Pudser vi glorien idag eller hvad??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. april 2011

Moderator

Profilbillede for Moderator

Så så piger nu skal I ikke udvikle en hetz mod Eva..hun har lov til at oprette debatter ligesom alle andre, og så kan man gå uden om eller lade være...husk det!

Kærligst
Sussie

>> Moderator på baby.dk <<

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. april 2011

Loa

mortilj skriver:

Jeg angriber ingen bare rolig...

Jeg kunne bare godt tænke mig og vide hvorfor noget er forkert, og noget andet er rigtigt?? Vi har hver vores måde at gøre det på, og vores børn er så forskellige som de kan være, og gudskelov for det.. verden ville sq være for kedelig hvis vi alle var ens..

Hehe det var nu også mest til Eva selv, så det ikke virkede som om jeg bitchede..... Du ved, der skal ikke meget til at skabe ravage herinde

Anmeld

7. april 2011

Hansen97

KaMa skriver:

Det har der været fokus på længe. Siden jeg oprettede tråden om "rap over nallerne". Det kommer lidt i bølger med emner herinde på baby.dk, synes jeg.

Det er da super interessant, hvordan andre takler deres børn. Det er dog også rystende til tider, synes jeg.

Det sjoveste er, når alle os, der kun har små babyer er så kloge på, hvordan man skal gøre.. haha. Jeg er helt bevist om, at jeg er meget hellig og jeg ikke har den praktiske erfaring endnu. Jeg bliver klogere - men håber ikke at jeg giver afkald på alle mine gode intentioner..

Det syntes jeg var ærligt og reelt sagt..

Man kan vel aldrig vide om ens ovebevisning holder før man har været i nøjagtig samme situation?? Der er vel bare forskel på hvordan man får det til at lyde det man udtaler sig om...

For vi er jo alle forskellige...

Anmeld

7. april 2011

An&Jo

KaMa skriver:

Det har der været fokus på længe. Siden jeg oprettede tråden om "rap over nallerne". Det kommer lidt i bølger med emner herinde på baby.dk, synes jeg.

Det er da super interessant, hvordan andre takler deres børn. Det er dog også rystende til tider, synes jeg.

Det sjoveste er, når alle os, der kun har små babyer er så kloge på, hvordan man skal gøre.. haha. Jeg er helt bevist om, at jeg er meget hellig og jeg ikke har den praktiske erfaring endnu. Jeg bliver klogere - men håber ikke at jeg giver afkald på alle mine gode intentioner..

jeg læste godt dit indlæg, jeg undlod dog at svare, da jeg får nogle ret grimme minder fra barndommen når jeg læser sådan noget..

I en debat om at slå børn kan jeg ikke holde en sober tone, og så vil jeg hellere lade være med at svare..

Men egentlig bliver jeg harm over at man kan sidde og få sig til at gøre sig til "dommer" over hvem der gør det rigtigt og hvem der gør det forkert..

Anmeld

7. april 2011

Loa

SussieThyssen skriver:

Så så piger nu skal I ikke udvikle en hetz mod Eva..hun har lov til at oprette debatter ligesom alle andre, og så kan man gå uden om eller lade være...husk det!

Kærligst
Sussie

Ej det er altså heller ikke en hetz.......

Bare fordi det er Eva der bliver nævnt, er det altså ikke altid det er en hetz mod hende..............

Anmeld

7. april 2011

Hansen97

Loa skriver:

Jeps, jeg lagde godt mærke til det.... En debat om en debat

Tja, folk er jo af forskellige holdninger. Personligt mener jeg sagtens man kan sende et barn i time out, når barnet ved hvad det betyder. Jeg kunne slet ikke forestille mig hvis min datter fik et flip og stod og råbte og skreg og smed om sig med vores pynte ting, at jeg så bare ville sige "jamen det er okay du bliver gal...."

Det er marte meo i stor stil, men hvem filan kan opretholde det ALTID! 

Lige præcis

Anmeld

7. april 2011

An&Jo

SussieThyssen skriver:

Kærligst
Sussie

Dette er bestemt ikke ment som en hetz, nærmere som en lilel opråbning om at vi alle er forskellige og opdrager vores børn alt efter hvad deres behov er, og at vi altså ikke alle kan gøre det på samme måde..

Anmeld

7. april 2011

An&Jo

Flow skriver:

Ork ja.. tror jeg skal finde en vinkelsliber frem for at pudse min..

guuuud hvor kan jeg blive træt af min søn når han for 20. gang vælter kassen med lego ud på gulvet, for så at lege med noget andet bag efter..

Forresten, her roder ALDRIG, vasketøjs kurven er altid i bund, og opvasken bliver altid taget lige når vi har spist..

Jeg kunne da aldrig drømme om at smide benene op og slappe lidt af når her ligner crap...

Jo for det er liiige det jeg gør NU

haha.. jamen rod skal der til når der er børn.. jeg har da også legetøj over alt, men sådan er det bare.. og så kan jeg altså også godt finde på at smække benene op på bordet efter en lang dag og bare slappe af..

Anmeld

7. april 2011

Fenja09

Jeg har ikke nogle børn endnu, men et på vej. Jeg ved at vi (min søs og jeg) er opdraget på samme måde som du beskriver ved at flytte barnet og ikke tingene - vi har ikke taget skade, i hvert fald ikke pga det

Min mor har ALTID haft alle hendes ting stående fremme, hun har ikke haft fjernet hendes pynteting. Man kan jo heller ikke forvente, at folk man besøger fjerner deres ting fordi der kommet et barn på besøg.

Jeg har masser af veninder med børn og jeg har altid sagt, at jeg ikke fjerner noget fordi de tager børnene med, MEDMINDRE det er noget som kan skade barnet, f.eks en ting med skarpe kanter.

Jeg ser ikke ovenstående som straf, men som almindelig god opdragelse. Børn skal lære at alle ting ikke er indrettet efter dem og at det ikke er ALT man må røre ved. Er næsten overbevist om at det ikke giver barnet traumer senere hen, måske snarere pli og respekt for ting som ikke deres.

Ser straf som noget helt andet.

Vil også mene, at man idag måske er lidt for hurtige på aftrækkeren til at tro, at gør man noget som man gjorde førhen, så er det skadeligt og ikke til gavn for barnet. Ved ikke om jeg kan forklare det ordentligt på skrift. Synes sgi ikke at det gør noget at børn lære at det her er "mit" og det her "dit".

/Fenja

Anmeld

7. april 2011

SussieThyssen

Loa skriver:

Ej det er altså heller ikke en hetz.......

Bare fordi det er Eva der bliver nævnt, er det altså ikke altid det er en hetz mod hende..............

Ingen grund til at nævne navne..så enkelt er det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.