Pudser vi glorien idag eller hvad??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. april 2011

Mira0911

Shibby skriver:

MoarJ,-hvorfor blev han bundet?

Fordi han gik og kastede med æbler i haven og smadret nogle vinduer.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. april 2011

grinny

SussieThyssen skriver:

Der bliver i denne tråd omgående nævnt et navn, som har startet tråde i dag, fordi vedkommende måske ser anderledes på tingene end nogen.
Så snart navnet nævnes i denne sammenhæng, især fordi overskriften og indledningen er en anelse negativ, så så jeg straks, at der hurtigt kan blive rettet en negativ stemning mod denne person, og griber derfor ind, før det bliver til mere.
Så enkelt er det.

Du ville jo heller ikke bryde dig om at andre startede en tråd om, at du havde lavet tråde med forskellige synspunkter og folk så nævner dit navn og henviser til deres uenighed med dig i dine tråde, vel?
Altså det er i orden at henvise, men lad være med at nævne navne omkring andre brugere, når det er ment som kritik eller uenighed.
Er man uenig med vedkommende og har brug for at nævne det, så henvis til tråden eller skriv i trådene oprettet af personen.

Pokkers..den var ski svær at få forklaret...håber du fattede lidt af hvor jeg vil hen...hehe..jeg har antihistaminhjerne i dag

Det har intet med den her debat at gøre men bliver altså lige nød til at spørge dig Sussie, hvor tit bruger du ordet antihistaminhjerne?

Det er første gang jeg nogensinde hører det ord

Anmeld

8. april 2011

SussieThyssen

grinny skriver:

Det har intet med den her debat at gøre men bliver altså lige nød til at spørge dig Sussie, hvor tit bruger du ordet antihistaminhjerne?

Det er første gang jeg nogensinde hører det ord

LOL..det var faktisk et ord jeg opfandt for nyligt
For jeg har for længe siden noteret mig, at jeg bliver lidt tung i knolden og ind imellem også lettere kort for hovedet, når jeg er oppe på max dosis, som jeg er i disse dage.

Men det er da et meget godt ord, er det ikk?? 

Jeg ved, at en del mennesker, bliver irritable, når de får antihistaminer, men jeg bliver sådan lidt tung i opfattelsen og bovlam, så jeg glæder mig til at komme ind midt i maj, så jeg kan nedsætte dosis igen LOL

Anmeld

8. april 2011

Tulle28

Jeg synes egentlig det er meget interessant at se, hvordan andre opdrager sine børn. Man er jo altid så klog INDEN man får børn (som min mor sagde forleden; folk, der ikke har børn er altid de klogeste (min svigerinde som mener at vi har tacklet vores ørebarn HELT forkert, fordi vi har isoleret os fra omverdenen OM AFTENEN i de ca. 5 mdr. gråden stod på). Jeg har da ideer til, hvordan jeg vil tackle forskellige situationer, men jeg bliver nok meget klogere hen ad vejen Dog kan lussinger og lign. ALDRIG komme på tale, det fik jeg selv og det fører intet godt med sig, og så vil jeg TALE med min datter - det var der nemlig heller ingen der gjorde hos os. Lussing, på værelset og så talte vi ikke mere om det. Det var altid mig som sagde undskyld (uanset om det var mig der var skyld i konflikten eller ej) hvilket har gjort at jeg har svært ved at tackle konflikter den dag idag.

Børn er jo så forskellige, og heldigvis for det! Det vigtigste er vel at man sætter grænser for sine børn, at de lærer at behandle andre mennesker og andre folks ting med respekt. Det synes jeg i den grad mangler i den generation som vokser op pt.

Anmeld

8. april 2011

betski

Eva. skriver:

Altså hvis du føler nogen pudser noget er det så fordi du mener det ene er mere rigtigt end andet...vi gør jo alle hvad der passer til vores børn og familie..at jeg ikke behøver at straffe eller vælger ikke at straffe er da måske et tegn på at jeg er galt på den....de fleste mener jo at straf skal der til..så jeg udstiller vel egentlig bare mine manglende evner som opdrager ved at jeg ikke straffer...og så synes jeg det er ærgerligt at man kan ikke tage en diskussion uden det skal bliver dem og os og noget med at være hellige og pudse det ene og det andet....det er debatter for pokker da..

