Nu bliver jeg nødt til at komme ud med det..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. marts 2011

Anonym trådstarter

Rebecca55 skriver:

Nu er vores bebser ikke kommet endnu. Men sådan var min kæreste også i starten af vores forhold, med alt hvad der hedder husholdning. Jeg tror simpelthen ikke han så rodet og snavset som et problem, på samme måde som mig. Jeg prøvede også at snakke med min kæreste om det og det var som at snakke til en dør.

Jeg gik længe og overvejede hvad pokker jeg lige skulle gøre !!!

Det endte med jeg besluttede mig for at når han ikke ville hjælpe mig ,gad jeg heller ikke hjælpe ham(for at vise hvor meget jeg egentlig gjorde for ham). Så alt det rod han lagde rundt i huset, lagde jeg ind i hans side af sengen. så når han skulle i seng, var der lige en oprydning først.(skal lige siges at det i første omgang bare kom på gulvet, indtil det blev for meget for ham). Han fik sin egen vasketøjskurv(Han kunne ikke finde ud af at vaske tøj), som til sidst indeholdt alt hans tøj. Heldigvis gav det okay hurtig pote og han forstod alvoren i det, så han kom i gang der hjemme næsten helt frivilligt... He he

Må sige jeg havde lagt planer om at dele alt service op, så jeg kun skulle tage min egen opvask osv... Heldigvis nåede det ikke så langt. Måske lidt ekstremt, men det virkede for os eller mig må jeg hellere sige...

Nu har jeg heldigvis en mand der er super go til at hjælpe til, da han har fundet ud af hvor dejligt det er, at det ser pænt ud.

haha, hvor du sej 

meget sjovt du nævner det med vasketøjskurven - det sagde jeg til ham i forgårs at jeg ville gøre haha.. 

og jeg HAR smidt alt hans tøj på sengen, det ender på gulvet, til sidst lagde jeg alt hans tøj i en kurv og smed den under sengen haha men ak, det virker i et par dage og så er det det samme igen ..

Det der irreterer mig mest - når han spiser, lader han krummerne ligge på bordet, når han ''laver mad'' dvs steger et eller andet og laver ris eller noget så lader han pander, gryder, og alt han har brugt til at lave maden stå på bordet. Og DET pisser mig af. For som han selv har sagt - han ved at når han ikke ordner det, så gør jeg 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. marts 2011

Anonym trådstarter

MissGeoh skriver:

Det tager tid ja.. Men det skal du nok klare..

Det er jeg helt sikker på..

Du må bare tænke på dig selv og dit barn.. Det er jo ikke kun dig det går udover..

det er lige netop det jeg gør, derfor er jeg IK gået fra ham endnu, vi bliver nødt til at finde udaf det - for hendes skyld. Og jeg vil jo gerne, jeg ved bare ikke hvordan - nu er jeg i det mindste glad det meste af dagen, hvis jeg ikke havde ham ville jeg være ked af det hele tiden. Og hvor fedt ville det lige være for hende at have en mor og far der SLET IKKE kunne være i nærheden af hindanden 

Anmeld

31. marts 2011

MinNoah

Det ku ha været mig der havde skrevet dit indlæg!!! Står i præcis samme situation

Anmeld

31. marts 2011

Rebecca55

Anonym skriver:

haha, hvor du sej 

meget sjovt du nævner det med vasketøjskurven - det sagde jeg til ham i forgårs at jeg ville gøre haha.. 

og jeg HAR smidt alt hans tøj på sengen, det ender på gulvet, til sidst lagde jeg alt hans tøj i en kurv og smed den under sengen haha men ak, det virker i et par dage og så er det det samme igen ..

Det der irreterer mig mest - når han spiser, lader han krummerne ligge på bordet, når han ''laver mad'' dvs steger et eller andet og laver ris eller noget så lader han pander, gryder, og alt han har brugt til at lave maden stå på bordet. Og DET pisser mig af. For som han selv har sagt - han ved at når han ikke ordner det, så gør jeg 

Så må du i gang med at lave opdeling af køkkenskabe... En opvaskebalje til dig og en til ham og dele alt service, det slipper jo nok op for ham på et tidspunkt. Det han så lader stå, skal bare op i hans balje og et tidspunkt, har han ikke mere service og er nød til at vaske op.

