"Er jeg en dårlig mor?"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.321 visninger
56 svar
0 synes godt om
8. april 2011

Aves.

Jeg forstår det ikke....altså jeg læser tit det spørgsmål herinde, men er det virkelig sådan at I sidder og tvivler på om I er gode mødre og hvis så der svares: "Nej, du er da ingen dårlig mor" så føler I jer som en god mor eller og hvis nu der svares ja, til at være en dårlig mor, hvad så..hvad gør I så...? jeg forstår det bare ikke, jeg ved jeg er en god mor, men jeg er da også bevidst om at jeg tager nogle valg der ikke er så hensigtsmæssige, men derfra og så til at være en dårlig mor der er dælme langt, i min optik...og hvorfor spørge andre om det...jeg mener, man har vel defineret sin egen rolle som mor, for ellers går det da galt, ingen er jo enige om hvad den gode mor er...jeg har i hvert fald sider af min "morrolle" som isoleret set ville få en stor flok kvinder til at skrige DÅRLIG MOR..

Skulle spørgsmålet måske mere være om det var knap så heldigt det man valgte...jeg synes det er ret voldsomt det der med lige at smide god kontra dårlig mor op.....

Hvad tænker I...?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. april 2011

eElak

Mange af de indlæg du taler om, handler om at personen (moren) føler noget, som hun måske "ikke burde", eller har gjort noget som kan forveksles med at være en dårlig mor - efter nogens mening... 

Jeg tror nu det handler om at få bekræftet at man gør det godt nok. Ligesom at man på arbejdspladsen og i alle mulige andre sammenhænge har brug for ros og anerkendelse af at man gør tingene godt - det samme gælder i moderrollen.. 

Og det gælder også for den mest selvsikre person, i hvert fald ubevidst 

Anmeld

8. april 2011

Bondepigen

Eva. skriver:

Jeg forstår det ikke....altså jeg læser tit det spørgsmål herinde, men er det virkelig sådan at I sidder og tvivler på om I er gode mødre og hvis så der svares: "Nej, du er da ingen dårlig mor" så føler I jer som en god mor eller og hvis nu der svares ja, til at være en dårlig mor, hvad så..hvad gør I så...? jeg forstår det bare ikke, jeg ved jeg er en god mor, men jeg er da også bevidst om at jeg tager nogle valg der ikke er så hensigtsmæssige, men derfra og så til at være en dårlig mor der er dælme langt, i min optik...og hvorfor spørge andre om det...jeg mener, man har vel defineret sin egen rolle som mor, for ellers går det da galt, ingen er jo enige om hvad den gode mor er...jeg har i hvert fald sider af min "morrolle" som isoleret set ville få en stor flok kvinder til at skrige DÅRLIG MOR..

Skulle spørgsmålet måske mere være om det var knap så heldigt det man valgte...jeg synes det er ret voldsomt det der med lige at smide god kontra dårlig mor op.....

Hvad tænker I...?

Er enig med dig, men da jeg havde en fødselsdepression troede jeg virkelig at jeg var en elendig mor. Jeg fik dårlig samvittighed over alt hvad jeg gjorde og sagde, selv om jeg aldrig har gjort noget som kunne være slemt.

Men ellers jo jeg synes der er langt fra at mene man kunne gøre nogle ting anderledes til at man ligefrem er en dårlig mor!

Anmeld

8. april 2011

Aves.

Bondepigen skriver:

Er enig med dig, men da jeg havde en fødselsdepression troede jeg virkelig at jeg var en elendig mor. Jeg fik dårlig samvittighed over alt hvad jeg gjorde og sagde, selv om jeg aldrig har gjort noget som kunne være slemt.

Men ellers jo jeg synes der er langt fra at mene man kunne gøre nogle ting anderledes til at man ligefrem er en dårlig mor!

Ja, og det er jo så et tegn på at man ikke har det godt,...og skal have lidt støtte og hjælp..men bestemt ikke et tegn på at man er en dårlig mor, heldigvis..

Anmeld

8. april 2011

Lunae

Eva. skriver:

Hvad tænker I...?

I virkeligligheden handler mødres spørgen og usikkerhed jo ikke om, om man er en god eller dårlig mor! Det er måske en uhensigtmæssig formulering, men man kan jo godt regne ud, at det moderen spørger om, er om hun har handlet forkert!

Jeg tror ikke, at du skal læse det skrevne ord så bogstavelig men mere tolke det som en moders usikkerhed!

Venlig hilsen Lunae, som ikke altid handler udfra det mest hensigsmæssige, men dog stadig ser sig selv som den bedste mor for hendes datter

Anmeld

8. april 2011

Aves.