God dag...

Åh kan da ikke være mere enige. Når først vi tror på at det vi gør er det der er rigtigt, så tror jeg heller ikke, at man vil føle andre pudser glorie. Jeg kan da godt selv sidde og tænker: hvilen overskudsmor der aldrig skælder ud. Og ja måske blive lidt misundelig, netop fordi jeg ikke altid selv formår at holde mig fra skæld ud og straf/konsekven handlinger.

Man skal huske på at vi alle er her for at debatere og ikke for at pege fingre af hinanden

Anmeld

8. april 2011

Aves.

duddi. skriver:

Åh kan da ikke være mere enige. Når først vi tror på at det vi gør er det der er rigtigt, så tror jeg heller ikke, at man vil føle andre pudser glorie. Jeg kan da godt selv sidde og tænker: hvilen overskudsmor der aldrig skælder ud. Og ja måske blive lidt misundelig, netop fordi jeg ikke altid selv formår at holde mig fra skæld ud og straf/konsekven handlinger.

Man skal huske på at vi alle er her for at debatere og ikke for at pege fingre af hinanden

Det skal du ikke tænke...jeg har det jo på mange måder let....studielivet og mine forældre tæt på....så det giver jo mig større overskud og så er det blevet et projekt...efter jeg læste (for meget.. ) om skæld ud, og kom til at mærke i mig hvad det gjorde ved mig da jeg var barn, så blev det et mål at stoppe med det, en udfordring, prøve noget andet...og når jeg får hævet stemmen så undskylder jeg for at tale grimt, for det er dælme ikke nødvendigt og det er også bare svært at jeg kræver drengene taler pænt, hvis ikke jegs elv gør det..Men det er da virkelig en helt ny måde der skal tænkes på, uden skæld ud...og ja, det kræver overskud hele tiden at mærke i sig selv...

Men igen, jeg har altså ret gode betingelser... og hvem siger det er det bedste ikke at skælde ud.. det er måske bare mig der er mærkelig,....men jeg synes det er interessant at se hvordan jeg får min mellemste til mig og ikke fra mig...hvordan han gør hvad jeg siger frem for at lukke af og gøre det ved at se sur ud og smide tasken eller andet. Det bliver bare mere rart at være mor og barn..

Anmeld

8. april 2011

betski

Det skal du ikke tænke...jeg har det jo på mange måder let....studielivet og mine forældre tæt på....så det giver jo mig større overskud og så er det blevet et projekt...efter jeg læste (for meget.. ) om skæld ud, og kom til at mærke i mig hvad det gjorde ved mig da jeg var barn, så blev det et mål at stoppe med det, en udfordring, prøve noget andet...og når jeg får hævet stemmen så undskylder jeg for at tale grimt, for det er dælme ikke nødvendigt og det er også bare svært at jeg kræver drengene taler pænt, hvis ikke jegs elv gør det..Men det er da virkelig en helt ny måde der skal tænkes på, uden skæld ud...og ja, det kræver overskud hele tiden at mærke i sig selv...

Men igen, jeg har altså ret gode betingelser... og hvem siger det er det bedste ikke at skælde ud.. det er måske bare mig der er mærkelig,....men jeg synes det er interessant at se hvordan jeg får min mellemste til mig og ikke fra mig...hvordan han gør hvad jeg siger frem for at lukke af og gøre det ved at se sur ud og smide tasken eller andet. Det bliver bare mere rart at være mor og barn..

