Pudser vi glorien idag eller hvad??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. april 2011

An&Jo

Loa skriver:

Min søster gør nemlig præcis sådan med at fjerne alting, så hendes dreng ikke kan komme i nærheden af det.... Og jeg har altid sagt at det vil jeg ikke gøre, det må da unægteligt være nemmere at lære barnet at lade tingene værre... selvom det andet sikkert er nemmere her og nu....

enig.. men min dreng er bare nødt til at lære det, for min mormor er gammeldags og hun flytter altså ikke på noget bare fordi der kommer små børn i huset.. og jeg skal dælme ikke til at erstatte en skål fra royal copenhagen.. slet ikke når den er så gammel at den ikke fåes mere..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. april 2011

Aves.

mortilj skriver:

Synes sq der er utrolig meget fokus idag på hvordan man hver især opdrager, eller straffer som nogle kalder det.. :O

Hvad får man ud af at pudse sin egen glorie på det punkt?? Ja jeg bliver ærlig talt lidt irriteret over at der skal sidde nogen og fortælle mig at det jeg gør er forkert fordi jeg lærer mit barn ved at flytte på det at legetøj er midnst ligeså spændende som mine pynteting, som jeg forresten IKKE flytter væk fra mit barn..

Altså hvis du føler nogen pudser noget er det så fordi du mener det ene er mere rigtigt end andet...vi gør jo alle hvad der passer til vores børn og familie..at jeg ikke behøver at straffe eller vælger ikke at straffe er da måske et tegn på at jeg er galt på den....de fleste mener jo at straf skal der til..så jeg udstiller vel egentlig bare mine manglende evner som opdrager ved at jeg ikke straffer...og så synes jeg det er ærgerligt at man kan ikke tage en diskussion uden det skal bliver dem og os og noget med at være hellige og pudse det ene og det andet....det er debatter for pokker da..

God dag...

Anmeld

7. april 2011

An&Jo

Eva. skriver:

Altså hvis du føler nogen pudser noget er det så fordi du mener det ene er mere rigtigt end andet...vi gør jo alle hvad der passer til vores børn og familie..at jeg ikke behøver at straffe eller vælger ikke at straffe er da måske et tegn på at jeg er galt på den....de fleste mener jo at straf skal der til..så jeg udstiller vel egentlig bare mine manglende evner som opdrager ved at jeg ikke straffer...og så synes jeg det er ærgerligt at man kan ikke tage en diskussion uden det skal bliver dem og os og noget med at være hellige og pudse det ene og det andet....det er debatter for pokker da..

God dag...

det her indlæg er netop oprettet for at vise vi er forskellige og vi bruger forskellige metoder.. dermed er der ikke noget rigtigt eller forkert..

Men ja jeg bliver fktisk irriteret når du laver et indlæg om at man ikke anerkender sine børns følelser ved at de får time out fra tid til anden.. og jeg bliver irriteret over at du skriver det er forkert når jeg flytter min dreng når jeg kan se det er det der virker herhjemme..

Anmeld

7. april 2011

Melbek

Flow skriver:

Nemli...  vi spiser iøvrigt kun øko mad og jeg har aldrig bestukket min knægt med en 1 krones haribo pose og en tegnefilm i dvdén for at få ro liiige 2 min.. Nope niks...

hehe

Anmeld

7. april 2011

Christine

Jeg synes bare i skal slappe af.. hvis i føler i gør det rigtige, så er det vel ligemeget hvad andre synes? Og så er det da altid spændende at høre hvad andre gør, man kan jo blive inspireret og se tingene på en ny måde og evt. finde en bedre løsning. Og hvis ikke, tjah så er man bare blevet lidt klogere på hvad andre gør.
Jeg tror godt jeg ved hvilke tråde i mener, men jeg synes bestemt ikke der har været noget som helst om at nogen gør det bedre end andre!

Anmeld

7. april 2011

Tip!

