Holger sagen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. marts 2011

Stumpen

MHK skriver:

Åhhh ja, der er kogt meget suppe på det efterhånden og efter at have set nyhederne med en træt lille dreng der ikke orker mere og knuger sig ind til sin mor, synes jeg godt nok også snart de skal lade ham og familien være 

Jeg synes forældrene skulle sige fra.. Jeg så i nyhederne kl 16, hvor de blev interviewet af tv2, hvor faren siger at han har lovet drengen pizza.. Så ser jeg nyhederne igen kl 19, hvor faren siger igen til tv2 at de ikke har fået pizza, da der ikke har været tid pga. inteviews...  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. marts 2011

132319

Stumpen skriver:

Jeg synes forældrene skulle sige fra.. Jeg så i nyhederne kl 16, hvor de blev interviewet af tv2, hvor faren siger at han har lovet drengen pizza.. Så ser jeg nyhederne igen kl 19, hvor faren siger igen til tv2 at de ikke har fået pizza, da der ikke har været tid pga. inteviews...  

Det studsede jeg godt nok også over 

Havde det været min søn så havde han fået pizza til han revnede -FØR alt andet!

Anmeld

28. marts 2011

smølfine

Jeg oplevede i Legoland sidste år en lille dreng på godt et år gå grædende omkring uden nogle voksne i nærheden. Jeg gik lidt efter ham for at se om, der skulle komme nogle, men det gjorde der ikke. Så jeg henvendte mig til ham og det vidste sig at han talte svensk. Jeg henvendte mig til personalet for at høre hvad jeg skulle gøre og de spurgte om jeg ville aflevere ham i informationen og så ville de passe på ham til forældrene kom. Der gik i hvert fald en lille halv time og jeg så ikke forældrene, kan kun forestille mig, hvor slemt de må have haft det.

Jeg vil altid reagere, hvis jeg ser børn uden voksne i nærheden.

Anmeld

28. marts 2011

twinboys

MHK skriver:

Åhhh ja, der er kogt meget suppe på det efterhånden og efter at have set nyhederne med en træt lille dreng der ikke orker mere og knuger sig ind til sin mor, synes jeg godt nok også snart de skal lade ham og familien være 

Men hvor om alting er, så synes jeg det er helt vildt at der er op til flere øjenvidner der har set ham gå rundt alene, uden at reagere!

Jeg forstår det simpelthen ikke! Hvis jeg så en lille dreng gå rundt alene, ville jeg som minimum lige se om der kom en mor/far gående efter ham!

Dejligt at han er fundet i god behold men det kunne jo være endt galt!

Er det bare den generelle danske holdning at vi helst ikke taler med folk/børn vi ikke kender? 

Jeg kan, efter at have oplevet at mit barn var forsvundet i et sommerland, med ro i stemmen sige at jeg havde reageret hvis jeg havde set ham kommet gående i skoven helt alene 

Ja lige mine ord... dog er mine aldrig blevet væk i et sommerland...men ville selv reagere som du

Anmeld

28. marts 2011

Ranarupta

MHK skriver:

Men hvor om alting er, så synes jeg det er helt vildt at der er op til flere øjenvidner der har set ham gå rundt alene, uden at reagere!

Jeg forstår det simpelthen ikke! Hvis jeg så en lille dreng gå rundt alene, ville jeg som minimum lige se om der kom en mor/far gående efter ham!

Dejligt at han er fundet i god behold men det kunne jo være endt galt!

Er det bare den generelle danske holdning at vi helst ikke taler med folk/børn vi ikke kender? 

Jeg kan, efter at have oplevet at mit barn var forsvundet i et sommerland, med ro i stemmen sige at jeg havde reageret hvis jeg havde set ham kommet gående i skoven helt alene 

Jeg er helt enig. Har prøvet to gange at henvende mig til små børn, der var blevet væk. Så gik vi til informationen, hvor der så blev kaldt på forældrene over anlæggene.

Det synes jeg, at man skylder barn og forældre.  

Gudskelov for, at rytteren ikke bare passede sit og red væk!

Anmeld

28. marts 2011

Stumpen

MHK skriver:

Det studsede jeg godt nok også over 

Havde det været min søn så havde han fået pizza til han revnede -FØR alt andet!

Ja.. Vil mene at journalisterne kunne vente til i morgen, men for deres vedkomne er det så old news, men take it or leave it.. Det er drengen det drejer sig om..

Anmeld

28. marts 2011

132319

Ranarupta skriver:

Jeg er helt enig. Har prøvet to gange at henvende mig til små børn, der var blevet væk. Så gik vi til informationen, hvor der så blev kaldt på forældrene over anlæggene.

Det synes jeg, at man skylder barn og forældre.  

Gudskelov for, at rytteren ikke bare passede sit og red væk!

Han var vist angiveligt reddet ud for at lede efter ham 

Anmeld

28. marts 2011

serinasmor

Jeg tror måske mere det er et spørgsmål om at man i vore dage ikke vil stemples som hverken børnelokker eller pædofil ... ergo : DU RØRER IKKE BØRN DU IKKE KENDER  ... og havde folk der havde set ham ikke hørt om holger sagen, havde de nok noget mere berøringsangt end folk der havde hørt om det ...

og jo .. vi burde nok alle reagere .. men sagen er altså den at det skete i nordjylland (det forjættede land af fordomme og holden sig for sig selv) ... min svigerfar er nordjyde ... han vil ikke engang være i rummet når serina bliver skiftet af frygt for at blive stemplet som pædofil ...

Det kan altså være nemt nok her i bagklogskabens lys at sige sådan ville jeg da ikke have reageret .. du ved det jo reelt ikke

serinasmor .. der selv håber hun ville gøre noget

Anmeld

28. marts 2011

sarahb

jeg ville holde øje om der kom volsende til og hvis ikk vil jeg helt sikkert tage kontakt.. Alt andet er jo grotesk.

Anmeld

28. marts 2011

132319

serinasmor skriver:

Jeg tror måske mere det er et spørgsmål om at man i vore dage ikke vil stemples som hverken børnelokker eller pædofil ... ergo : DU RØRER IKKE BØRN DU IKKE KENDER  ... og havde folk der havde set ham ikke hørt om holger sagen, havde de nok noget mere berøringsangt end folk der havde hørt om det ...

og jo .. vi burde nok alle reagere .. men sagen er altså den at det skete i nordjylland (det forjættede land af fordomme og holden sig for sig selv) ... min svigerfar er nordjyde ... han vil ikke engang være i rummet når serina bliver skiftet af frygt for at blive stemplet som pædofil ...

Det kan altså være nemt nok her i bagklogskabens lys at sige sådan ville jeg da ikke have reageret .. du ved det jo reelt ikke

serinasmor .. der selv håber hun ville gøre noget

Jeg ved det godt men jeg mener bare, det var jo ikke et sted fyldt med mennesker, det er i en skov hvor han går helt alene 

Så denne tråd er ikke for at være bagklog overhovedet, blot en undren over at man slet ikke har reageret når han gik der med jakken omvendt på, uden hverken mor eller far.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.