efterskole/kostskole

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: efterskole/kostskole

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

4.566 visninger
49 svar
0 synes godt om
20. oktober 2008

moniquesmor

hej søde pige og drenge..

hvordan har i det med kostskoler/efterskole ville det hver noget i kunne sende jers børn på..?

og har i selv gået på efterskole/kostskole

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. oktober 2008

Honningblomst

Hej..
Mine børn skal på efterskole om de vil eller ej...de to af dem er allerede skrevet op. Det er dyrt, men det hele værd...noget bedre kan man ikke give sine børn, hvis du spørger mig...
Knus..

Anmeld

20. oktober 2008

moniquesmor

Eva skriver:

Hej..
Mine børn skal på efterskole om de vil eller ej...de to af dem er allerede skrevet op. Det er dyrt, men det hele værd...noget bedre kan man ikke give sine børn, hvis du spørger mig...
Knus..

hvad for en skole er de skrive op til

Anmeld

20. oktober 2008

A.I.G.

Jeg har selv i 9. klasse gået på Oure Idrætsefterskole - Fantastisk år !!!!

Jeg er åben overfor at mine piger kommer på såvel kostskole og efterskole.
I forhold til førstnævnte har jeg ingen planer om at sende dem væk i 6. klasse.
Men hvis vi har råd og de har lyst, så jeg gerne at de kom på Helufsholm kostskole fra 9. klasse og gymnasiet med - af flere årsager.
Den ene er et uerstateligt livsnetværk.

Men først og fremmest må jeg se hvad livet bringer mine piger mange år frem. hvordan udvikles deres karakter.

KOstskoler samt efterskoler kan skabe en sold bund og løsrivelse fra hjemmet. En stærk følelse af sammenhold læres og verden/livsanskuelsen udfordres og øges.

Anette

Anmeld

20. oktober 2008

Pia.

Det håber jeg godt nok ikke de skal... jeg er ikke så vild med tanken om en efterskole eller kostskole så lige pt. bliver svaret nej...

Men jeg vælger at tage den op med dem hvis de en dag kommer og har det her ønske...

Knus Pia.

Anmeld

20. oktober 2008

petersmor

Eva skriver:

Hej..
Knus..

Lige mine ord. er dog ikke skrevet op endnu.
Hanne

Anmeld

20. oktober 2008

ekzunz

Jeg er meget åben for tanken om efterskole. Vi har jo Kim på næsten 16 som er autist, og vores store drøm er at han kan komme på en idrætsefterskole - dem findes der bare ikke så mange af.
Og hvis de andre børn ønsker det, så må de hjertens gerne komme på efterskole. Jeg tror det giver en rigtig god ballast - og gode venskaber.

Jeg har selv gået på Herlufsholm Kostskole. Jeg har dog ikke boet der, jeg var dagelev i gymnasiet. Det er en fantastisk skole, men vi havde godt nok ondt af nogle af de små 6. klasser - hold da op hvor de savnede deres forældre. Det er altså for tidligt at sende sine børn hjemmefra. Men for 8. kl. og opefter, så var det jo en ren fest.

Anmeld

20. oktober 2008

A.I.G.

Znuzke skriver:

Jeg er meget åben for tanken om efterskole. Vi har jo Kim på næsten 16 som er autist, og vores store drøm er at han kan komme på en idrætsefterskole - dem findes der bare ikke så mange af.
Og hvis de andre børn ønsker det, så må de hjertens gerne komme på efterskole. Jeg tror det giver en rigtig god ballast - og gode venskaber.

Jeg har selv gået på Herlufsholm Kostskole. Jeg har dog ikke boet der, jeg var dagelev i gymnasiet. Det er en fantastisk skole, men vi havde godt nok ondt af nogle af de små 6. klasser - hold da op hvor de savnede deres forældre. Det er altså for tidligt at sende sine børn hjemmefra. Men for 8. kl. og opefter, så var det jo en ren fest.

Hyggeligt at sætte ansigt på dig ;o)

Nu skal jeg lige have afklaret noget, du har altså boet i Næstved ? Hvilken skole har du gået på ?

Min mand og en stor del af vores venneflok er derfra.

KH Anette

Anmeld

20. oktober 2008

SaNiNa

Ja, da jeg var selv på efterskole i 2 år... det første var helt klar det bedste (vælg aldrig den sammen to går i træk)

Men der er jo mange mange år endnu enden vi står der...

Anmeld

20. oktober 2008

MetteT

petersmor skriver:

Lige mine ord. er dog ikke skrevet op endnu.
Hanne

også et af de fedeste år i mit liv.. en oplevelse jeg ikke vil ha været foruden kære mor..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.