Udviklingshæmmet skal bruge automaterne i Nordea....!!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. april 2011

LISBETH:-)

Eva. skriver:

Jeg oplever meget store kulturelle forskelle på Falster og sjælland...virkelig meget..tror måske det er det der ø-samfund, eller noget..ved det ikke, men der er dælme lavt til loftet..jeg har som du ved boet dernede i (for)mange år og jeg var bestemt ikke som det jeg så omkring mig, men jeg fandt det trættende, ensomt at leve et sted hvor menneskerne og deres tankegang generelt var så langt fra min...det kan sagtens lade sig gøre, men jeg syntes det var virkelig træls...

Jeg bliver bestemt ikke i Vordingborg længere end til mine børn kan klare sig selv, men jeg ser slet ikke den måde at tænke og være på som jeg så på Falster..den der med at have så travlt med alle andre....den der gåen i stå, som jeg oplevede....og nu er alt det her jo ud fra hvad jeg har oplevet, måske du ser andet end jeg dernede.. parcelhus, sportsklubber og webergrill....gaaaaab....jeg synes simpelthen det er så trist og det virker som om det kun er dem der (generelt) der ikke kan og vil andet som kan holde ud at bo dernede...

Jeg var der på tålt ophold, jeg hadede det og det er mine oplevelser naturligvis præget af...jeg syntes det var pinligt at skulle sige jeg boede på Falster og sættes i bås med mange afd em der bor dernede....og føle at jeg ligesom skulle give den en tand mere for at bevise jeg ikke var sådan...har så mange gange hørt: HVORFOR bor du dernede...og du passer da slet ikke ind....Det tænker jeg du måske også har så..

Jeg kan det bare ikke...for meget fnidder og gåen op i alle andre...for lidt udvikling, for meget øv...

Men flot du kan orke det...jeg kunne bare ikek forstå det dernede...

Nå, men det var jo ikke det den her tråd skulle handle om...så jeg stopper nu...jeg kom væk og er lykkelig for det og du bor der og er glad for det.. så er alle glade..

Over and out..

eksamenslæsning..

Parcelhus og webergrill halleluja - det er der vist også andre steder i DK end lige falster

Jeg er STOLT af at bo på falster. Jeg er stolt af at jeg ikke bare har taget benene på nakken og vægtet karriere osv højest men har sat mine børns trivsel højest og blevet hvor jeg har råd til at give mine børn gode trygge omgivelser.

At have travlt med hvad alle andre gør handler kun om 3 ting: 1 kedsomhed 2 mangel på indhold i eget liv 3 dårligt selvværd. Så det synes jeg ikke er geografisk bestemt og ses mange steder - også uden for falster.

Jeg passer perfekt ind! Og oplever stor rummelighed - men igen det kommer også an på hvem man omgås. Synes det fortæller en masse om de mennesker man tiltrækkes af, og du må da helt sikkert have været tiltrukket af de forkerte når du har oplevet det så sort.

uanset hvad så er man selv herre over eget liv, og vælger selv hvordan indholdet skal se ud. Det har da intet og gøre med geografien.

Engang imellem skal man stoppe op og se sig selv i spejlet, og tænke at det måske ikke er ALLE andre der gør tingene forkert, men man selv ejer en andel af det!!

Alt i alt så elsker jeg falster, og oplever det som en landsdel med store muligheder og så elsker jeg at ikke alle skal være klog hoveder for at være noget, her er alle i mine øjne mere på lige fod. Og det er da bestemt en god ting og lære ens børn.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. april 2011

Englebisse

lisbeth2910 skriver:

Parcelhus og webergrill halleluja - det er der vist også andre steder i DK end lige falster

Jeg er STOLT af at bo på falster. Jeg er stolt af at jeg ikke bare har taget benene på nakken og vægtet karriere osv højest men har sat mine børns trivsel højest og blevet hvor jeg har råd til at give mine børn gode trygge omgivelser.

At have travlt med hvad alle andre gør handler kun om 3 ting: 1 kedsomhed 2 mangel på indhold i eget liv 3 dårligt selvværd. Så det synes jeg ikke er geografisk bestemt og ses mange steder - også uden for falster.

Jeg passer perfekt ind! Og oplever stor rummelighed - men igen det kommer også an på hvem man omgås. Synes det fortæller en masse om de mennesker man tiltrækkes af, og du må da helt sikkert have været tiltrukket af de forkerte når du har oplevet det så sort.

uanset hvad så er man selv herre over eget liv, og vælger selv hvordan indholdet skal se ud. Det har da intet og gøre med geografien.

