Udviklingshæmmet skal bruge automaterne i Nordea....!!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. april 2011

LISBETH:-)

Eva. skriver:

Så må man da håbe at alle de udviklingshæmmede skifter bank og dem der ikke kan får hjælp til det...den gruppe har mange penge stående i bankerne, så det er da mest synd for Nordea.

Men det her fortæller jo også en hel del om kulturen og måde at være og tænke på, på Falster...altså man skal ikke kaste med sten når.......

Så fik alle os fra falster lige det stempel  

Det er altså ikke hele Nordea det er Nordea i Nykøbing F. der ikke vil have de udviklingshæmmede ind ved kassen. Og selvfølgelig er det ikke i orden!

Lige bortset fra det så er de udviklingshæmmede IKKE nogen gode kunder for banken - de har alt for mange penge stående og låner aldrig penge i banken så banken tjener ingen penge på dem, derfor behandler de dem også som skidt, da de i bund og grund er ligeglade med hvor de er henne.

Sørgeligt er det ihvertfald!

Jeg er IKKE kunde i nordea og bliver det heller aldrig. Min mor har dog arbejdet i den pågældende afdeling i 25 år indtil de fyrrede alle over 50 år og skiftede dem ud med nogen under 30 år.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. april 2011

Aves.

Så fik alle os fra falster lige det stempel  

Det er altså ikke hele Nordea det er Nordea i Nykøbing F. der ikke vil have de udviklingshæmmede ind ved kassen. Og selvfølgelig er det ikke i orden!

Lige bortset fra det så er de udviklingshæmmede IKKE nogen gode kunder for banken - de har alt for mange penge stående og låner aldrig penge i banken så banken tjener ingen penge på dem, derfor behandler de dem også som skidt, da de i bund og grund er ligeglade med hvor de er henne.

Sørgeligt er det ihvertfald!

Jeg er IKKE kunde i nordea og bliver det heller aldrig. Min mor har dog arbejdet i den pågældende afdeling i 25 år indtil de fyrrede alle over 50 år og skiftede dem ud med nogen under 30 år.

Jeg mener at falster overvejende...gennemsintligt...whatever....ikke ligefrem er den landsdel med den højest uddannede befolkning og dermed heller ikke den del af landet hvor man har det største overskud og indsigt...det er vidst ingen hemmelighed at mange af dem der vil noget og kan noget(jeg siger ikke alle...) de flygter langt væk og tager en udd. og bosætter sig et andet sted...og for lige at blive i det, så kan jeg godt forstå dem, jeg kan slet ikek forstå den måde der tænkes på og leves på dernede, det er langt fra min verden og derfor undrer det mig langt fra at det er en bank dernede der er så lidt rummelige og forstående...det lugter langt væk af..... falster..

Men lad nu være med at tage alt personligt. ..jeg ser det sådan lidt oppefra og ikke ud fra hver evig eneste...jeg har da mødt en mand dernede der er langt fra som mange af dem der bor dernede....men ok, han bliver der jo nok heller ikke...

Anmeld

4. april 2011

Dinna88

Hvaaaaaaaaaaad? Hvad er forskellen på at de bruger automten og kassen?  Jeg kan ikke sætte mig ind i den slags forskelsbehandling - de er da for søren også mennesker.

Anmeld

4. april 2011

LISBETH:-)

Eva. skriver:

Jeg mener at falster overvejende...gennemsintligt...whatever....ikke ligefrem er den landsdel med den højest uddannede befolkning og dermed heller ikke den del af landet hvor man har det største overskud og indsigt...det er vidst ingen hemmelighed at mange af dem der vil noget og kan noget(jeg siger ikke alle...) de flygter langt væk og tager en udd. og bosætter sig et andet sted...og for lige at blive i det, så kan jeg godt forstå dem, jeg kan slet ikek forstå den måde der tænkes på og leves på dernede, det er langt fra min verden og derfor undrer det mig langt fra at det er en bank dernede der er så lidt rummelige og forstående...det lugter langt væk af..... falster..

Men lad nu være med at tage alt personligt. ..jeg ser det sådan lidt oppefra og ikke ud fra hver evig eneste...jeg har da mødt en mand dernede der er langt fra som mange af dem der bor dernede....men ok, han bliver der jo nok heller ikke...

Følte mig ikke truffet overhovedet!!! Synes bare at det var at skære alle over en kam - en meget bred generalisering.

Store dele af det du skriver er jeg helt enig med dig i. Men at der ingen overskud og insigt er, er jeg ikke enig med dig i. Jeg tror man får det ud af det som man vil. Hvis man vil sidde og sumpe og have ondt af sig selv fordi der ikke er noget arbejde, fordi alle butikker lukker kl. 17 osv osv så Ja så kan man få det sådan. Men hvis man vil se positivt på tingene, og opsøger/omgås andre med samme livsinstilling så er det da ligegyldigt hvor man bor - falster eller storkbh.

Synes også det er sjovt at du skriver dernede, når du kun selv lige bor på den anden side af broen, hvor uddannelses niveauet er det samme.

Anmeld

4. april 2011

Siljesmor

lisbeth2910 skriver:

Følte mig ikke truffet overhovedet!!! Synes bare at det var at skære alle over en kam - en meget bred generalisering.

