"Er jeg en dårlig mor?"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. april 2011

Pige2009

Eva. skriver:

Jeg forstår det ikke....altså jeg læser tit det spørgsmål herinde, men er det virkelig sådan at I sidder og tvivler på om I er gode mødre og hvis så der svares: "Nej, du er da ingen dårlig mor" så føler I jer som en god mor eller og hvis nu der svares ja, til at være en dårlig mor, hvad så..hvad gør I så...? jeg forstår det bare ikke, jeg ved jeg er en god mor, men jeg er da også bevidst om at jeg tager nogle valg der ikke er så hensigtsmæssige, men derfra og så til at være en dårlig mor der er dælme langt, i min optik...og hvorfor spørge andre om det...jeg mener, man har vel defineret sin egen rolle som mor, for ellers går det da galt, ingen er jo enige om hvad den gode mor er...jeg har i hvert fald sider af min "morrolle" som isoleret set ville få en stor flok kvinder til at skrige DÅRLIG MOR..

Skulle spørgsmålet måske mere være om det var knap så heldigt det man valgte...jeg synes det er ret voldsomt det der med lige at smide god kontra dårlig mor op.....

Hvad tænker I...?

Jeg er helt enig med dig og har det på samme måde. Mon ikke indlæggene handler om bekræftelse? Alle vil vel gerne høre, at de er gode mødre og nogle søger bevidst denne form for legitimitet

Personligt har jeg aldrig tvivlet på mine evner som mor og synes også selv jeg gør det rigtig godt vilkårene taget i betragtning. Naturligvis træffer vi nogle uhensigtsmæssige valg, men det vil man altid gøre uden at det nødvendigvis gør os til dårlige forældre

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. april 2011

Aves.

Jeg er helt enig med dig og har det på samme måde. Mon ikke indlæggene handler om bekræftelse? Alle vil vel gerne høre, at de er gode mødre og nogle søger bevidst denne form for legitimitet

Personligt har jeg aldrig tvivlet på mine evner som mor og synes også selv jeg gør det rigtig godt vilkårene taget i betragtning. Naturligvis træffer vi nogle uhensigtsmæssige valg, men det vil man altid gøre uden at det nødvendigvis gør os til dårlige forældre

Jeg har klart i situationer handlet som en ikke særlig god mor, men altså...når det store regnskab gøres op, så svinger det sgu ok.. ligesom jeg er sikker på det gør for størsteparten af alle mødre her og der..

Anmeld

8. april 2011

Pige2009

qp skriver:

Jeg synes det er ganske tydeligt for der er rigtig mange tråde hvor man tænker "ejh det kan hun sgu ikke mene alvorligt det spørgsmål der?" Og så kommer der 1000 svar som alle starter med "Allerførst et stoooooooort kram til dig, du er jo en fantastisk mor og det er ganske tydeligt, at du gør alt for dine børn osv.... osv!"

Personligt synes jeg de fleste af sådanne tråde lugter lidt for langt af et råb om anerkendelse i form af "Se mig, hør mig, skamros mig for min selvtillid som mor stiger når i gør det"

Men hva faen, der er jo ikke nogen der siger jeg har ret!!   

Jeg sidder med det samme ræsonnement...

Anmeld

8. april 2011

Mira0911

Nu har jeg haft en meget dårlig barndom, og med det med i bagagen, kan jeg da godt føle at om jeg nu også gør det godt nok... 

Nu kan jeg f.eks ikke være der for Julie 100% pga de gener jeg har med graviditeten denne, og der føler jeg da også at jeg ikke er god mor for hende, fordi jeg ikke kan være der for hende, som hun gerne vil og ønsker det... 

Inderst inde ved jeg da godt at jeg ikke er en dårlig mor... 

Men tanken om at jeg er en "dårlig mor" kommer tit op i mig, fordi jeg ikke kan være der for hende... 

