tænker i over kemi og økologi?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. marts 2011

Holbæktrunten

isabellamor skriver:

vil bare lige sige at når du vasker med alm vaskepulver i maskinen når i vasker jeres eget tøj og så bruger neutralt vaskepulver til babyens tøj har det ikke nogen forskel, der vil ALTID være rester i din maskine fra tilløbet fra skuffen du putter pulveret i og i tilførsels slangen.. så det vil desværre ikke have den effekt du ønske med at dit barns tøj bliver parfumefrit.. desværre...

det er ellers en god tanke..

Hmm, det havde jeg slet ikke tænkt over! 

Tænker at det stadig må være bedre med lidt rester fra sidste vask, end at vaske i det jeg plejer.

Og ellers er jeg i den heldige situation, at vi skal købe min fars hus, og der følger en vaskemaskine med. Den vaskemaskine jeg har i lejligheden er min, så den var planen at tage med og have stående som reserve-maskine. Men det kunne ske at jeg skulle få den sat op i stedet, og bruge den til baby-tøj. 

Der følger nemlig også tørretumbler med, og den kan jeg snildt undvære, så der ER faktisk plads til 2 vaskemaskiner.

Tak for at du gjorde mig opmærksom på det 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. marts 2011

Isabella_mor

Nicolinesmor170510 skriver:

Men hvad skal jeg kigge på af de der varedeklerationer og hvad betyder de forskellige ting, det aner jeg ikke..

Og tak!

der står altid at der er tilsat f.eks. farvestoffer. konserceringsmidler bla. der er numre der hedder bla E-147 osv.. ikke at jeg lige ved hvilke E numre der er værst, men når man handler ind så køb de varer der har FÆRREST E-numre.. så undgår du en masse tilsætningsstoffer.. der iblandt er de begyndt med de varer med nøglehullet.. det er sundere men dog ikke altid økologisk.. sådan noget med flere fuldkorn osv.. der skulle også være mindre E numre i..

Anmeld

31. marts 2011

Maja_4000

Jeg tænker over det , og hvis vi havde råd , købte vi kun økologisk .. Nu får Caroline jo stadig kun flaske .. Men måske vi begyder på det , når hun skal have "rigtig" mad .. 

Tænker meget over det med f.eks. vaskepulver , vådservietter osv. .. Mest fordi min mor har parfumeallergi , og kan se hvor besværgeligt det kan være , så vil gerne gøre hvad jeg kan , for at undgå det herhjemme 

Anmeld

31. marts 2011

Isabella_mor

Holbæktrunten skriver:

Hmm, det havde jeg slet ikke tænkt over! 

Tænker at det stadig må være bedre med lidt rester fra sidste vask, end at vaske i det jeg plejer.

Og ellers er jeg i den heldige situation, at vi skal købe min fars hus, og der følger en vaskemaskine med. Den vaskemaskine jeg har i lejligheden er min, så den var planen at tage med og have stående som reserve-maskine. Men det kunne ske at jeg skulle få den sat op i stedet, og bruge den til baby-tøj. 

Der følger nemlig også tørretumbler med, og den kan jeg snildt undvære, så der ER faktisk plads til 2 vaskemaskiner.

Tak for at du gjorde mig opmærksom på det 

så lidt..

Anmeld

31. marts 2011

Mi

Tulle28 skriver:

Lige en kommentar til det der med at vaske på 30 grader - det gjorde jeg også,men her for nylig var der et indslag i Go´Morgen Danmark, hvor en ekspert påpegede at tøjet slet ikke bliver rent, men stadigvæk er fyldt med bakterier.

http://video-dyn.tv2.dk/index.php/id-36599228.html

Har lige set indlægget.

Jeg vasker også alt sengetøj, håndklæder, karklude og lign ved 60 grader. Men vores alm tøj får en tur på 30 grader. Det er jo sjældent særlig beskidt.