Engang imellem skal man stoppe op og se sig selv i spejlet, og tænke at det måske ikke er ALLE andre der gør tingene forkert, men man selv ejer en andel af det!!

Alt i alt så elsker jeg falster, og oplever det som en landsdel med store muligheder og så elsker jeg at ikke alle skal være klog hoveder for at være noget, her er alle i mine øjne mere på lige fod. Og det er da bestemt en god ting og lære ens børn.

Bedre kunne det ikke siges

Anmeld

4. april 2011

Aves.

lisbeth2910 skriver:

Du ser det personligt, kan jeg høre...der er jo andre end dig på Falster...

Men det er nu et faktum at folk flygter dernede fra, at der er stor arbejdsløshed, udsatte familier, fattigdom osv osv meget koncentreret og det gør i mine øjne ikke falster mere attraktivt...bare det skift vi tog gjorde at det var helt andre børn(forældre) min søn skulle gå i klasse med...det blev et bredt udsnit frem af befolkningen.

Jeg synes det er skønt for dig og din familie at I trives dernede for det er jo det det handler om....og det er jeg da sikker på at de fleste dernede gør, ellers ville man vel flytte...

Jeg kunne bare ikke trives der....slet ikke...og det er vel ok at jeg har den holdning eller?

Anmeld

4. april 2011

Mor til Mike

MoarJ skriver:

Kæresten og jeg nåede lige at slå over på tv2 med nyhederne... Vi når at se at Nordea vil ikke betjene udviklingshæmmet (staves) ved kassen, de skal nu betjene sig selv ved automaterne... 

Det kan man da ikke bare gøre? Vi herhjemme synes det er noget så groft overfor disse mennesker.... 

Hvad synes du? 

Nu så vi ikke det hele - Det vi så, var da lige groft nok... 

Synes det godt for dem, hvis de får det lært skal de nok kunne klare det! men dem der slet ikke kan noget som helst er det uretfærdigt overfor!

Anmeld

4. april 2011

LISBETH:-)

Eva. skriver:

Du ser det personligt, kan jeg høre...der er jo andre end dig på Falster...

Men det er nu et faktum at folk flygter dernede fra, at der er stor arbejdsløshed, udsatte familier, fattigdom osv osv meget koncentreret og det gør i mine øjne ikke falster mere attraktivt...bare det skift vi tog gjorde at det var helt andre børn(forældre) min søn skulle gå i klasse med...det blev et bredt udsnit frem af befolkningen.

Jeg synes det er skønt for dig og din familie at I trives dernede for det er jo det det handler om....og det er jeg da sikker på at de fleste dernede gør, ellers ville man vel flytte...

Jeg kunne bare ikke trives der....slet ikke...og det er vel ok at jeg har den holdning eller?

NEJ jeg tager det ikke personligt som på min person. Men personligt i forhold til en meget dømmende og generalisering af falster JA.

Jeg skrev også til dig at en del var jeg enig i. Alt det du fremhæver, ja det er der. Så var min pointe bare at man ikke behøver at opsøge det! Der findes et "andet falster" hvor tingene ikke ser sådan ud.

Det er da helt ok du har den holdning, og synes nu det er dig der tager det meget personligt. Hvis vi alle var enige var det hele røvsygt.

Fred være med at du ikke bryder dig om falster. Jeg ville blot fortælle at der findes et falster som du åbenbart overhovedet ikke er stødt på. Desværre.

Anmeld

4. april 2011

Stumpen

Hvad er det dog for et land vi bor i??

Vil ikke betjene udviklingshæmmede, laver regler for hvor mange udviklingshæmmede der må komme ind ad gangen?!?!??! DISKRIMINATION AF 1. GRAD!!!

De er da lige så meget mennesker som vi andre er -om end mere rummelige end mange "normale"... 

Anmeld

4. april 2011

NinaNymannMadsen

jeg syntes det er groft de ikke ville betjene dem når de netop har brug for hjælp til det.
læste at de havde vent på et sølvfad og nu måtte de godt betjenes ved kassen igen.

jo de kræver meget og kan virke meget frembrusende og højtråbende. men de har brug for hjælp til nogen hverdagsting som andre ikke har brug for hjælp til jo.

Anmeld

4. april 2011

Stumpen

Misselbek skriver:

Synes det godt for dem, hvis de får det lært skal de nok kunne klare det! men dem der slet ikke kan noget som helst er det uretfærdigt overfor!

Dem der ikke selv kan har personlige hjælpere eller kontaktpersoner med sig...

Anmeld

4. april 2011

RiUL

lisbeth2910 skriver:

Så godt sagt! Er så enig

Kommer selv fra Falster, og har boet der i 24 år, og jeg synes det er et skønt sted

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.