Igen tænker jeg at skæld ud måske fungerer godt for nogen. Men jeg selv får en voldsom dårlig samvittighed efterfølgende. Og så er det jo, at man (jeg) bør handle anderledes. Jeg har det så okay med konsekvens opdragelse, da jeg mener at det også ruster hende til livet udenfor vores symbiose. Men jeg er meget obs på ikke at skælde hende ud eller at hæve stemme og jeg undskylder også hver gang jeg træder ved siden af. For hun må gerne vide, at jeg som voksen også kan handle forkert. Men ja, når jeg efter 7-9 timers arbejde kommer træt hjem, hvor der skal handles, vaskes tøj, laves mad ect så er det ikke altid jeg formår at have overskud. Jeg vil gerne og det vigtigste her er jeg at jeg rent faktisk forsøger at ændre på det jeg ikke synes er ok hjemme hos os. Men de ting jeg synes er ok og som jeg gør uden at blinke, ja dem er der altså ingen der kan give mig dårlig samvittighed over, hvis de er ueninge i det jeg gør. Men er dog lydhør overfor andre måder at gøre tingene på, for jeg mener at så længe vi lever så længe kan vi lære og så længe kan vi blive bedre

Anmeld

8. april 2011

Aves.

Igen tænker jeg at skæld ud måske fungerer godt for nogen. Men jeg selv får en voldsom dårlig samvittighed efterfølgende. Og så er det jo, at man (jeg) bør handle anderledes. Jeg har det så okay med konsekvens opdragelse, da jeg mener at det også ruster hende til live udenfor vores symbiose. Men jeg er meget obs på ikke at skælde hende ud eller at hæve stemme og jeg undskylder også hver gang jeg træder ved siden af. For hun må gerne vide, at jeg som voksen også kan handle forkert. Men ja, når jeg efter 7-9 timers arbejde kommer træt hjem, hvor der skal handles, vaskes tøj, laves mad ect så er det ikke altid jeg formår at have overskud. Jeg vil gerne og det vigtigste her er jeg at jeg rent faktisk forsøger at ændre på det jeg ikke synes er ok hjemme hos os. Men de ting jeg synes er ok og som jeg gør uden at blinke, ja dem er der altså ingen der kan give mig dårlig samvittighed over, hvis de er ueninge i det jeg gør. Men er dog lydhør overfor andre måder at gøre tingene på, for jeg mener at så længe vi lever så længe kan vi lære og så længe kan vi blive bedre

Men konsekvens kan vel næppe undgåes og skal vel heller ikke undgåes, tænker jeg...det er jo ikke målet...alt har en konsekvens, jeg mener bare ikek det skal bruge som en dunken i hovedet eller trussel over for barnet.

Jeg hopper trampolin hver aften inden sengetid med drengene  og der har den yngste virkelig et problem når vi skal ind, han bliver møg ked af det for nu er det gode slut og ovein så er det bare lige i seng..så nu hopper jeg med ham først på aftenen, så skal han ikke lige ind i seng...det er en konsekvens, men ikke som en straf, men fordi det er sådan det er bedst for alle..jeg skal ikke straffe ham for at have det svært ved at tackle at gå fra det bedste af det bedste, til det værste, når man er 5 år..ren hygge til sengetid. Men jeg skal da reagere på det og handle ud fra hvad der gavner alle bedst... giver det mening?

Jeg ser bare ikke konekvens som noget med at straffe og ejheller som noget der omhandler skæld ud...måske det handler om definition eller hvordan man bruger sin magt i forhold til konsekvens...aner det ikke...men hvor ville det da være hårdt for børn hvis ikke de vidste at de ikke behøvede at have ansvar...altså, de skal da vide at det er den voksne der har styr på det og passer på dem.

Og det med at skæld ud fungere for nogle...det gør det sikkert, jeg tror bare på der er et alternativ der er bedre og det er jo det jeg prøver at leve efter...ikke om jeg vil skælde ud hvis det ikke er nødvendigt og da slet ikke hvis det skader dem...men det er min overbevisning og det jeg tror på...man skal gøre som man vil, men jeg vil da altid gerne argumentere for mine valg.. Som Kia fra min klasse sagde til mig...bare spørg Eva jeg mener som hende, hun skal nok forklare...

Bla bla bla..sikke jeg snakker..

