"Er jeg en dårlig mor?"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. april 2011

Aves.

3rollinger skriver:

Er det ikke mere bare et formuleringsproblem? Vi kommer jo ikke alle herind med den samme uddannelse, den samme baggrund eller den samme "flydende pen" eller formuleringsevne. Heldigvis for det, og hurra for at alle kan vaere med ligemeget hvordan man skriver.

Naar disse kvinder spoerger "er jeg en daarlig/god mor", saa tror jeg mere spoergsmaalet i virkeligheden er "goer jeg det rigtig/forkert i denne situation jeg beskriver for jer nu og/eller hvad ville I goere". 

For selvfoelgelig kan ingen vurdere om man er en daarlig eller god mor ud fra et enkelt indlaeg og endnu mere vigtig, som du selv siger Eva, saa er definitionen af en god mor nok ligesaa forskellig fra mor til mor, som selv moderen er.

Personligt synes jeg ikke jeg er en daarlig mor, men der er da nogen ting jeg proever at forbedre. Jeg taenker meget over min rolle som mor og foelger ogsaa med herinde for at "sparre" med andre moedre.

Og det er jo præcis det jeg skriver sidst i mit indlæg...jeg synes bare det er en super ærgerlig og dunken i hovedet formulering.... og så er det da skønt hvis det bare er en "overdrivelsesfremmerforståelsen" sætning..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. april 2011

Aves.

KaLee skriver:

Men alle er ikke så afklarede som du er 

Igen - der findes mennesker som har brug for mere bekræftelse end andre - at få af vide at de gør det rigtigt og i øvrigt et pissegodt job... 

Er der noget galt i det?

Jeg ved da godt at jeg er en god mor - og det er yderst sjældent at jeg har haft "behovet" for at søge anerkendelse.. Men f.eks. da jeg tog beslutnignen om at "gå" fra min Eks for 7 måender siden - der var jeg satme usikker og der havde jeg et netværk af veninder, som jeg brugte til at få bekræftet at det var det rigtige jeg gjorde.. både for min egen og min søns skyld. 

Men at en situation skulle gøre en til en dårlig mor...det synes jeg bare er virkelig voldsomt...og som andre skriver er det måske bare en talemåde..

Jeg er skam lige så usikker som de fleste, vil jeg tro...men jeg tvivler ikke på om jeg er en god mor, kun på om jeg gør, tænker, handler, agerer osv som jeg skal i det enkelte tilfælde...

Men jeg kan fornemme at der er en gruppe der bare mener det er en måde at formulere sig og en anden der mener det faktisk er tilfældet at nogle mener de er dårlige mødre hvis de handler på en bestemt måde i en given situation.

Anmeld

8. april 2011

eElak

Eva. skriver:

Men at en situation skulle gøre en til en dårlig mor...det synes jeg bare er virkelig voldsomt...og som andre skriver er det måske bare en talemåde..

Jeg er skam lige så usikker som de fleste, vil jeg tro...men jeg tvivler ikke på om jeg er en god mor, kun på om jeg gør, tænker, handler, agerer osv som jeg skal i det enkelte tilfælde...

Men jeg kan fornemme at der er en gruppe der bare mener det er en måde at formulere sig og en anden der mener det faktisk er tilfældet at nogle mener de er dårlige mødre hvis de handler på en bestemt måde i en given situation.

Jeg tror det er en god blanding af de 2 grupper du nævner.. 

Anmeld

8. april 2011

3rollinger

Eva. skriver:

Og det er jo præcis det jeg skriver sidst i mit indlæg...jeg synes bare det er en super ærgerlig og dunken i hovedet formulering.... og så er det da skønt hvis det bare er en "overdrivelsesfremmerforståelsen" sætning..

Jeg bliver til gengaeld rigitg glad indeni naar min mand siger jeg er en god mor. Og jeg kan ogsaa engang imellem finde paa at fiske lidt for at min egen mor skal sige det. Jeg synes nemlig hun er en super mor og det betyder meget for mig naar hun siger det. 

Anmeld

8. april 2011

Aves.

3rollinger skriver:

Jeg bliver til gengaeld rigitg glad indeni naar min mand siger jeg er en god mor. Og jeg kan ogsaa engang imellem finde paa at fiske lidt for at min egen mor skal sige det. Jeg synes nemlig hun er en super mor og det betyder meget for mig naar hun siger det. 

Jaaaahhhhh...det er skønt at høre...og frem med ja hatten og alt det positive...(hader ja og nej hatten, lyder så overdrevet kvalmende pædagog agtigt.. men ideen er god.. )

Anmeld

8. april 2011

Faith

Den er vidst møntet på mig den her tråd...

Hvis TS læser hvad jeg skriver.... Jeg spørger om andre har oplevet at føle på samme måde som jeg føler lige for tiden.

Ja jeg slutter af med at skrive at jeg ikke håber nogen synes jeg er en dårlig mor. Ingen mor vil vel stemples som værende en dårlig mor. Jeg er nybegynder i "faget" og bliver utrolig usikker sommetider. Jeg bliver bange for at svigte mine børn, for hvis jeg fejler kan det sku ikke gøres om.

Men ingen gør vel alt "rigtigt" som mor. Vi fejler vel allesammen.

Anmeld

8. april 2011

Aves.

smillaluna skriver:

Den er vidst møntet på mig den her tråd...

Hvis TS læser hvad jeg skriver.... Jeg spørger om andre har oplevet at føle på samme måde som jeg føler lige for tiden.

Ja jeg slutter af med at skrive at jeg ikke håber nogen synes jeg er en dårlig mor. Ingen mor vil vel stemples som værende en dårlig mor. Jeg er nybegynder i "faget" og bliver utrolig usikker sommetider. Jeg bliver bange for at svigte mine børn, for hvis jeg fejler kan det sku ikke gøres om.

Men ingen gør vel alt "rigtigt" som mor. Vi fejler vel allesammen.

Jeg skriver ikke personligt, jeg beskriver mine oplevelser og tanker omkring det at bruge det udsagn.

Anmeld

8. april 2011

Faith

KaLee skriver:

Men alle er ikke så afklarede som du er 

Igen - der findes mennesker som har brug for mere bekræftelse end andre - at få af vide at de gør det rigtigt og i øvrigt et pissegodt job... 

Er der noget galt i det?

Jeg ved da godt at jeg er en god mor - og det er yderst sjældent at jeg har haft "behovet" for at søge anerkendelse.. Men f.eks. da jeg tog beslutnignen om at "gå" fra min Eks for 7 måender siden - der var jeg satme usikker og der havde jeg et netværk af veninder, som jeg brugte til at få bekræftet at det var det rigtige jeg gjorde.. både for min egen og min søns skyld. 

Anmeld

8. april 2011

Faith

Eva. skriver:

Jeg skriver ikke personligt, jeg beskriver mine oplevelser og tanker omkring det at bruge det udsagn.

Ok

Anmeld

8. april 2011

Aves.

smillaluna skriver:

Ok

Har lige svaret dig..i den anden..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.