Anmeld

8. april 2011

Pige2009

Eva. skriver:

Præcis...jeg har da klart i situationer handlet som en ikke særlig god mor, men altså...når det store regnskabs gøres op, så svinger det sgu ok.. ligesom jeg er sikker på det gør for størsteparten af alle mødre her og der..

Jeps. Det der også er med til at gøre os til bedre forældre er når vi lærer af de fejltrin vi har lavet, så vi får set konsekvenserne og dermed kan analysere os frem til, hvad der i sidste ende fungere bedst hos os. Hvad der fungerer et sted, behøver nødvendigvis ikke fungere et andet sted hos en anden familie

Anmeld

8. april 2011

Aves.

Baagøe skriver:

Jeps. Det der også er med til at gøre os til bedre forældre er når vi lærer af de fejltrin vi har lavet, så vi får set konsekvenserne og dermed kan analysere os frem til, hvad der i sidste ende fungere bedst hos os. Hvad der fungerer et sted, behøver nødvendigvis ikke fungere et andet sted hos en anden familie

Anmeld

8. april 2011

wamse

Jeg har ofte søgt råd her inde, og det er vist ingen hemmelighed, at jeg ikke er det mest selvsikre person der findes, og når jeg spørger om råd, er det fordi jeg vil det aller nedste for mine børn, og det er lidt svært at se ud over sin egen næse nogengange Jeg har stort set ingen venner der har børn, og jeg mangler ofte nogle at kunne spejle meninger og holdninger med, det bruger jeg så alle jer super skønne kvinder til

Jeg får nogen gange svar fra nogle her inde, om at de synes, at jeg er en god mor, og håneden på hjertet: Det gøre mig saft susme glad, for der er bare intet andet der er vigtigere, end at gøre det godt overfor mine børn. 

Jeg sætter ofte spørgsmålstegn ved min egen måde at gøre tingene på, men det ser jeg nu ikke som usikkerhed, men også som en resource, da det tvinger mig til at tænke nyt

Hmm gav det over hovedet mening for jer, eller var det kun i mit hovede det gav mening? 

Anmeld

8. april 2011

qp

smillaluna skriver:

Du har en modbydelig, nedladende og ondskabsfuld måde at skrive på.

Når du siger din mening må jeg vel osse sige min

Jeg synes nu aldrig jeg personligt har kommenteret din måde, at skrive på - men ok sådan er vi jo så forskellige

God aften til dig også ....

Anmeld

8. april 2011

qp

Laulund87 skriver:

Og jeg kunne da ikke være mere enig!

Jep, du er altid klar hehe

Anmeld

8. april 2011

Aves.

wamse skriver:

Jeg har ofte søgt råd her inde, og det er vist ingen hemmelighed, at jeg ikke er det mest selvsikre person der findes, og når jeg spørger om råd, er det fordi jeg vil det aller nedste for mine børn, og det er lidt svært at se ud over sin egen næse nogengange Jeg har stort set ingen venner der har børn, og jeg mangler ofte nogle at kunne spejle meninger og holdninger med, det bruger jeg så alle jer super skønne kvinder til

Jeg får nogen gange svar fra nogle her inde, om at de synes, at jeg er en god mor, og håneden på hjertet: Det gøre mig saft susme glad, for der er bare intet andet der er vigtigere, end at gøre det godt overfor mine børn. 

Jeg sætter ofte spørgsmålstegn ved min egen måde at gøre tingene på, men det ser jeg nu ikke som usikkerhed, men også som en resource, da det tvinger mig til at tænke nyt

Hmm gav det over hovedet mening for jer, eller var det kun i mit hovede det gav mening? 

Jeps...det gav mening og det synes jeg også er en anden vinkel, på en eller anden måde....åh, det er svært at forklare...jeg kan bare ikke lide den der sætning med en dårlig mor...der er da ingen der vipper på kanten og er dårlige grundet en eneste episode...

Men ok, jeg går måske for meget op i sætningen og forstår ikke helt betydningen...og det er da skønt at få ros og blive anerkendt...det elsker jeg da også...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.