Eva. skriver:
Jeg forstår det ikke....altså jeg læser tit det spørgsmål herinde, men er det virkelig sådan at I sidder og tvivler på om I er gode mødre og hvis så der svares: "Nej, du er da ingen dårlig mor" så føler I jer som en god mor eller og hvis nu der svares ja, til at være en dårlig mor, hvad så..hvad gør I så...? jeg forstår det bare ikke, jeg ved jeg er en god mor, men jeg er da også bevidst om at jeg tager nogle valg der ikke er så hensigtsmæssige, men derfra og så til at være en dårlig mor der er dælme langt, i min optik...og hvorfor spørge andre om det...jeg mener, man har vel defineret sin egen rolle som mor, for ellers går det da galt, ingen er jo enige om hvad den gode mor er...jeg har i hvert fald sider af min "morrolle" som isoleret set ville få en stor flok kvinder til at skrige DÅRLIG MOR..
Skulle spørgsmålet måske mere være om det var knap så heldigt det man valgte...jeg synes det er ret voldsomt det der med lige at smide god kontra dårlig mor op.....
Hvad tænker I...?
Er det ikke mere bare et formuleringsproblem? Vi kommer jo ikke alle herind med den samme uddannelse, den samme baggrund eller den samme "flydende pen" eller formuleringsevne. Heldigvis for det, og hurra for at alle kan vaere med ligemeget hvordan man skriver.
Naar disse kvinder spoerger "er jeg en daarlig/god mor", saa tror jeg mere spoergsmaalet i virkeligheden er "goer jeg det rigtig/forkert i denne situation jeg beskriver for jer nu og/eller hvad ville I goere".
For selvfoelgelig kan ingen vurdere om man er en daarlig eller god mor ud fra et enkelt indlaeg og endnu mere vigtig, som du selv siger Eva, saa er definitionen af en god mor nok ligesaa forskellig fra mor til mor, som selv moderen er.
Personligt synes jeg ikke jeg er en daarlig mor, men der er da nogen ting jeg proever at forbedre. Jeg taenker meget over min rolle som mor og foelger ogsaa med herinde for at "sparre" med andre moedre.
Anmeld