efterskole/kostskole

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. oktober 2008

MorCamilla

Jeg har stemt ja til efterskole. Jeg var selv på efterskole og det var det fedeste år i mit skoleliv. Kasper har det på samme måde.
Så Mikkel bliver tilbudt det som en mulighed for ham, men vi vil ikke tvinge ham til det hvis han ikke har lyst...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. oktober 2008

M&F&C

Hvis Frederikke til den tid har lyst til at komme på efterskole, så skal hun have lov til det .. men jeg vil ikke tvinge. Dog vil jeg tale meget for at hun prøver at tage afsted et år eller to på efterskole.
Jeg gik selv 2 dejlige år på Ingstrup Efterskole, ved Løkken .. Det var den bedste tid gennem hele mit "folkeskoleliv" Har 5 års jubilæum i år... hvor jeg dog glæder mig til at komme op og se det hele igen efter så lang tid !!!

Anmeld

20. oktober 2008

wamse

Min søn på 15 går på efterskole nu, på Vejlefjordskolen, og det er bare det bedste for ham, han er bare i sådan en positiv udvikling
Michael på 13 år skal også på efterskole.

Anmeld

20. oktober 2008

Nadi

Jeg ville ALDRIG sende mine børn på afterskole eller skostskole, det er noget de selv skal vælge. Det er ikke op til mig at beslutte om de skal det eller ej.

Jeg har selv gået på efterskole, og jeg har virkelig været glad for det. Men min lillebror derimod ville slet slet ikke trives på en efterskole, så vi er jo et fint eksempel på at søskende er forskællige. Og vil den ene afsted så er det ikke sikkert at den anden vil. Og jeg ville aldrig tvinge mine børn afsted og jeg håber inderligt at jeg har penge nok til at sende dem afsted, hvis de vil på efterskole.

Jeg kan ihvertfald kun anbefale det 76.gif

-Nadia

Anmeld

20. oktober 2008

stine_olesen

Hejsa

Har selv gået på efter skole, og synes bestemt det er noget alle børn burde komme på, det er så meget med til at styrke en som person og selvstændighed men også samværet med andre, det er nu 8 år siden jeg stoppede på min efterskole stor tude dag og den dag i dag ser jeg stadig de 3 andre jeg delte værelse/toilet med.
En ting jeg synes der er vigtigt er at lede grundigt efter den rette efter skole, hvilke værdier og hvordan ens barn er som person der er SÅ stor forskel på efterskolerne og det er virkelig vigtigt at i vælger den rigtige.
Men det er rigtigt børnene skal selv have lyst ellers vil det ikke være den sammen oplevelse, min bror var på efterskole 1 måned så ville han hjem.

Hilsen Stine

Ps gik selv på Brøderup ungdomsskole (efterskole det er det sammen)

Anmeld

20. oktober 2008

Stumpen

Eva skriver:

Ja, det ville da være rigtig skidt...det er også derfor jeppe først blev skrevet op nu hvor han har en alder hvor han ved hvad han kan ide og ikke kan.
Bertram er en bullerbasse og det er lidt for at sikre ham en plads at han allerede er skrevet op til Gunslevholm, som har sport som hovedområde...hvis han så ikke ønsker det om 5 år, så er det nemmere at sige nej, end at få ham ind et år før..
Men klart nemmere når man kan se hvad barnet vil...
Knus Eva...

Helt sikkert... Men nu er Mathilde jo kun to år, så der går lige nogle år inden vi skal tage beslutning om det..

Men når vi når så langt og hun kommer afsted, så er det alfa omega for mig at hun giver det en chance indtil efterårsferien (hvir hun får hjemve eller lignende) Ville nemlig selv gerne hjem dengang, men fik den besked at det kunne vi snakke om til efterårsferien og da vi kom dertil, ja så havde jeg da aldig sagt noget om at jeg ville hjem

For ja, det var de to fedeste år af mit liv..

