Den smukkeste FB, jeg nogensinde har læst!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.746 visninger
49 svar
0 synes godt om
7. april 2011

tine1985

Som sengeliggende gravid, får jeg virkelig finkæmmet diverse baby-sider på nettet  Og da jeg faldt over denne fødselsberetning, skrevet af en nybagt far, blev jeg simpelthen nødt til at dele den med jer!

Det er noget af det smukkeste og mest ærlige, jeg længe har læst, og tror det er noget nært umuligt, at komme igennem, uden at slippe en lille tåre eller to.

Hvis brugeren som har lagt den ind, også skulle læse med herinde, håber jeg ikke, at jeg fornærmer nogen, ved at kopiere den herind, men synes bare den skulle deles 

Den er lidt lang, men den er klart værd, lige at sætte tid af til . Here it goes:

Til Magnus –

Ja, så sidder din far her og forsøger, at finde på noget smart at skrive til dig, undlader helt bevist at bruge ordet klogt, for så undgår vi behændigt spøgefulde bemærkninger fra din fars såkaldte venner – ved godt der sikkert går ca. 10 mdr. inden du kan læse det, men så kan jeg måske ikke huske eller mindes hvad det var jeg ville fortælle dig! Okay, der går måske lidt længere, inden du kan læse det, men så kan jeg jo måske bare læse det for dig hen af vejen….

En skummel juni aften i det herrens år 2010, blev jeg forført af din vidunderlige mor – forført det er sådan noget med blomster og bier, som vi kommer nærmere ind på, når du skal lege med pigerne henne i børnehaven. Men forført det blev jeg helt sikkert, det er faktisk ret nemt at blive forført at din mor, som du hurtigt vil opdage - for hun er smuk og forunderlig på alle måder – men det vil jeg lade dig opdage og opleve selv. Forførelsen har været noget helt specielt den skumle aften, for du blev til…..

Da der var gået nogle uger, efter den der skumle aften – vel lige omkring min fødselsdag, så kom din mor og fortalte mig, at vi skulle have dig. Din far kom med et ualmindeligt dumt spørgsmål, noget som mænd så ofte gør! Er du sikker? Din mors blik var rigeligt som bekræftelse på mit dumme spørgsmål, og så spørger man altså ikke igen min dreng (det blev så det første råd fra din far – spørg aldrig en kvinde 2 gange om hun er sikker på noget) Du var med sikkerhed skabt….

Er nødsaget til at fortælle dig, jeg blev lidt bange – er jo ellers, sådan ret sej og ikke lige til at skræmme. Men udover at din mor er vidunderlig, så er hun også i stand til at skræmme mig, din far. Der gik mange tanker igennem mit hoved den dag, vildt glad, fantastisk, bange og ikke mindst, om ikke jeg måske var blevet lidt for ”gammel”, er nemlig 156 mdr. ældre end din mor …( her fik du så dit første regnestykke, som jeg regner med du løser om nogle mdr.)… Det elastik hvor sanserne sidder på, blev spændt helt ud den dag – men du skal vide, at jeg aldrig var i tvivl om, at DU var skabt af og i noget helt specielt… Og det endda selvom jeg godt ved, at jeg ikke har vundet eller vinder medaljer hos dine søskende!

Siden den dag, altså den hvor din mor, sagde det man ikke spørger om 2 gange - der har du bragt mig ud af fatningen mange gange. Fatning er sådan noget man evt kan skrue en pære i, hvor der så via nogle sindrige anordninger kommer lys ud af, fordi en mand der hed Thomas Edison opfandt glødelampen og en anden mand, der hedder Hans Christian Ørsted opfandt elektromagnetisme, og ham der Hans Christian Ørsted, han er født her på Langeland præcist som dig. (Det var så din første lektion i naturvidenskab) Men den glødelampe din far burde have i sit hoved, den har til tider manglet noget elektromagnetisme og er gået helt ud – men så har din smukke mor bare gjort mig forskrækket igen og PyTpYt, så har den lyst igen! Og jeg vidste DU var skabt af noget smukt….

Sådan nogle mirakler som dig, de opholder sig ret længe inden i deres mor – lige omkring 9 mdr. siger man! Det kan også være 40 uger (Og så kan du regne igen) Syntes den tid har været lang, meget lang – for kunne slet ikke vente på at du kom – specielt den sidste tid var meget lang. Din mor og jeg var rigtig mange gange på hospitalet for at se dig, på sådan nogle smarte billeder man kan tage af dig inden i din mors mave – billederne skulle også tages, fordi man havde fundet ud af, at nogle tal ikke var så gode – de mærkelige og mange tal fortalte, at du måske ikke var helt rask når du blev født! Men DU skal vide, at jeg aldrig var i tvivl om at du var skabt af noget forunderligt…..