Melbek skriver:

hehe

Vi er altså kun mennesker   

Anmeld

7. april 2011

Aves.

mortilj skriver:

det her indlæg er netop oprettet for at vise vi er forskellige og vi bruger forskellige metoder.. dermed er der ikke noget rigtigt eller forkert..

Men ja jeg bliver fktisk irriteret når du laver et indlæg om at man ikke anerkender sine børns følelser ved at de får time out fra tid til anden.. og jeg bliver irriteret over at du skriver det er forkert når jeg flytter min dreng når jeg kan se det er det der virker herhjemme..

Men hvorfor? hvis du gør som du mener er det rigtige, så kan jeg ikek forstå du irriteres...og hvis du ikke vil debatten om hvordan man hver især gør, hvorfor så gå ind i debatter overhoved som vedrører sådan noget....jeg kan ikek forstå det...jeg skriver hvordan jeg ser verden og du hvordan du ser din....det er vel hele konceptet herinde...eller?

Anmeld

7. april 2011

Vial

mortilj skriver:

jeg læste godt dit indlæg, jeg undlod dog at svare, da jeg får nogle ret grimme minder fra barndommen når jeg læser sådan noget..

I en debat om at slå børn kan jeg ikke holde en sober tone, og så vil jeg hellere lade være med at svare..

Men egentlig bliver jeg harm over at man kan sidde og få sig til at gøre sig til "dommer" over hvem der gør det rigtigt og hvem der gør det forkert..

Den blev beskidt den debat jeg havde lavet! Der kom for mange følelser i spil.

Jeg tror, at vi var flere der blev nogle fluekneppere, og fik overtolket, hvad andre skrev - specielt de "modige", der turde at skrive om deres mere konsekvente opdragelse.

Synes ikke, at nogle har gjort sig til dommer i dag. Nogle har bare lettere børn, der ikke spræller så meget i nettet som andre. Det vigtigste er at holde for øje, at børn er forskellige og skal opdrages forskelligt. Dog er fælles for alt, at det skal ske med respekt, kærlighed og anerkendelse af barnet.

Anmeld

7. april 2011

SussieThyssen

Loa skriver:

Er det så en hetz/forbudt så snart et navn bliver nævnt???

Der bliver i denne tråd omgående nævnt et navn, som har startet tråde i dag, fordi vedkommende måske ser anderledes på tingene end nogen.
Så snart navnet nævnes i denne sammenhæng, især fordi overskriften og indledningen er en anelse negativ, så så jeg straks, at der hurtigt kan blive rettet en negativ stemning mod denne person, og griber derfor ind, før det bliver til mere.
Så enkelt er det.

Du ville jo heller ikke bryde dig om at andre startede en tråd om, at du havde lavet tråde med forskellige synspunkter og folk så nævner dit navn og henviser til deres uenighed med dig i dine tråde, vel?
Altså det er i orden at henvise, men lad være med at nævne navne omkring andre brugere, når det er ment som kritik eller uenighed.
Er man uenig med vedkommende og har brug for at nævne det, så henvis til tråden eller skriv i trådene oprettet af personen.

Pokkers..den var ski svær at få forklaret...håber du fattede lidt af hvor jeg vil hen...hehe..jeg har antihistaminhjerne i dag

Anmeld

7. april 2011

charlottekri

mortilj skriver:

Synes sq der er utrolig meget fokus idag på hvordan man hver især opdrager, eller straffer som nogle kalder det.. :O

Hvad får man ud af at pudse sin egen glorie på det punkt?? Ja jeg bliver ærlig talt lidt irriteret over at der skal sidde nogen og fortælle mig at det jeg gør er forkert fordi jeg lærer mit barn ved at flytte på det at legetøj er midnst ligeså spændende som mine pynteting, som jeg forresten IKKE flytter væk fra mit barn..

føler man sig trådt på???

for jeg ser det helt ærligt som om der er den der har oprettet tråden for at udveksle metoder for opdragelse og straf... og ikke andet. som i alle andre tråde vil der være uenighed, og det er bestemt ikke for at hænge nogen ud, er jeg sikker på!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.