Store dele af det du skriver er jeg helt enig med dig i. Men at der ingen overskud og insigt er, er jeg ikke enig med dig i. Jeg tror man får det ud af det som man vil. Hvis man vil sidde og sumpe og have ondt af sig selv fordi der ikke er noget arbejde, fordi alle butikker lukker kl. 17 osv osv så Ja så kan man få det sådan. Men hvis man vil se positivt på tingene, og opsøger/omgås andre med samme livsinstilling så er det da ligegyldigt hvor man bor - falster eller storkbh.

Synes også det er sjovt at du skriver dernede, når du kun selv lige bor på den anden side af broen, hvor uddannelses niveauet er det samme.

Er så enig her. Er faktisk lidt rystet over at man kan have en så diskriminerende holdning til en landsdel, for sådan læser jeg det.....

Anmeld

4. april 2011

Aves.

Jeg oplever meget store kulturelle forskelle på Falster og sjælland...virkelig meget..tror måske det er det der ø-samfund, eller noget..ved det ikke, men der er dælme lavt til loftet..jeg har som du ved boet dernede i (for)mange år og jeg var bestemt ikke som det jeg så omkring mig, men jeg fandt det trættende, ensomt at leve et sted hvor menneskerne og deres tankegang generelt var så langt fra min...det kan sagtens lade sig gøre, men jeg syntes det var virkelig træls...

Jeg bliver bestemt ikke i Vordingborg længere end til mine børn kan klare sig selv, men jeg ser slet ikke den måde at tænke og være på som jeg så på Falster..den der med at have så travlt med alle andre....den der gåen i stå, som jeg oplevede....og nu er alt det her jo ud fra hvad jeg har oplevet, måske du ser andet end jeg dernede.. parcelhus, sportsklubber og webergrill....gaaaaab....jeg synes simpelthen det er så trist og det virker som om det kun er dem der (generelt) der ikke kan og vil andet som kan holde ud at bo dernede...

Jeg var der på tålt ophold, jeg hadede det og det er mine oplevelser naturligvis præget af...jeg syntes det var pinligt at skulle sige jeg boede på Falster og sættes i bås med mange afd em der bor dernede....og føle at jeg ligesom skulle give den en tand mere for at bevise jeg ikke var sådan...har så mange gange hørt: HVORFOR bor du dernede...og du passer da slet ikke ind....Det tænker jeg du måske også har så..

Jeg kan det bare ikke...for meget fnidder og gåen op i alle andre...for lidt udvikling, for meget øv...

Men flot du kan orke det...jeg kunne bare ikek forstå det dernede...

Nå, men det var jo ikke det den her tråd skulle handle om...så jeg stopper nu...jeg kom væk og er lykkelig for det og du bor der og er glad for det.. så er alle glade..

Over and out..

eksamenslæsning..

Anmeld

4. april 2011

Aves.

Siljesmor skriver:

Er så enig her. Er faktisk lidt rystet over at man kan have en så diskriminerende holdning til en landsdel, for sådan læser jeg det.....

Det har jeg, desværre....men man skal jo ikke tage det ned på et personligt plan og føle sig truffet som person, men måske se det sådan lidt mere oppefra..

Jeg kan bare slet ikek forstå det dernede og dem jeg kender, de er også flygtet langt væk...

og jeg boede der over 8 år-.....hadede det..

Anmeld

4. april 2011

ESV

NEJ NEJ NEJ NEJ NEJ hvor er det groft. Skulle man så også afvise dem på sygehusene fordi det tager for lang tid at tale med dem, eller i supermarkedet fordi de er for lang tid om at betale??

Håber at alle der ser den slags vil skifte bank så Nordea kan mærke det på pengepungen for det er nok det eneste sprog de forstår........

Anmeld

4. april 2011

Siljesmor

Eva. skriver:

Det har jeg, desværre....men man skal jo ikke tage det ned på et personligt plan og føle sig truffet som person, men måske se det sådan lidt mere oppefra..

Jeg kan bare slet ikek forstå det dernede og dem jeg kender, de er også flygtet langt væk...

og jeg boede der over 8 år-.....hadede det..

Tager det hellere ikke personligt  Men synes det er træls at folk sætter sådan et stempel på os, bare fordi vi er fra Falster. Set oppefra er Falster faktisk ikke som du beskriver det - jeg synes mere at din beskrivelse passer til Lolland, og der ER altså forskel på Lolland og Falster..

Anmeld

4. april 2011

Siljesmor

Siljesmor skriver:

Tager det hellere ikke personligt  Men synes det er træls at folk sætter sådan et stempel på os, bare fordi vi er fra Falster. Set oppefra er Falster faktisk ikke som du beskriver det - jeg synes mere at din beskrivelse passer til Lolland, og der ER altså forskel på Lolland og Falster..

Og ikke forstået sådan at jeg har noget personligt imod Lolland  ha ha ha.. Jeg er glad for mine sydhavøer

Mht Nordea, så er jeg rystet over dem. Det er faktisk "min bank" og lige netop min afdeling, de omtaler i indslaget... Arbejder selv med en udviklingshæmmet dreng. Synes det er så sørgeligt, og helt sikkert en grund til at jeg kunne finde på at skifte bank!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.