Anmeld

8. april 2011

betski

Men konsekvens kan vel næppe undgåes og skal vel heller ikke undgåes, tænker jeg...det er jo ikke målet...alt har en konsekvens, jeg mener bare ikek det skal bruge som en dunken i hovedet eller trussel over for barnet.

Jeg hopper trampolin hver aften inden sengetid med drengene  og der har den yngste virkelig et problem når vi skal ind, han bliver møg ked af det for nu er det gode slut og ovein så er det bare lige i seng..så nu hopper jeg med ham først på aftenen, så skal han ikke lige ind i seng...det er en konsekvens, men ikke som en straf, men fordi det er sådan det er bedst for alle..jeg skal ikke straffe ham for at have det svært ved at tackle at gå fra det bedste af det bedste, til det værste, når man er 5 år..ren hygge til sengetid. Men jeg skal da reagere på det og handle ud fra hvad der gavner alle bedst... giver det mening?

Jeg ser bare ikke konekvens som noget med at straffe og ejheller som noget der omhandler skæld ud...måske det handler om definition eller hvordan man bruger sin magt i forhold til konsekvens...aner det ikke...men hvor ville det da være hårdt for børn hvis ikke de vidste at de ikke behøvede at have ansvar...altså, de skal da vide at det er den voksne der har styr på det og passer på dem.

Og det med at skæld ud fungere for nogle...det gør det sikkert, jeg tror bare på der er et alternativ der er bedre og det er jo det jeg prøver at leve efter...ikke om jeg vil skælde ud hvis det ikke er nødvendigt og da slet ikke hvis det skader dem...men det er min overbevisning og det jeg tror på...man skal gøre som man vil, men jeg vil da altid gerne argumentere for mine valg.. Som Kia fra min klasse sagde til mig...bare spørg Eva jeg mener som hende, hun skal nok forklare...

Bla bla bla..sikke jeg snakker..

Jamen langt hen af vejen er jeg dig enig og du skubber da også en lille smule til mig, hvilket jo er ok. Jeg får sat nogle spørgsmålstegn hos mig selv, om det er jeg gør er godt nok, eller om jeg kan ændre på det. Det er det jeg godt kan lide, når man snakker/skriver med andre. At man får udvidet sin horisont. Og du har måske ret i, at en konsekvens ikke skal være en straf, og det tyer jeg nok til engang i mellem og når jeg tænker over det, er det nok min afmagt der kommer frem i lyset. Når jeg føler mig for træt til at være pædagogisk ja så får jeg nu nok handlet lidt for meget med konsekvens end på dialog.

Anmeld

8. april 2011

Aves.

duddi. skriver:

Jamen langt hen af vejen er jeg dig enig og du skubber da også en lille smule til mig, hvilket jo er ok. Jeg får sat nogle spørgsmålstegn hos mig selv, om det er jeg gør er godt nok, eller om jeg kan ændre på det. Det er det jeg godt kan lide, når man snakker/skriver med andre. At man får udvidet sin horisont. Og du har måske ret i, at en konsekvens ikke skal være en straf, og det tyer jeg nok til engang i mellem og når jeg tænker over det, er det nok min afmagt der kommer frem i lyset. Når jeg føler mig for træt til at være pædagogisk ja så får jeg nu nok handlet lidt for meget med konsekvens end på dialog.

og sådan erd et for de fleste....også mig...men hvis man hver gang lige vender situationen og tænker hvad kunne jeg have gjort anderledes, så oplever jeg i hvert fald at jeg ændre handlemønster og ved at jeg ændrer mønster så gør mine børn det jo naturligvis også...det er jo ikke børnene den er gal med, men ralationen/interaktionen når det hele sejler...eller det er i hvert fald det jeg tror.

Og ja, man skal lære og rykke sig hele livet, det er i hvert fald den devise jeg lever efter...og det er da skønt at opleve at man hele tiden kan gøre noget bare lidt bedre.. altså bedre ud fra hvad man ser og oplever og mærker i sig selv, ikke..

Nogle gange er det måske bare stresshåndtering der skal til for at man kan tackle situationer med børnene bedre...det har jeg i hvert fald oplevet med mig selv og mine rødder..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.