Er I glad for at bo hvor I gør og hvorfor...:)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. april 2011

lollandpigen

Vi er glade for at bo hvor vi gør. Som altid er der dog bare positive og negative ting...

-Positive:

-Vi har begge vores familie og vores venner lige i nærheden...

-små skoler og børnehaver hvor der ikke er ret mange elever i hver klasse ( 16 elever )

- Trygt og godt for børnene

Ulemper er:

- Butikkerne i nærmeste by lukker kl 17 så er ærgeligt hvis man mangler chokolade eller andet efter 17 så er der 10 km til nærmeste tank....

- Misser du bussen kører der først en forbi igen 4 timer efter, ellers må der cykles til "stor" byen hvor de kører hver time.

Men det kan vi godt leve med. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. april 2011

Aves.

Muffi<3 skriver:

De første 3 uger var strenge om natten   der kører et godstog derude ind i mellem i nattetimerne   Der blev vi NERVØSE ,,, Hi hi vi hører det slet ikke mere , Men overbevis du købere om det den dag du vil sælge   Men planen er at bo her mange år endnu ..

Hvor er det omkring at du bor nu ? Slagelse ? Og hvor var det du boede på Falster ? Tæt på Nykøbing ?

Ja, det er måske nok svært....at få købere til at tro på det..

Jeg boede i en lille flække 18 km fra Nyk og 15 km fra Vordingborg hvortil jeg også er flyttet..men boede jo ude på landet indtil for 4 år siden hvor jeg flyttede ind til den der lille by...nørre alslev hed den...mon den findes på et kort...

Anmeld

4. april 2011

Lady Marion <3

Eva. skriver:

Ja, det er måske nok svært....at få købere til at tro på det..

Jeg boede i en lille flække 18 km fra Nyk og 15 km fra Vordingborg hvortil jeg også er flyttet..men boede jo ude på landet indtil for 4 år siden hvor jeg flyttede ind til den der lille by...nørre alslev hed den...mon den findes på et kort...

Jeg har vist set et skilt der stod Nørre Alslev på da vi var på vej til Nykøbing   Ej det sgu også langt væk fra alt , der er vel dårligt en by med gå gade

Anmeld

4. april 2011

Aves.

Muffi<3 skriver:

Jeg har vist set et skilt der stod Nørre Alslev på da vi var på vej til Nykøbing   Ej det sgu også langt væk fra alt , der er vel dårligt en by med gå gade

Der er intet i den by...det er så sørgeligt, virkelig...toget stopper der, der er skole og så netto, aldi, brugsen og så lige en gammelkone tøjbutik og kiosk....åhhh, bliver helt træt ved tanken...alle kender alle og vil helst ikke kende andre...

Anmeld

4. april 2011

Lady Marion <3

Eva. skriver:

Der er intet i den by...det er så sørgeligt, virkelig...toget stopper der, der er skole og så netto, aldi, brugsen og så lige en gammelkone tøjbutik og kiosk....åhhh, bliver helt træt ved tanken...alle kender alle og vil helst ikke kende andre...

Ej det kunne jeg heller ikke ,, Alle sladrer garanteret også om alle

Anmeld

4. april 2011

Bshizzle

Jeg er ganske godt tilfreds med den Villa vi bor i.. .. i Odense.

Vi har boet her i 1 års tid nu.. flyttede fra 87 kvm til 165 kvm med lukket og egen have til.
Naboerne er ok søde.. snakker ikke rigtig med dem..
Den anden Nabo er SuperBedst, hvor vi generelt handler.
Lucas går i Børnehave 1 km væk. - og når han starter i skole er den kun 800 meter væk.

Eneste minus er vi nogle gange kan høre Lastbilerne som skal ind til SuperBedst med vare.. men ikke noget vi brokker os over, da det er begrænset hvor højt det er.  

Anmeld

4. april 2011

Aves.

