Eva. skriver:
Jeg oplever meget store kulturelle forskelle på Falster og sjælland...virkelig meget..tror måske det er det der ø-samfund, eller noget..ved det ikke, men der er dælme lavt til loftet..jeg har som du ved boet dernede i (for)mange år og jeg var bestemt ikke som det jeg så omkring mig, men jeg fandt det trættende, ensomt at leve et sted hvor menneskerne og deres tankegang generelt var så langt fra min...det kan sagtens lade sig gøre, men jeg syntes det var virkelig træls...
Jeg bliver bestemt ikke i Vordingborg længere end til mine børn kan klare sig selv, men jeg ser slet ikke den måde at tænke og være på som jeg så på Falster..den der med at have så travlt med alle andre....den der gåen i stå, som jeg oplevede....og nu er alt det her jo ud fra hvad jeg har oplevet, måske du ser andet end jeg dernede..
parcelhus, sportsklubber og webergrill....gaaaaab....jeg synes simpelthen det er så trist og det virker som om det kun er dem der (generelt) der ikke kan og vil andet som kan holde ud at bo dernede...
Jeg var der på tålt ophold, jeg hadede det og det er mine oplevelser naturligvis præget af...jeg syntes det var pinligt at skulle sige jeg boede på Falster og sættes i bås med mange afd em der bor dernede....og føle at jeg ligesom skulle give den en tand mere for at bevise jeg ikke var sådan...har så mange gange hørt: HVORFOR bor du dernede...og du passer da slet ikke ind....Det tænker jeg du måske også har så..
Jeg kan det bare ikke...for meget fnidder og gåen op i alle andre...for lidt udvikling, for meget øv...
Men flot du kan orke det...jeg kunne bare ikek forstå det dernede...
Nå, men det var jo ikke det den her tråd skulle handle om...så jeg stopper nu...jeg kom væk og er lykkelig for det og du bor der og er glad for det..
så er alle glade..
Over and out..
eksamenslæsning..
Parcelhus og webergrill halleluja - det er der vist også andre steder i DK end lige falster 
Jeg er STOLT af at bo på falster. Jeg er stolt af at jeg ikke bare har taget benene på nakken og vægtet karriere osv højest men har sat mine børns trivsel højest og blevet hvor jeg har råd til at give mine børn gode trygge omgivelser.
At have travlt med hvad alle andre gør handler kun om 3 ting: 1 kedsomhed 2 mangel på indhold i eget liv 3 dårligt selvværd. Så det synes jeg ikke er geografisk bestemt og ses mange steder - også uden for falster.
Jeg passer perfekt ind! Og oplever stor rummelighed - men igen det kommer også an på hvem man omgås. Synes det fortæller en masse om de mennesker man tiltrækkes af, og du må da helt sikkert have været tiltrukket af de forkerte når du har oplevet det så sort.
uanset hvad så er man selv herre over eget liv, og vælger selv hvordan indholdet skal se ud. Det har da intet og gøre med geografien.
Engang imellem skal man stoppe op og se sig selv i spejlet, og tænke at det måske ikke er ALLE andre der gør tingene forkert, men man selv ejer en andel af det!!
Alt i alt så elsker jeg falster, og oplever det som en landsdel med store muligheder og så elsker jeg at ikke alle skal være klog hoveder for at være noget, her er alle i mine øjne mere på lige fod. Og det er da bestemt en god ting og lære ens børn.