ja grunden til jeg spørger er simpelthen fordi at jeg godt kunne tænke mig at vide hvad i dejlige baby damer syntes og hvad i hver især selv gør og har af erfaringer i husholdningen osv...
jeg kunne godt tænke mig en sober debat hvor vi taler hvertfald kemi, you know. vaskepulver, opvask, badesæber/shampoo osv. Og om i køber svanemærkede og astma og allergi mærkede produkter eller ej og hvorfor. og ved hvad det indebærer at gøre det / ikke gøre det..
Går i op i at undgå skadelige stoffer i legetøj, tøj, madvarer koste hvad det koste vil? eller tænker i mere over pengepungen.?
jeg kunne godt tænke mig at vide hvad i lægger mest vægt på mht de ting i bruger til jeres børn i dagligdagen og ja, selfølgelig også til jer selv..
tænker i over allergifaktorer og muligheder for at udvikle allergi.?
både før, under og efter graviditet.. og i opvæksten af jeres børn.
her tænker jeg også på miljøet og vores ungers fremtid og de vaner vi giver vores unger med i opdragelsen.
nu kan man jo få så meget uden farlige kemikalier.
sutteflasker, sutter, legetøj, tøj, vaskepulver, opvaskemiddel, rengøringsmiddel, shampoo, balsam, makeup, køkkenredskaber. malerartikler. ja alt mellem himmel og jord er der faktisk begyndt at komme svanemærker og eco certifikater på. selv huse kan være bygget med svanemærkede og astma og allergivenlige matrialer..
jeg håber i forstår hvad det er jeg mener..
det er ikke fordi at jeg vil være "hellig" eller noget.. men jeg vil da gerne indrømme at jeg tænker over miljøet, og jeg tænker især over hvad min unge får i munden, og jeg tænker over hvilke vaner jeg har og om de kan blive bedre.. og jeg syntes selv jeg er kommet langt i forhold til hvordan det engang har set ud mht mine vaner hvor jeg sked på hvilket vaskepulver shampoo osv. jeg brugte og alt den slags..
dog køber vi ikke økologi primært når det handler om mad til os selv, vi har dog ikke noget imod det. og jeg giver også min dreng økolgisk modermælkserstatning, og når han skal have grød osv så skal han have det så meget økologisk som muligt... og jeg har også tænkt på at starte på det, fordi at det er det bedste både for os og vores barnog kommende børn, men også for naturen osv. men jeg har den indstilling til økologi lige pt at det ofte er alt for dyrt, og man ikke kan få alt det man har brug for uden at skulle rundt i over 10 forskellige butikker for at finde det. men så kan man jo købe så meget af det man kan i økologi..
det er ikke fordi at jeg vil være total helsefreak og farve mit hår hennarødt og den slags.. men jeg kunne bare godt tænke mig at blive mere bevidst om de ting som vi har med at gøre i dagligdagen, både for at sikre fremtiden en smule, men også for at leve så sundt som muligt og for at undgå alle de farlige sygdomme som f.eks kræft osv..
man kan man ikke også gå hen og blive alt for økofanatisk..
syntes i at det virker uoverskueligt eller ligetil...
håber på en god og lærerig debat..