Anmeld

31. marts 2011

PsychedeliC

isabellamor skriver:

irma er rigtig lækker hvad der angår øko, men hold nu maule hvor er irma bare dyr.. helt vildt.. en pakke pasta ALM koster minimum 20 kroner.. hvor imod hvis du køber en pakke pasta i netto koster den økologiske pasta måske 10.. og alm pasta 4 kroner..

det er så utroligt med de priser...

men irma har mange lækre specialprodukter som man ikke altid kan få andre steder, og hvis jeg skal lave en ret med noget specielt i så går jeg i irma..

ellers har brugsen og super bedst også meget økologi..

og rema 1000 har billige svanemærkede og astma og allergivenlige bleer til 1 kr pr ble.. 50 kroner for en pakke..

måske man skulle lave en tråd hvor man skriver ind hvor man kan få div økovarer og miljømærkede produkter til de billigste penge.. hvis man lige støder på et tilbud.. hmmm..

så kan vi da hjælpe hinanden lidt med at få det så billigt som muligt.. (men igen. det med at handle ind i 30 forskellige butikker det er bøvlet.. ) men det er nu stadig en god ide..

Det vil jeg give dig ret i . Jeg kan også finde på at handle andre steder hvis de har nogle tilbud man bare ikke kan stå for .

Men når jeg  handler i Irma så bliver jeg så nærrig at jeg ikke køber alle de usunde ting og så er det også godt for miljøet at købe de øko vare

Anmeld

31. marts 2011

Tip!

Jeg bruger neutral vaskepulver, og hvis at min søn deltog i opvasken, ville vi også kun bruge neutral opvaskemiddel.. Vi er allergiker, og kan ikke tåle alt det skidt de putter i vaskemidler..

Ang mad.. køber ikke øko... Det er det for dyrt til..

Anmeld

31. marts 2011

KatrineS

Tænker en del over det i hverdagen. Køber for det meste svanemærkede produkter når det gælder personlig pleje, samt rengøring. Med hensyn til økologi er vi ikke altid lige så konsekvente, men det er på grund af prisen. Køber dog altid det økologiske alternativ, hvis prisen er den samme eller når det ikke drejer sig om mere end et par kroners forskel.

Anmeld

31. marts 2011

132319

Ja, jeg tænker enormt meget over det!

ALLE basisvarer er økologiske. (Mælk, smør, havregryn, sukker, mel, kiks, rosiner osv.) Det samme gælder mit opvaskemiddel og rengøringsmiddel. Ville ønske jeg havde råd til at vaske tøj i økologisk vaskemiddel, men det har jeg desværre ikke.

Kød, frugt og grønt har jeg ganske enkelt ikke råd til at købe økologisk, desværre  Dog er vores agurker, tomater og gulerødder altid økologiske, især fordi det smager bedre.

Kamilles mad er udelukkende økologisk.

Jeg har ikke ret mange penge men jeg vil hellere pririotere økologiske madvarer end at jeg får nyt tøj eller luksusting. Det er SÅ meget vigtigere for mig at vi, så vidt muligt, spiser økologisk.

Jeg vasker kun ansigt og hår i svanemærkede produkter, det samme gælder børnene. Jeg køber økologiske vatrondeller og bruger generelt kun produkter der ikke indeholder parfume  

Anmeld

1. april 2011

Isabella_mor

jeg læste lige i magazinet MOR fra babysam at man kan købe vaskenødder!!

altså nødder til at smide i maskinen i stedet for vaskepulver. de frigiver et eller andet stof som gør tøjet rent ligesom alm., vaskepulver..

www.BIOSA.DK

det koster mellem 120-150 kr for et kilo af de nødder og man bruger kun 5 ad gangen pr vask. vasker man 40 grader kan de genbruges til næste vask. de gør tøjet rent fr 35 - 90 grader...

måske var det også værd at prøve.. selvom jeg VIRKELIG har lidt svært ved at tro det..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.