Hvordan staver du?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. marts 2011

Dinna88

Dictes mor skriver:

ja, jeg skal ikke sige, hvorfor vanille ikke er det længere, men du har ret, så må jeg til at ændre min stavemåde, kan se at det blev ændret i 2001... så det er looong overdue

Hehe. Tja.  Det er en lille ting, synes jeg. Om du staver det som du altid har gjort eller ændrer det, det tror jeg ikke afgører så meget, medmindre du lever af at skrive 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. marts 2011

Peanut

MoarJ skriver:

Jeg mener også den "rigtige" er Vanille... 

Anmeld

31. marts 2011

M&F&C

Dictes mor skriver:

Det er vel fordi det er fransk, og hvis jeg ikke husker helt galt med mit gymnasiefransk, som by the way er meget rustent, så er der noget med dobbelt l, som udtales blødt og j-agtigt, men jeg kan sagtens huske forkert...

Jeg tror du husker lidt rigtig ......... har også haft fransk engang

Anmeld

31. marts 2011

Dinna88

M&F skriver:

Haha ... men du kunne trods alt se meningen med det

Det kunne jeg!  
Men det faktisk sjovt det du tager op - at mange der ikke kender til spansk tror at det absolut skal udtales med J, mens f.eks. ældre udtaler de to l'er - man må begge dele!  

Anmeld

31. marts 2011

Dinna88

Ih skrev forkert til dig! det er enten J eller LJ

Anmeld

31. marts 2011

Dictes mor

Dinna88 skriver:

Hehe. Tja.  Det er en lille ting, synes jeg. Om du staver det som du altid har gjort eller ændrer det, det tror jeg ikke afgører så meget, medmindre du lever af at skrive 

Det er jo lige der vi har missæren, jeg laver en hel del skriverier rundt omkring, så det skal jo ligesom være på plads Det er også derfor jeg går meget op i stavning, som du nok kan fornemme... 

Anmeld

31. marts 2011

Dinna88

M&F skriver:

fejl

Anmeld

31. marts 2011

Palaja

Jeg skriver vanilje. Har ikke overvejet at skrive det på andre måder  Og vidste faktisk ikke at man kunne stave det vanille.

Anmeld

31. marts 2011

Dinna88

Palaja skriver:

På spansk er dobbelt L, ll, et bogstav og udtales "j" eller "lj", så faktisk hedder det ikke MaLorca  Samme med vanille...

Jaa, det gik lige op for mig, at jeg skrev forkert! Åh, hvor er det godt, at der er dem der lige kan rette på en. Men jeg mente præcis det du skriver, jeg er nok bare lidt træt (Je har haft spansk i tre år, så jeg vidste det altså godt &nbsp

Anmeld

31. marts 2011

Dinna88

Dictes mor skriver:

Det er jo lige der vi har missæren, jeg laver en hel del skriverier rundt omkring, så det skal jo ligesom være på plads Det er også derfor jeg går meget op i stavning, som du nok kan fornemme... 

Urgh - så er det godt, at du fik rettet det!  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.