lonemus skriver:
Var du glad for at gå på Herlufsholm?
MIn mands halvbror har gået der, syntes bare ikke jeg har hørt end dårligt om stedet....ifølge ham er stedet ufattelig snobbet...
Lone
Der var bestemt nogle der var rigtig slemme. Kan især huske en Amalie (hun har vist et slot-hotel-agtigt noget på fyn nu) hun var virkelig grov. Dagelever var "pøblen" hvis forældre ikke havde råd til at sende dem på kostskole. Vi plejdede så at sige at vores forældre bare godt kunne holde ud at have os hjemme.... Men med hensyn til fagligheden, kulturen, historien, skolegangen osv, så var jeg rigtig glad for det.
Jeg er måske lidt old-nordisk, men det har noget at gøre med dannelse - ved godt det lyder åndsvagt, men jeg ved ikke hvordan jeg lige skal forklare det....Men jeg har fået noget med i bagagen som jeg ikke kunne have fået andre steder - måske Sorø Akademi, men ellers ikke.
Og jeg tror faktisk slet ikke jeg havde fået min hue hvis ikke jeg havde gået dér - protokollen skulle jo underskrives 2 gange dgl. hvor der blev holdt øje med om vi var der - det trængte jeg til....
Anmeld