Anmeld

20. oktober 2008

Honningblomst

Stumpen skriver:

Helt sikkert... Men nu er Mathilde jo kun to år, så der går lige nogle år inden vi skal tage beslutning om det..

Men når vi når så langt og hun kommer afsted, så er det alfa omega for mig at hun giver det en chance indtil efterårsferien (hvir hun får hjemve eller lignende) Ville nemlig selv gerne hjem dengang, men fik den besked at det kunne vi snakke om til efterårsferien og da vi kom dertil, ja så havde jeg da aldig sagt noget om at jeg ville hjem

For ja, det var de to fedeste år af mit liv..

Lige det samme jeg oplevede....ringede hjemme den første aften og sagde jeg ikke ville være der...min mor sagde jeg skulle give det to uger og der ville jeg jo slet ikke hjem...så skønt et år...

Anmeld

20. oktober 2008

Lise

Jeg var på efterskole i 10. klasse, og det var en rigtig god oplevelse.. Hvis Simon skulle have lyst til at komme på efterskole når vi kommer dertil (han er i skrivede stund kun 15 mdr), så skal han helt sikkert have lov... men det er nu ellers ikke noget jeg endnu har brudt min hjerne med endnu..

Anmeld

20. oktober 2008

BellaT

wamse skriver:

Min søn på 15 går på efterskole nu, på Vejlefjordskolen, og det er bare det bedste for ham, han er bare i sådan en positiv udvikling
Michael på 13 år skal også på efterskole.

Vejlefjordskolen er min gamle "folkeskole".. Gik der fra 1. til 8. Tog 9. klasse på en efterskole og så vendte jeg tilbage til Vejlefjord og
tog 10.
Skøn skole. Dengang og garanteret også nu.
En af mine gamle klassekammerater er lærer på skolen nu. Lidt sjovt.

Helle...

Anmeld

20. oktober 2008

MUTT3

Kostskole, kunne jeg ikke finde på at bede mine børn om, ej heller foreslå dem det.

Efterskole, det vil jeg helt klart foreslå dem (hvis vi har råd) tvinge dem af sted kunne jeg aldrig i mit liv finde på, det er i min verden mangel på respekt for mine børn, og mangel på tillid til mine børns evne til at tage de rigtige valg for deres eget liv (eller rettere mangel på tro på min egen opdragelses evne)
Jeg er selv vokset op i et hjem hvor der ikke var meget tiltro til mig, og mine valg, noget jeg absolut ikke ønsker at vidre give, det kan ikke anbefales. Jeg blev tvunget på efterskole, og havde det ikke været for en ven af familien, var det gået helt galt, han sørgede for at overtale mine forældre til at lade mig selv vælge skolen, hvor deres oprendlige tanke var at det skulle være deres valg, havde de valg, var jeg uden tvivl stukket af, havde det ikke fået dem til at fatte budskabet havde jeg fundet andre veje, som druk ol knab så gode ideer, til jeg blev smidt ud.

Nej jeg ved lidt for godt hvad tvang fører til, og det er ikke et kønst syn, der ønsker jeg ikke mine børn skal havne, jeg var selv alt alt for tæt på.... nå vi kan ikke tvinge vores teenager til at være en lydig og styrebar unge på 6, som kommer hjem hver aften til aftensmaden, sætter sig ned laver lektier og går så i seng, sørens også vores tvingen er ved at få hende ud i daglig druk og meget dårligt selgskab, hun stikker af hjemmefra i tide og utide, og og... jo mere de forsøgte at tvinge, jo mindre kunne de styre mig, og høre når jeg fortalte at for hver nu sanktion de kom med, kom jeg med et nyt problem. Nu forsøger vi så at tvinge hende en gang til... heldigt at de blev overtalt til at lytte til mig for en gang skyld.

Så tvang aldrig i mit liv, det nægter jeg at byde mine børn, tvang er noget der KUN skal bruges der hvor det er tvuíngende nødvendigt, som fx at bruge sele i bilen, og nødvendigt er det altså ikke at komme på efterskole ell.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.