Min kæreste blev pisse sur på mig i starten, når han skulle i seng. For der lå bla. sure bokseshorts, værktøj, playstation spil, cder, brugte håndklæder og tror faktisk også jeg engang stillede noget opvask der ind. Men han fattede budskabet til sidst.

Vær kreativ og gør det visuelt for ham, for mænd forstår ikke når man taler til dem om sådan noget.

Og helt ærligt, så er rod da noget af den dummeste grund til at gå fra hindenen på( bare min mening). Specielt når i elsker hinanden så meget som det lyder i gør.

Anmeld

31. marts 2011

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“

Konsekvens pædagogik...

Når han laver mad, så lad det stå, selv om det står en uge.. vask på ingen måde hans tøj fremover... aldrig nogensinde, for som du skriver så ender i tilbage igen... så beslut dig... og gå hele vejen...

Jeg ville klart prøve det af, inden jeg går... redder det ikke forholdet, så red dig selv og dit barn... for barnet ser sine forældrets opførsel... så er det, du vil lære barnet????????????

Her i huset gør vi alt sammen, men det gjorde vi bestemt ikke til at starte med, da han var vant til at blive opvartet, men jeg gad det ikke.... så alt hvad der tilhørte ham rørte jeg ikke... gik pænt hen over det, hvis det lå på gulvet... hvad han spiste af/med blev stående... også på bordet, da han ikke engang kunne bære ud.. jeg tog kun mit og vores barn ting....

Og det med at smide alt på hans seng er genialt... smid alt derind... alt hvad han efterlader og bliv ved med det...ikke kun nogle dage.... når der er gået et halvtår, så tror jeg han ganske simpel har ændret adfærd, men det sker ikke på et par dage... eller uger... men der skal mange måneder til at bryde den slags adfærd....

Sig til ham, at du er færdig med at være hans slave... at du har et 24/7 job i den lille og dig selv, så han må klare sig selv... lad det komme så vidt, hvis han stiller sig på bagben at du kun laver mad til jer selv... Lad ham forstå pointen.. sker der ikke en ændring, så ville jeg skynde mig væk... for så elsker han dig ikke..

Anmeld

31. marts 2011

Louisiana

Anonym skriver:

det er lige netop det jeg gør, derfor er jeg IK gået fra ham endnu, vi bliver nødt til at finde udaf det - for hendes skyld. Og jeg vil jo gerne, jeg ved bare ikke hvordan - nu er jeg i det mindste glad det meste af dagen, hvis jeg ikke havde ham ville jeg være ked af det hele tiden. Og hvor fedt ville det lige være for hende at have en mor og far der SLET IKKE kunne være i nærheden af hindanden 

Jeg var sammen med min søns far i 6 år, fra jeg var 16 til jeg var 22. Vi fik vores søn da jeg var 20. Hans far er knap et år ældre end jeg. Han gad heller ikke hjælpe med det huslige overhovedet, det var kun når jeg sprang i luften, at der skete noget. Men kun for en kort bemærkning. Det endte med, at jeg gik fra ham (der var også andre årsager, men det her var en stor grund - jeg gad ikke være hans husholderske!!). Idag er han sammen med min veninde (vi har været veninder siden folkeskolen), og nu kæmper hun samme kamp med ham. De har været sammen i 4 ½ år, og han har ikke ændret sig et hak!! Jeg er glad for, at jeg ikke har brugt de sidste 16 år på, at rydde op og gøre rent efter min kæreste!

Jeg siger ikke, at din kæreste aldrig kan ændre sig, men du skal være villig til, at bruge din tid og dit liv på at vente på, at han ændre sig, eller gøre op med dig selv, om du vil rydde op og gøre rent efter ham..!

Jeg blev mere og mere ked af at være i forholdet med min søns far, og til sidst tænkte jeg, at det var bedre for min søn, at jeg var ked af det i en periode efter bruddet, end at jeg var ked af det hele tiden, hvis jeg blev i forholdet...

