Kostskole, kunne jeg ikke finde på at bede mine børn om, ej heller foreslå dem det.
Efterskole, det vil jeg helt klart foreslå dem (hvis vi har råd) tvinge dem af sted kunne jeg aldrig i mit liv finde på, det er i min verden mangel på respekt for mine børn, og mangel på tillid til mine børns evne til at tage de rigtige valg for deres eget liv (eller rettere mangel på tro på min egen opdragelses evne)
Jeg er selv vokset op i et hjem hvor der ikke var meget tiltro til mig, og mine valg, noget jeg absolut ikke ønsker at vidre give, det kan ikke anbefales. Jeg blev tvunget på efterskole, og havde det ikke været for en ven af familien, var det gået helt galt, han sørgede for at overtale mine forældre til at lade mig selv vælge skolen, hvor deres oprendlige tanke var at det skulle være deres valg, havde de valg, var jeg uden tvivl stukket af, havde det ikke fået dem til at fatte budskabet havde jeg fundet andre veje, som druk ol knab så gode ideer, til jeg blev smidt ud.
Nej jeg ved lidt for godt hvad tvang fører til, og det er ikke et kønst syn, der ønsker jeg ikke mine børn skal havne, jeg var selv alt alt for tæt på.... nå vi kan ikke tvinge vores teenager til at være en lydig og styrebar unge på 6, som kommer hjem hver aften til aftensmaden, sætter sig ned laver lektier og går så i seng, sørens også vores tvingen er ved at få hende ud i daglig druk og meget dårligt selgskab, hun stikker af hjemmefra i tide og utide, og og... jo mere de forsøgte at tvinge, jo mindre kunne de styre mig, og høre når jeg fortalte at for hver nu sanktion de kom med, kom jeg med et nyt problem. Nu forsøger vi så at tvinge hende en gang til... heldigt at de blev overtalt til at lytte til mig for en gang skyld.
Så tvang aldrig i mit liv, det nægter jeg at byde mine børn, tvang er noget der KUN skal bruges der hvor det er tvuíngende nødvendigt, som fx at bruge sele i bilen, og nødvendigt er det altså ikke at komme på efterskole ell.
Anmeld