Forsvarer mig selv

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. april 2011

Kamulla

Anonym skriver:

Jeg har lige et lille spørgsmål jeg ikk ved om du ka svare på.

men jeg arbejder 130.5 time på 3 måneder, men har holdt ferire og været sygmeldt de sidste 2 måneder, er jeg så ikk berettiget til barselspenge pga af jeg ikk har arbejdet ? mine faste timer siger jo jeg ska arbejde 130.5, men er det nok det står på kontrakten eler skal jeg havde været på arbejde for at få optjent det ?

uha det ved jeg nu ikke lige desværre... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. april 2011

samantha1986

Anonym skriver:

Jeg har lavet et indlæg om penge hjælp.

jeg kan se der er en  der går ind og nærmest udstiller mit indlæg og udstiller mig som et dårligt mennesker.

for det første er jeg gravid i uge 32 jeg er 24 år og har hg uddannelse, har haft forskellige fuldtids jobs men er desværre blevet fyret pga finanskrisen.

i starten af min graviditet havde jeg 2 jobs men blev sagt op fra det ene. så efter dett søgte jeg på liv og løs efter fuldtidsarbejde, men det er simpelhen umuligt at få, så det stoppet jeg med lige da jeg blev sygmeldt.

jeg har så kun mit deltidsjob og må desværre ty til supplerende kh selvom det ikk er det jeg havde regnet med.

jeg har alt baby udstyr klart da jeg tog så mange ekstra timer jeg overhoved kunne da jeg kunne arbejde.

jeg søger på liv og løs efter fuldtidsarbejde som jeg ka starte på efter barsel så jeg ikk skal være afhængig af kommunen.

jeg var ikk berettiget til dagpenge fra a kasse da jeg ikk havde været meldt ind særlig længe.

håber du læser med dig og har oprettet en debat pga af mit simple spørgsmål.

ps jeg har aldrig haft brug for hjælp af kommunen før nu, og jeg er faktisk ikk flov over at be og hjælp når jeg ikke kan gøre andet.

Nu har jeg ikke læst det andet indlæg. Men synes simpelthen ikke at vedkommende kan være bekendt at udstille dig. Som jeg kan læse ud fra dette indlæg så har du kæmpet alt hvad du kunne, og du har arbejdet så meget det kunne lade sig gøre. At du nu er sygemeldt og på kh kan du jo ikke gøre for. Det var jo nok ikke det du ville have valgt hvis du selv kunne vælge. Men nogen gange går tingene bare sådan, og man er altså ikke selv skyld i det.

Jeg synes du er sej og har kæmpet en sej kamp. Og jeg krydser finger for at du finder et job efter barsel. For du er en af dem som virkelig gerne vil i gang igen, det kan man tydelig høre på dig ..

Ønsker dig held og lykke fremover

Anmeld

6. april 2011

L83

C@mill@ skriver:

Undskyld mit sprog, men FUCK dem!!!!!!!!!!!

Du har kæmpet og gjordt hva du kunne i disse krise tider...

Held og lykke, selvom du er ano så lyder du sku som enstærk pige der nok skal klare det hele og glemme hva andre mennesker mener

lige mine ord

Anmeld

6. april 2011

Anonym trådstarter

samantha1986 skriver:

Nu har jeg ikke læst det andet indlæg. Men synes simpelthen ikke at vedkommende kan være bekendt at udstille dig. Som jeg kan læse ud fra dette indlæg så har du kæmpet alt hvad du kunne, og du har arbejdet så meget det kunne lade sig gøre. At du nu er sygemeldt og på kh kan du jo ikke gøre for. Det var jo nok ikke det du ville have valgt hvis du selv kunne vælge. Men nogen gange går tingene bare sådan, og man er altså ikke selv skyld i det.

Jeg synes du er sej og har kæmpet en sej kamp. Og jeg krydser finger for at du finder et job efter barsel. For du er en af dem som virkelig gerne vil i gang igen, det kan man tydelig høre på dig ..

Ønsker dig held og lykke fremover

TAK

ja jeg føler også jeg kar kæmpet meget, men på et tidspunkt må man indse man ikk ka gøre mere pt desværre.

jeg er fast besluttet på at min barsel også skal gå på at søge arbejde når tiden er til det, så jeg ka komme lige ud på arbejdsmarked, jeg dur ikk til at sidde hjemme, jeg kan godt lide at arbejde for mine penge, MEN MEN jeg er heller ikk flov over jeg skal ha hjælp nu.

Anmeld

6. april 2011

Anonym trådstarter

katrine7 skriver:

Det hedder det fra 13. ugte, indtil fødslen.. Derefter hedder det "forsørger"

Ja, der bliver lige pludselig lidt mere frihed i hverdagen.

Jeg håber på, stadig at ha job når jeg har overstået min barsel, og det lyder det da også til

Men dete r stadig samme beløs man får som førsøger som ej forsørger ?

Det håber jeg også for dig

Anmeld

6. april 2011

katrine7

Anonym skriver:

Men dete r stadig samme beløs man får som førsøger som ej forsørger ?

Det håber jeg også for dig

Nej, satsen som forsørger er højere end ej forsørger  men prøv at kigge på din kommunes hjemmeside

Anmeld

6. april 2011

Anonym trådstarter

katrine7 skriver:

Nej, satsen som forsørger er højere end ej forsørger  men prøv at kigge på din kommunes hjemmeside

tak for svar, det vil jeg gøre.

skønt der er nogen der ka se det fra min side og svarer på mine spørgsmål uden at dømme en

Anmeld

6. april 2011

katrine7

Anonym skriver:

tak for svar, det vil jeg gøre.

skønt der er nogen der ka se det fra min side og svarer på mine spørgsmål uden at dømme en

Det var da så lidt

Bryder mig bestemt ikke om at dømme folk jeg ikke kender

Og vi er vel alle til for at kunne hjælpe hinanden, på den ene eller anden måde

Anmeld

6. april 2011

Anonym trådstarter

katrine7 skriver:

Det var da så lidt

Bryder mig bestemt ikke om at dømme folk jeg ikke kender

Og vi er vel alle til for at kunne hjælpe hinanden, på den ene eller anden måde

Så vi to

det er en side hvor man kan spørge om hjælp/råd og synes at dem der ikk har noget positivt at sige eller hjælpe med bare skal lade vør med at kommenterer.

Anmeld

6. april 2011

katrine7

Anonym skriver:

Så vi to

det er en side hvor man kan spørge om hjælp/råd og synes at dem der ikk har noget positivt at sige eller hjælpe med bare skal lade vør med at kommenterer.

Ja, for man er lidt flov når man skal søge kontanthjælp, så synes ikke rigtig det hjælper, at få smidt lort i hovedet

Min mor har lært mig, at man skal behandle andre som man selv vil behandles

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.