Du skulle komme den 30. marts 2011, sagde de dygtige læger – mor troede hun var lidt mere smart end de der læger, så hun sagde du kom den 29. marts 2011, men ingen af dem havde ret, for du er din egen – du vil og kan selv! Og når du om nogle mdr. snakker rigtigt, så kan du moppe både din mor og de der dygtige læger. Moppe, det er sådan noget man både kan gøre kærligt og slemt – Så du skal huske at gøre det kærligt og hvis du engang skulle få lyst til at gøre det slemt, så håber jeg du husker denne tekst, som er skrevet med stor kærlighed til dig og mine ønsker for dig….For DU skal vide, at jeg aldrig var i tvivl om at du er skabt af kærlighed……

Du er jo en egenrådig lille fyr, så den 31. marts 2011 var du stadig ikke kommet, trods din kloge mor og endnu klogere læger. Endnu engang måtte vi på hospitalet for at se de smukke billeder af dig – og de kloge læger blev enige med din mor og far om, at du skulle hjælpes på vej – vi blev så glade for den beslutning, at vi slet ikke kunne vente på dig, men du lod bare som ingenting og drillede mor med hikke og trykke på hendes mave hele den dag, så hun næsten tissede i bukserne – far fik lavet en helt masse mærkelige ting på loftet og i garagen, for tiden var så lang – vi skulle nemlig komme ind på hospitalet kl. 09.00 den 1.april 2011. Og DU skal vide, at jeg aldrig var i tvivl om at du var skabt af noget mageløst…..

Men i din egenrådighed, valgte du kl. 08.06 den 1. april 2011 at lade os forstå, at nu ville du faktisk gerne ud – så af sted til sygehuset det gik. Mor skældte far ud hele vejen fordi han kørte for stærkt, far forsøgte at overbevise mor om, at man gerne måtte køre bare lidt hurtigere – men som du vil opdage, så skal man ikke diskutere med mor, den kamp er tabt på forhånd min dreng. Vi ankom til sygehuset præcist kl. 09.00 den 1.april 2011 som planlagt, bortset fra du var på vej – troede vi…..Men DU skal vide, at jeg aldrig var i tvivl om at du var skabt af nærhed…..

Vel ankommet på sygehuset, blev mor lagt i seng – en masse ledninger og andre mærkelige ting blev sat på mor, så de kunne følge med i hvad du lavede! Du lavede slet ikke noget, så far og mors jordmoder Sandra måtte prøve at hjælpe dig mere på vej – kl. 10.45 den 1.april 2011 fik mor endnu flere mærkelige ting sat på, noget der alt sammen skulle hjælpe dig. Alle der kom ind for at se til dig, var meget rare og søde – de ville alle dit bedste. Det gik alt sammen så godt, vi var så glade og så spændte på at du skulle komme. Men kl. 13.09 den 1.april 2011 satte du en skræk i livet på din far – du syntes ikke længere det var nødvendigt, at trække vejret, men det ved din far af erfaring og alder, at det er meget nødvendigt ( endnu et råd fra din far og et vigtigt et – træk vejret længe og i mange mange år) Men DU skal vide, at jeg aldrig var i tvivl om at du var skabt, skabt til at leve lykkeligt……

Far havde glædet sig så meget til, at skulle tage imod dig – men kl. 13.17 den 1.april 2011 blev du og din mor i alt hast kørt af sted, til noget man kalder operationsstue – et sted hvor de dygtige læger kan hjælpe. Din helt fantastiske mor blev lagt til at sove, så man kunne hjælpe dig – far følte sig helt alene i verdenen og som din mor, er du i stand til at skræmme mig og det bedes du holde op med. Mest fordi jeg så alt for hurtigt kommer nærmere sidste salgsdato….Men DU skal vide, at jeg aldrig var i tvivl om at du var skabt af noget stort…..