KaLee skriver:

Mange af de indlæg du taler om, handler om at personen (moren) føler noget, som hun måske "ikke burde", eller har gjort noget som kan forveksles med at være en dårlig mor - efter nogens mening... 

Jeg tror nu det handler om at få bekræftet at man gør det godt nok. Ligesom at man på arbejdspladsen og i alle mulige andre sammenhænge har brug for ros og anerkendelse af at man gør tingene godt - det samme gælder i moderrollen.. 

Og det gælder også for den mest selvsikre person, i hvert fald ubevidst 

Jamen så er det udsagnet jeg ikke forstår....sammenhængen..at man gør noget og så er man en dårlig mor....jeg kan slet ikke se de to ting hænge sammen og jeg tænker bare hvilke tanker der ligge bag....

Ja, alle er da usikre og søgende og famlende ind imellem på alle områder, men jeg tvivler altså aldrig på om jeg er en god mor eller ej...jeg ved jeg er en god mor, den bedste til mine drenge..

Anmeld

8. april 2011

Bondepigen

Eva. skriver:

Ja, og det er jo så et tegn på at man ikke har det godt,...og skal have lidt støtte og hjælp..men bestemt ikke et tegn på at man er en dårlig mor, heldigvis..

Nej heldigvis da!

Anmeld

8. april 2011

Aves.

Lunae skriver:

I virkeligligheden handler mødres spørgen og usikkerhed jo ikke om, om man er en god eller dårlig mor! Det er måske en uhensigtmæssig formulering, men man kan jo godt regne ud, at det moderen spørger om, er om hun har handlet forkert!

Jeg tror ikke, at du skal læse det skrevne ord så bogstavelig men mere tolke det som en moders usikkerhed!

Venlig hilsen Lunae, som ikke altid handler udfra det mest hensigsmæssige, men dog stadig ser sig selv som den bedste mor for hendes datter

Det er muligt...det er da bare synd at sidde meds ådan en formulering/tanke om sig selv...og det er jo lidt svært at tage den sætning for andet...men det er jo det jegs elv er inde på måske er tilfældet..synes bare det er en super ærgerlig sætning..vi er sgu da alle skønne fantastiske gode mødre, bare det at vi skriver herinde, søger hjælp, viden og vejledning fortæller da en masse, positivt..

SÅ HEY....alle..vi er skide gode mødre og mennesker med alle de fejl sådan nogle nu engang har og indeholder..

Anmeld

8. april 2011

3rollinger

Eva. skriver:

Hvad tænker I...?

Er det ikke mere bare et formuleringsproblem? Vi kommer jo ikke alle herind med den samme uddannelse, den samme baggrund eller den samme "flydende pen" eller formuleringsevne. Heldigvis for det, og hurra for at alle kan vaere med ligemeget hvordan man skriver.

Naar disse kvinder spoerger "er jeg en daarlig/god mor", saa tror jeg mere spoergsmaalet i virkeligheden er "goer jeg det rigtig/forkert i denne situation jeg beskriver for jer nu og/eller hvad ville I goere". 

For selvfoelgelig kan ingen vurdere om man er en daarlig eller god mor ud fra et enkelt indlaeg og endnu mere vigtig, som du selv siger Eva, saa er definitionen af en god mor nok ligesaa forskellig fra mor til mor, som selv moderen er.

Personligt synes jeg ikke jeg er en daarlig mor, men der er da nogen ting jeg proever at forbedre. Jeg taenker meget over min rolle som mor og foelger ogsaa med herinde for at "sparre" med andre moedre.

Anmeld

8. april 2011

eElak

Eva. skriver:

Jamen så er det udsagnet jeg ikke forstår....sammenhængen..at man gør noget og så er man en dårlig mor....jeg kan slet ikke se de to ting hænge sammen og jeg tænker bare hvilke tanker der ligge bag....

Ja, alle er da usikre og søgende og famlende ind imellem på alle områder, men jeg tvivler altså aldrig på om jeg er en god mor eller ej...jeg ved jeg er en god mor, den bedste til mine drenge..

Men alle er ikke så afklarede som du er 

Igen - der findes mennesker som har brug for mere bekræftelse end andre - at få af vide at de gør det rigtigt og i øvrigt et pissegodt job... 

Er der noget galt i det?

Jeg ved da godt at jeg er en god mor - og det er yderst sjældent at jeg har haft "behovet" for at søge anerkendelse.. Men f.eks. da jeg tog beslutnignen om at "gå" fra min Eks for 7 måender siden - der var jeg satme usikker og der havde jeg et netværk af veninder, som jeg brugte til at få bekræftet at det var det rigtige jeg gjorde.. både for min egen og min søns skyld. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.