efterskole/kostskole

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. oktober 2008

ekzunz

lonemus skriver:

Var du glad for at gå på Herlufsholm?
MIn mands halvbror har gået der, syntes bare ikke jeg har hørt end dårligt om stedet....ifølge ham er stedet ufattelig snobbet...

Lone

Der var bestemt nogle der var rigtig slemme. Kan især huske en Amalie (hun har vist et slot-hotel-agtigt noget på fyn nu) hun var virkelig grov. Dagelever var "pøblen" hvis forældre ikke havde råd til at sende dem på kostskole. Vi plejdede så at sige at vores forældre bare godt kunne holde ud at have os hjemme.... Men med hensyn til fagligheden, kulturen, historien, skolegangen osv, så var jeg rigtig glad for det.
Jeg er måske lidt old-nordisk, men det har noget at gøre med dannelse - ved godt det lyder åndsvagt, men jeg ved ikke hvordan jeg lige skal forklare det....Men jeg har fået noget med i bagagen som jeg ikke kunne have fået andre steder - måske Sorø Akademi, men ellers ikke.
Og jeg tror faktisk slet ikke jeg havde fået min hue hvis ikke jeg havde gået dér - protokollen skulle jo underskrives 2 gange dgl. hvor der blev holdt øje med om vi var der - det trængte jeg til....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. oktober 2008

Fam. Madsen

jeg har stemt efterskole, da jeg selv har gået på efterskole i 8klasse.
og var mega glad for det.

men jeg vil ikke tvinge min søn på efterskole det er noget han selv skal vælge, men vil han så får han lov45.png

Anmeld

20. oktober 2008

Honningblomst

moniquesmor skriver:

hvad for en skole er de skrive op til

Den store er på Nørre Ørslev og den mellemste på Gunslevholm...
Knus..

Anmeld

20. oktober 2008

Kvindemin

DET ER HELT OG HOLDENT MINE BØRNS VALG !

Anmeld

20. oktober 2008

Honningblomst

PiaR skriver:

Det håber jeg godt nok ikke de skal... jeg er ikke så vild med tanken om en efterskole eller kostskole så lige pt. bliver svaret nej...

Men jeg vælger at tage den op med dem hvis de en dag kommer og har det her ønske...

Knus Pia.

Det er altså så god en oplevelse...tror ikke du møder nogen der ikke vil sige at det år på efterskole var noget af det bedste de har prøvet....udover det er sjovt og helt fantastisk, så modnes man jo ved at komme lidt væk hjemmefra...
Knus Eva..

Anmeld

20. oktober 2008

ka li ja

Chritinap skriver:

DET ER HELT OG HOLDENT MINE BØRNS VALG !

der må jeg være HELT enig!!!!!

jeg kan da under ingen omstændigheder bestemme om mine børn har lyst til at være adskildt fra os...

Anmeld

20. oktober 2008

Pia.

Eva skriver:

Det er altså så god en oplevelse...tror ikke du møder nogen der ikke vil sige at det år på efterskole var noget af det bedste de har prøvet....udover det er sjovt og helt fantastisk, så modnes man jo ved at komme lidt væk hjemmefra...
Knus Eva..

Ja det er måske rigtig nok, men tanken skæmmer mig - måske fordi det aldrig var mit eget ønske selv, så ligger det nok så lang væk... jeg venter og ser med tiden om det bliver mine børns ønsker...

Knus Pia

Anmeld

20. oktober 2008

Honningblomst

PiaR skriver:

Ja det er måske rigtig nok, men tanken skæmmer mig - måske fordi det aldrig var mit eget ønske selv, så ligger det nok så lang væk... jeg venter og ser med tiden om det bliver mine børns ønsker...

Knus Pia

Var heller ikke mit...men min mor sagde jeg bare skulle give den en chance...14 dage og da de dage var gået, ville jeg ikke hjem igen.
Min mor havde selv gået på efterskole og det var helt sikkert derfor hun pressede på også derfor jeg gør det samme med mine...fortæller hvor dejligtd et er, hvilke fantastiske venskaber man indgår osv....det bedste år i mit liv.
Mikkel må komme ned og besøg Jeppe, når han skal afsted... og smitte ham...

Stort kram...

Anmeld

20. oktober 2008

Pia.

Eva skriver:

Var heller ikke mit...men min mor sagde jeg bare skulle give den en chance...14 dage og da de dage var gået, ville jeg ikke hjem igen.
Min mor havde selv gået på efterskole og det var helt sikkert derfor hun pressede på også derfor jeg gør det samme med mine...fortæller hvor dejligtd et er, hvilke fantastiske venskaber man indgår osv....det bedste år i mit liv.
Mikkel må komme ned og besøg Jeppe, når han skal afsted... og smitte ham...

Stort kram...

Ja der er ikke andet for....

Knuser fra Pia, som sender en sms lige så snart drengene er her...

Anmeld

20. oktober 2008

Honningblomst

PiaR skriver:

Ja der er ikke andet for....

Knuser fra Pia, som sender en sms lige så snart drengene er her...

Super....Jeppe glædede sig sådan, så håber hans underviser siger god for han bliver..
Stort kram og tak for snakken...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.