Muffi<3 skriver:

Ej det kunne jeg heller ikke ,, Alle sladrer garanteret også om alle

Det ved jeg faktisk ikke om de gør...sikkert nok..men eftersom jeg ikke snakkede med nogen derfra...så ved jeg det ikke...min x var lokal, så tror måske heller ikke jeg var i god jord som tilflytter og slet ikek da jeg blev alene...at jeg så havde en bil med blomster, godt kan lide at se pæn ud og ikke holder min mund, så tænker jeg at jeg nok var et godt samtaleemne...hehe..

Anmeld

4. april 2011

N&J

Eva. skriver:

inpsireret af en anden tråd, sidder jeg lige og tænker på at jeg godt kunne tænke mig at høre om I er glade for at bo hvor I gør og hvorfor eller hvorfor ikke...

Det er jo ingen hemmelighed at jeg ikke trivedes ved at bo på Falster...og jeg er glad for at være flyttet...selvom jeg nok ikke havde bosat mig her hvor jeg bor nu hvis ikke jeg havde haft børn, så er det et luksusliv for mine unger (og mig) at bo her...mine forældre er genboen og det giver mig en skøn frihed..udover det så er det en ok by kulturelt, når man tænker på størrelsen...jeg bor i et stort hus alene, det ville jeg nok ikke kunen i en større by og børnene har kun 1 km til skole, gymnasie og hvad de ellers har brug for...

Hvad med jer...er I glad for jeres geografi.....eller er der plus og minusser og fordi og derfor, ligeom der også er for mig?

Og NU er det opgave...

Jeg flyttede jo fra Esbjerg til kbh igen, og regner med at blive boende i en 3-4 år og det er jeg fuldt ud tilfreds med, så vil jeg så gerne flytte til en mindre by, gerne en ø, det ville være idealt inden Nikita skal i skole, det passer også med at jeg vil arbejde på efterskole når jeg er færdig, og så har jeg da planer om at vi skal til udlandet og være/bo på et tidspunkt inden Nikita når teenageralderen, hvor aner jeg ikke - men et sted hvor vi begge og forhåbentlige hele familien til den tid kan trives.. 

Jeg tror at der hvor man er i livet hænger sammen med hvor man geografisk vil trives, og der er nogle som vil trives i den samme by eller omegn hele deres liv og det er jo fantastisk for dem, jeg er bare modsat, byerne jeg har boet i har reflektere hvor jeg har været i mit liv, indtil videre har jeg boet i :

Esbjerg (født og opvokset)

Holsted (da jeg var 2-4 år tror jeg nok)

Esbjerg (opvokset)

Velling kirkeby, Ringkøbing (efterskole - gælder ikke helt)

Esbjerg 

Holstedbro (HF tiden) 

Esbjerg

København (Pædagogtiden)

Esbjerg (efter Nikita blev født)

København (lærertiden)

Forhåbentlig....

Samsø/fanø (arbejdet og Nikita vokser op)

Udland (med en interesseorganisation i et års tid eller to eller mere permenent base indtil teenageralderen, så må vi se hvad verdenen byder på)

Anmeld

4. april 2011

sarahb

Elsker kbh og elsker at være tæt på alt!!
Vi har alle mulige muligheder og det nyder jeg, da jeg ikke er go til at sidde i en lille by og ikke have en masse ting omkring mig.
Kommer oprindeligt fra Esbjerg, MEEEEEN, nej!!! Elsker at komme på besøg hos mine forældre med thats it. Og så flyttede jeg til Århus, OMG det var en lille by synes jeg. Så videre til Kbh og her sidder jeg fast. Hvis jeg ikke havde børn, så boede jeg i New York nu.

Anmeld

4. april 2011

dorthemus

Ja jeg er SUPER glad for at bo hvor vi bor

Frederiksberg er et dejligt sted, tæt på byen, grønne områder og god stemning. Jeg var SÅ heldig at få lejligheden sidste år: treværelses, stor og lys med nyere bad og køkken...og så er den til at betale

Selvom det er leje har jeg brugt meget energi på at istansætte den for jeg vil gerne blive boende i mange år.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.