måske mere være om det var knap så heldigt det man valgte...jeg synes det er ret voldsomt det der med lige at smide god kontra dårlig mor op.....

Hvad tænker I...?

Gider ikke læse alle svarene :p

Så med fare for gentagelse:

Alle mødre er forhåbentlig forskellige, og derved vil ens opdragelse osv også være forskelligt, så hvordan skal en mor kunne sidde og kigge og sige den og den er en dårlig mor? For vi gør jo ikke tingene ordentlig.

Og jeg kan da tit tænke "det der gjorde jeg bare ikke med mit barn" men i deres verden er det bare noget de gør, og er en god mor for dem. Men bare ikke det jeg betegner som en god mor.

Og det kan nogle da også tænke om mig.

Så at spørge andre om man er en dårlig mor, tja sådan syntes jeg ikke man kan stille det op. For hvor går grænsen

Anmeld

8. april 2011

Pige2009

smillaluna skriver:

I mine øjne er det ikke en svaghed at tvivle på/sætte spørgsmålstegn ved ens måde at være mor på. Det viser, som du skriver, bare at man vil sine børn det absolut bedste.

Det vil alle mennesker vel i sidste ende. Der er bare nogen der desværre ikke magter opgaven

Anmeld

8. april 2011

wamse

smillaluna skriver:

Jeg synes det er rart, at få andres syn på nogle ting, for jeg kan da sagtens blive usikker på, om jeg nu også gør det rigtige. 

Men jeg render selvfølgelig ikke rundt, og er evig i tvivl om mine evner som mor, men synes bare det er godt og sundt, at være en smule åben overfor andre muligheder at se tingene på

Anmeld

8. april 2011

wamse

Baagøe skriver:

Det giver i høj grad mening. Jeg har det på samme måde som dig. Man kan være usikker, men derfra og til at sige, man er en dårlig mor eller far, der er langt i min verden i hvert fald

Lige præcis, der er ting jeg er i tvivl om, men det er bestemt ikke om jeg er en god mor, men mere om de enkelte ting, er en god nok løsning for mine børn, for der kan jeg blive usikker. 

Jeg kan godt træffe nogle valg, hvor jeg bagefter tænker, at sg* ikke var så smart , men det overskygger ikke hele min moderrolle. 

Anmeld

8. april 2011

Faith

wamse skriver:

Jeg synes det er rart, at få andres syn på nogle ting, for jeg kan da sagtens blive usikker på, om jeg nu også gør det rigtige. 

Men jeg render selvfølgelig ikke rundt, og er evig i tvivl om mine evner som mor, men synes bare det er godt og sundt, at være en smule åben overfor andre muligheder at se tingene på

Præcis!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.