Er I glad for at bo hvor I gør og hvorfor...:)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. april 2011

Carina1977

Ja jeg er meget glad for at bo her, hvor vi bor

Her er meget børnevenligt, så jeg har altid trygt kunnet lade min søn lege udenfor uden alt for meget opsyn. Vi passer på hinandens unger herude

Derudover så er der ikke langt til skolen herfra....vi kan kigge lige derover. Min udsigt er en skole  så min søn har kun et par hundrede meters gang til skole. Klubben som han går i, ligger kun ca. 50 meter herfra, så igen ganske nemt og praktisk.

Jeg bor i en 3-værelses lejlighed på 88 kvm....nogen ville måske nok synes at det er småt, men her er hyggeligt, og her føler vi os hjemme. Desuden bor min mor i nærheden....og det er rart, synes jeg  Det er også ret billigt at bo her. Jeg har en husleje på 4400 kr. i måneden inkl. varme. Det er også en vigtig faktor for mig...for jeg vil ikke leve for mindre end jeg gør nu *ss*

Så overordnet set, så er jeg godt tilfreds med det hele

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. april 2011

K.Rehder

Jeg ELSKER at bor hvor vi bor! Vi bor i et villakvarter i et stort og lækkert åben område med både marker, skov, bakker, fodboldbaner, stor legeplads, golfbane, vand og udsigt over Mariagerfjord og det er stadig inden for byskiltet

Kunne ikke forestille mig at bo andre steder!

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

4. april 2011

Becks

Jeg bor i Bredalsparken i Hvidovre og elsker det

Det ligger i midten af Hvidovre, jeg har 10 min på cykel til Hvidovre station og 5 til cykel til Friheden station.

Ligeledes har vi 2 føtex´er som er tæt på, en masse andre handlemuligheder, gode busforbindelser.

Når jeg får børn, er der mangle dp´ere, BH´er,  VG´er og skoler..

Her i bredalsparken hvor jeg bor, er der mange grønne områder, hvilket jeg synes er et plus, her er forholdsvis stille, eneste ulempe i øjeblikket, er min meget larmende underbo...

P.t bor jeg i en 2 værelses på 70 m2. Den er stor nok til når jeg får et barn, for stuen går ind i en stor alcore, så i princippet er der 3 værelser

Anmeld

4. april 2011

2babygirls

Eva. skriver:

inpsireret af en anden tråd, sidder jeg lige og tænker på at jeg godt kunne tænke mig at høre om I er glade for at bo hvor I gør og hvorfor eller hvorfor ikke...

Det er jo ingen hemmelighed at jeg ikke trivedes ved at bo på Falster...og jeg er glad for at være flyttet...selvom jeg nok ikke havde bosat mig her hvor jeg bor nu hvis ikke jeg havde haft børn, så er det et luksusliv for mine unger (og mig) at bo her...mine forældre er genboen og det giver mig en skøn frihed..udover det så er det en ok by kulturelt, når man tænker på størrelsen...jeg bor i et stort hus alene, det ville jeg nok ikke kunen i en større by og børnene har kun 1 km til skole, gymnasie og hvad de ellers har brug for...

Hvad med jer...er I glad for jeres geografi.....eller er der plus og minusser og fordi og derfor, ligeom der også er for mig?

Og NU er det opgave...

Er faktisk ret tilfreds med min lille bindeby vi har smidt os ned i, uden for århus  Og satser lidt på at købe noget eller bygge noget herude næste år, når jeg har fundet mig et job og sendt lille musen godt afsted i DP.

Men af minusser er.: familien er aaaall the way down i sdr. jylland

Af plusser.: Martin har kun 10 min kørsel til arbejde, LOVE IT.. og så er Ikea også liiiiiiige om hjørnet, LOVE IT

Anmeld

4. april 2011

Lady Marion <3

Eva. skriver:

Det ved jeg faktisk ikke om de gør...sikkert nok..men eftersom jeg ikke snakkede med nogen derfra...så ved jeg det ikke...min x var lokal, så tror måske heller ikke jeg var i god jord som tilflytter og slet ikek da jeg blev alene...at jeg så havde en bil med blomster, godt kan lide at se pæn ud og ikke holder min mund, så tænker jeg at jeg nok var et godt samtaleemne...hehe..

Ja du har da helt sikkert været byens samtaleemne

Men det jo fordi du skiller dig ud fra mængden , ikke så tosset

Anmeld

4. april 2011

Aves.

Muffi<3 skriver:

Ja du har da helt sikkert været byens samtaleemne

Men det jo fordi du skiller dig ud fra mængden , ikke så tosset

Det er sgu racisme... på en eller anden måde...kultur-racisme...eller...tja...tilpasning er nødvending for at blive inkluderet i sådan et samfund og jeg formår ikke tilpasning, det er hæmmende og gavner ingen....men jeg tror som ikke jeg var så interessant...som Piet Hein så fint beskriver det:

"TILBAGE TIL HOVEDEMNET
Mine medmennesker er nogen grusomme kvaj,
de taler om sig,når jeg taler om mig."

Sådan tror jeg som tit det er...så man er nok aldrig selv så interessant som man selv bilder sig ind... folk er mest i dem selv..

Anmeld

4. april 2011

Lady Marion <3

Eva. skriver:

Det er sgu racisme... på en eller anden måde...kultur-racisme...eller...tja...tilpasning er nødvending for at blive inkluderet i sådan et samfund og jeg formår ikke tilpasning, det er hæmmende og gavner ingen....men jeg tror som ikke jeg var så interessant...som Piet Hein så fint beskriver det:

"TILBAGE TIL HOVEDEMNET
Mine medmennesker er nogen grusomme kvaj,
de taler om sig,når jeg taler om mig."

Sådan tror jeg som tit det er...så man er nok aldrig selv så interessant som man selv bilder sig ind... folk er mest i dem selv..

Jeg er heller ikke god til tilpasning

Men det er vel ok , det vel fordi man ikke ønsker det

Godt nok længe siden jeg har haft noget med naboer og folk på vejen ,,

Anmeld

4. april 2011

Aves.

Muffi<3 skriver:

Jeg er heller ikke god til tilpasning

Men det er vel ok , det vel fordi man ikke ønsker det

Godt nok længe siden jeg har haft noget med naboer og folk på vejen ,,

Ja, jeg tror bare ikek man har behovet for at blive en del af den gruppe som man ikke passer ind i...for som du skriver, så gjorde man det vel, tilpassede sig....jeg forventer ikke andre tilpasser sig mig men jeg bliver rigtig ked af hvis jeg ikke kan accepteres uden jeg tilpasser mig andre og deres måde...rummelighed er en 1. værelses, med tekøkken..

Anmeld

4. april 2011

Dansker i England

Jeg synes ikke, jeg bor så fantastisk et sted, men om to! mdr flytter jeg til London, hvilket jeg glæder mig enormt til. Jeg kommer til at bo 10 min fra centrale London med toget, så det kunne jo ikke være bedre. Derudover er der supermarkeder mm lige nede for enden af vejen og den daginstituition lillepigen skal gå i ligger 3 mins gang væk. Og det aller bedste ved lejligheden; manden min bor der også

Anmeld

4. april 2011

Fenja09

Vi er i det store hele rigtig glade for at bo hvor vi gør - her er store grønne områder, både marker og skove. Vi har et pænt stort hus (200 kvm) med både for/-og baghave, så det passer os rigtig fint når vi har hund og katte og nu venter en lille...

Vi har kun 7 km ind til Aalborg City...så vi føler det er luksus for os, at bo på "landet", men stadig have byen så tæt på

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.