børneopsparring?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.997 visninger
54 svar
0 synes godt om
7. april 2011

cdinesen

Min mand og jeg er lidt usikre på hvad vi skal sætte ind på vores datters børneopsparring. Vi vil gerne sætte et månedligt beløb ind.. Hvormeget giver I?

Har også et lille bonus spørgsmål  hehe, har I givet jeres børn dåbsgave?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. april 2011

bøgelund

cdinesen skriver:

Min mand og jeg er lidt usikre på hvad vi skal sætte ind på vores datters børneopsparring. Vi vil gerne sætte et månedligt beløb ind.. Hvormeget giver I?

vi sætter 150 kr ind om måneden. det passer fint for os.. 

ang dåbsgave.. vores skal døbes næste søndag. vi har ikke købt noget.. hun får alt hun mangler.. så fra os er festen.. som er dyr nok i sig selv.. 

Anmeld

7. april 2011

mama09

cdinesen skriver:

Vi sætter 200 kr ind om måneden på en opsparing vores datter får når hun bliver 21 år. Nå vi kommer til at tjene lidt mere sætte vi den op.. men må vist max sætte 3000 kr ind om året..

Hun fik en navngivningsfest og fik 2000 kr af os, som vi satte på hendes konto som lommepenge (er brugt)... men synes ikke det er livs vigtigt man giver gave 

Anmeld

7. april 2011

SussieThyssen

cdinesen skriver:

Vi giver altid dåbs-navnegaver uanset om det er til egne eller andres.
Så ja, selvfølgelig gør man det.
Barnet skal jo have noget, som det kan sige:
"Det fik jeg til min dåb/navngivning af mine forældre"
Vi har også det princip, at vi aldrig giver noget, som bare kan smides væk efter et stk tid, som fx tøj eller lignende, men noget af værdi..et smykke eller noget andet, som barnet måske ikke nu og her har glæde af, men som det kan få glæde af som ung og voksen.

Kærligst
Sussie

Anmeld

7. april 2011

MaliksMor

cdinesen skriver:

Vi sætter 250kr ind og måneden.. Og dem for han udbetalt når han er 21..

Og den den har et max. beløb på 33-36.000,- eller noget lign. laver vi også en anden opsparing til ham. Når den her er fyldt op.

Anmeld

7. april 2011

twinboys

cdinesen skriver:

Vores drenge har en børneopsparring hver og siden de kom til verden har vi sat penge ind... Vi sætter det man max må sætte ind om året til dem hver...

Majbritt

Anmeld

7. april 2011

otlitrom

vi har snakket om at sætte 100 kr ind om måneden, på en opsparring der er låst i 18 år.

Derudover har vi snakket om 100kr om måneden på en konto til en evt. konfirmation/nonfirmation... men det er ikke besluttet... baby kommer først til juni

Anmeld

7. april 2011

quar20

Vi har givet begge børn 1500kr ind på deres opsparing, derudover har de fået en bog jeg har lavet på vistaprint hvor de er lamineret siderne, og selvfe bogen er i læder..!! Der står ALT om os . altså os forældre..!! Her kan de læse hvor mor og far mødte hinanden, nogle billeder gennem tiden, også er der en dagbog ( det så smart at man også kan skrive tekst ) - uge for uge med graviditeten også er der scanningsbilleder, mavebilleder osv..!! Også har både far og mor lavet et brev til hver af drengene..!! Et brev vi har skrevet da de lige blev født..!! Det slutter bogen så af med..

Tino fik derefter så en bog i 1års fødselsdagsgave magentil dog med ham selv og tekst osv da han blev 1 år også noget legetøj..

Vi har en børneopsparing hvor vi sætter 50kr ind på hver måned til hver dreng.

Så har de en uddannelsesopsparing hvor vi ligeledes sætter 50kr ind på.

Også en boligopsparing hvor der også ryger 50kr ind på..

Min far har så i dåbsgave givet 1000 kr hver hver af drengene også overfører han 50kr til deres alm. opsparing hver måned..

Anmeld

7. april 2011

sarahb

Vi sætter også 200 id om måneden, ma må jo kun sætte 3000 ind om året og så har de en åben konto hvorman han sætte ind og hæve som man vil

Anmeld

7. april 2011

LinLin

SussieThyssen skriver:

Vi giver altid dåbs-navnegaver uanset om det er til egne eller andres.
Så ja, selvfølgelig gør man det.
Barnet skal jo have noget, som det kan sige:
"Det fik jeg til min dåb/navngivning af mine forældre"
Vi har også det princip, at vi aldrig giver noget, som bare kan smides væk efter et stk tid, som fx tøj eller lignende, men noget af værdi..et smykke eller noget andet, som barnet måske ikke nu og her har glæde af, men som det kan få glæde af som ung og voksen.

Kærligst
Sussie

Det gør "man" da ikke.. I/du gør

TS: Begge mine sønner har fået festen (dåb) og det var det! - det er da også en stor gave

Jeg har ikke fået lavet en opsparing endnu men vil gøre det snart til begge to: regner med 100 kr pr barn - måske lidt mere til Davids (han er den ældste) så de ender med samme beløb

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.