Jeg tænker bestemt over økologi og miljømærker i hverdagen, men synes at økologi er aaaalt for dyrt når det handler om varer man bruger meget af.
Min toiletrens, universalrengøring osv er miljømærket, men er også ejer af en flaske cilit bang, omend den bliver sjældent brugt.
Hvis de økologiske varer koster det samme som de ikke-økologiske eller fx 1-2 kr mere, vælger jeg den økologiske. Ligeså med varer jeg ikke bruger så meget af, såsom Belugalinser og Speltkerner til madlavning, selvom det er dyrere.
Mht produkter til mig selv, er jeg ikke helt så kræsen. Jo, ansigtscremer skal være tilsat så idt som muligt, men æææælsker min Respons - shampoo og Elida.
Når baby kommer til verden bliver div plejeprodukter købt efter alle foreskrifterne. Man bruger jo ikke så meget til en baby, og vil gerne ofre den smule ekstra for at give mit barn en så god start som muligt. Derfor vil der også blive købt miljømærket vaskepulver til baby´s tøj. Elsker dog duften af mit normale vaskemiddel, så det fortsætter jeg nok med at bruge til mig selv og manden...
Legetøj osv, skal også være miljømærket til baby, især ting han skal kunne have i munden. Og ellers kunne tåle at blive vasket eller sprittet af. Ja, jeg er nok lidt hys mht bakterier, det må være en arbejdsskade ;0)
Anmeld