Anmeld

31. marts 2011

Anonym

Anonym skriver:

Herhjemme har jeg lææææææææænge, alt for længe - leget happy family !! Men det er bare sleet ikke sådan det er .. jeg er trist HVER dag pga min kæreste - han respekterer mig NUL, han hjælper overhooooooovedet ikke til herhjemme ( han arbejder fra 08.00 til 18.00 hver dag, så jeg forlanger heller ikke at han skal lave det store men bare hvis han lige ryddet op efter sig selv, det ville have hjulpet sååååååååå meget, og jeg FORSTÅR virkelig ikke hvordan han har samvittigheden til at overlade ALT til mig, jeg fatter det ikke) De få gange han har haft vores datter alene, og jeg er taget hjem til en veninde velvidende om at huset er MEGA rodet, så tænker jeg hver gang, eeej NU må han da have lavet et eller andet han kan da ikke holde ud at være i et hjem der er SÅ beskidt. Jeg kommer hjem og han sidder ved comp. hmmm .. Mig: hvorfor har du ikke ryddet lidt op? han: eej, altså jeg har passet *****?? og hun er LIGE faldet i søvn.. Yeah right.. Jeg er SÅÅÅ træt af det hele og jeg GIDER ikke det lort mere !!!!!!! det ville være SÅ meget nemmere uden ham - problemet er bare, JEG fungerer ikke uden ham 

Jeg kan ikke få mig selv til at gå fra ham.. Jeg kan ikke .. Og NEJ det nytter ikke at snakke med ham om det. Det hjælper nada.

Så ja, hvad ville jeg med dette indlæg?? Jeg ved det faktisk ikke engang selv .. Er bare træt af at have ''to'' børn, istedet for en hjælpende kæreste ..  

*og så gør det heller ikke så meget om i kan se hvem jeg er.. Min skrivemåde er vel lidt speciel heh..

Dette kunne lyde som mit liv og min lud doven kæreste som heller ikke tænker sig om... ..

Jeg skjuler osse mine følelser hver dag.. da jeg inderest inde græder pga jeg intet hjælp får og går her hjemme med med kroniske smerter og gravid med nr 2 barn.

.... Vælger at være ano, da jeg kender flere her på siden.

Anmeld

31. marts 2011

Anette&Sophia

bøgelund1 skriver:

min kæreste er rigtig god til at hjælpe med at passe lillepigen så jeg kan komme væk lidt. men ang oprydningen, er der heller ikke megen hjælp at hente. tror du selv vi har vænnet dem til det luksus? at vi klarer det.. sådan tror jeg det er herhjemme. 

jeg har sagt herhjemme, at hans tøj ikke bliver vasket før det ligger i kurven. (det ligger alle andre steder) han fandt hurtig ud af jeg mente det.. da han ikke havde noget rent tøj.. 

tror mænd har usandsynlig svært ved at forstå det sagte.. de skal føle det.. 

kæææææmpe til dig.. 

ojs. den bliver jeg nød til at prøve. ( altså den med vasketøjet )

gad vide om det hjælper så. har forklaret min kæreste 117 gange hvilken kurv der er til hvilken vask. ( det er altså kun 4 forskellige - en sortvask, kogevask, arbejdstøj, og hvid/kulørt ) og der ligger altid en sok, en sort t-shirt eller et eller andet i bunden af kurven + sortvask kurven er sort og hvidvask kurven er i lyst træ. logik for fuckin burhøns. men mænd er ikke en burhøne åbenbart.

Anmeld

31. marts 2011

Anonym trådstarter

MinNoah skriver:

Det ku ha været mig der havde skrevet dit indlæg!!! Står i præcis samme situation

det er sååå nedern !! 

Skal vi ikke prøve at følge Rebecca55's råd?  

Anmeld

31. marts 2011

Anonym trådstarter

Rebecca55 skriver:

Så må du i gang med at lave opdeling af køkkenskabe... En opvaskebalje til dig og en til ham og dele alt service, det slipper jo nok op for ham på et tidspunkt. Det han så lader stå, skal bare op i hans balje og et tidspunkt, har han ikke mere service og er nød til at vaske op.

Min kæreste blev pisse sur på mig i starten, når han skulle i seng. For der lå bla. sure bokseshorts, værktøj, playstation spil, cder, brugte håndklæder og tror faktisk også jeg engang stillede noget opvask der ind. Men han fattede budskabet til sidst.

Vær kreativ og gør det visuelt for ham, for mænd forstår ikke når man taler til dem om sådan noget.

Og helt ærligt, så er rod da noget af den dummeste grund til at gå fra hindenen på( bare min mening). Specielt når i elsker hinanden så meget som det lyder i gør.

Tuuuuuuuuuuuuuuuuuusind tak for dit råd!!!!!!! Jeg vil HELT sikkert prøve det!!

Og LIGE netop af den grund, vil jeg prøve det !! 

tak tak tak 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.