Tror din fars ur var gået i stå – for viserne flyttede sig slet ikke. En masse dygtige mennesker kom ind på den stue hvor far var, de arbejdede med nogle maskiner derinde og de skulle alle hjælpe dig når du kom - kl. 13.43 kom mor og fars jordmoder løbende med dig. Alle de dygtige mennesker samles om dig og alle ville hjælpe dig og det gjorde de helt fantastisk. Kl. 13.52 den 1.april 2011 klippede jeg resterne af din navlestreng med en stemme i ørene der sagde? Han er helt ok og fin – kom lige til at dryppe på dig med mine øjne, men tror ikke du opdagede det og du skal heller ikke sige det til nogen, for vi er jo seje vi to. Men DU skal vide, at jeg aldrig var i tvivl om at du er et mirakel…..

Du fik det fineste tæppe omkring dig og en fiks lille hue og så sad vi to der i stolen – du fyldte hele min verden, der for en tid var gået helt i stå. I 88 minutter var vi de eneste der eksisterede i verdenen, mens de dygtige læger hjalp mor med at vågne igen – En masse kom og kiggede på dig, mens vi ventede på at komme op til mor. De undersøgte dig for en masse, der noget med de mærkelige tal at gøre og alle sagde du var så fin og at alt var okay. Jeg var faktisk ligeglad for du var kommet og du var min. Og DU skal vide, at jeg aldrig vil være i tvivl om at du er min dreng……

Kl. 15.56 den 1. april 2011 kom vi op til din stærke mor – far puttede dig over til hende og dryppede vist lidt på dig igen, så jeg skal nok til øjenlæge tror jeg. I var så smukke selvom mor var træt, af de der mærkelige ting de havde givet hende for at hun kunne sove, så de kunne hjælpe dig. Men DU skal vide, at jeg aldrig var i tvivl om at jeg i det sekund aldrig har elsket din mor højere…..

I dag er det den 4. april 2011 og du er blevet undersøgt igen og du er så fin, samt helt okay – vi har været hjemme i 48 timer og du har endnu ikke forladt enten din mors, min eller brødres arme – vi elsker dig alle så højt. Og DU skal vide, at jeg ALDRIG vil være i tvivl om, at elske dig resten af mit liv.

Din Far

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. april 2011

signe.

Ihh bare den måde han slutter hvert "vers" med.. "jeg har aldrig været i tvivl om....."

Anmeld

7. april 2011

mortilfreja

Åh gud..!! Nu tuder jeg  Det er det smukkeste jeg nogen sinde har læst..

Hvor har du det fra??

Anmeld

7. april 2011

tine1985

signe. skriver:

Ihh bare den måde han slutter hvert "vers" med.. "jeg har aldrig været i tvivl om....."

Præcis!! Hvis ikke den mand allerede har godt gang i en karriere som forfatter, så burde han da virkelig overveje det!!

Anmeld

7. april 2011

signe.

tine1985 skriver:

Præcis!! Hvis ikke den mand allerede har godt gang i en karriere som forfatter, så burde han da virkelig overveje det!!

ja, virkelig han skriver sindsygt godt... han har de mest geniale og forunderlige vendinger..

Anmeld

7. april 2011

MaybeBaby

Bør ikke læses af gravide eller andre med hormonerne ude af balance, mens de sidder og spiser (kolde brune pølser og varme ovnkartofler - fik jeg sagt jeg var gravid ) for så drukner maden!

Dette må være den flotteste tale til evt konfirmation EVER!

/Mette

Anmeld

7. april 2011

FamilenStorm

hvor er det godt skrevet

Anmeld

7. april 2011

malenecl

Hold da op! Fik vand i øjnene! Det var da helt fantastisk at læse en FB fra mandens side. Puuhaa, de hormoner...

Anmeld

7. april 2011

tine1985

MaybeBaby skriver:

Bør ikke læses af gravide eller andre med hormonerne ude af balance, mens de sidder og spiser (kolde brune pølser og varme ovnkartofler - fik jeg sagt jeg var gravid ) for så drukner maden!

Dette må være den flotteste tale til evt konfirmation EVER!

/Mette

Mine hormoner kom virkelig også på prøve. Hver gang jeg lige kommer til at huske noget fra teksten, er jeg lige ved at tude igen!! 

Anmeld

7. april 2011

tine1985

mortilfreja skriver:

Åh gud..!! Nu tuder jeg  Det er det smukkeste jeg nogen sinde har læst..

Hvor har du det fra??

Det er en bruger inde på min-mave.dk, som har lagt den ind i hendes terminsgruppe. Hendes mand har skrevet den til deres søn. SÅÅÅÅ smukt!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.