Holger sagen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.550 visninger
34 svar
0 synes godt om
28. marts 2011

132319

Åhhh ja, der er kogt meget suppe på det efterhånden og efter at have set nyhederne med en træt lille dreng der ikke orker mere og knuger sig ind til sin mor, synes jeg godt nok også snart de skal lade ham og familien være 

Men hvor om alting er, så synes jeg det er helt vildt at der er op til flere øjenvidner der har set ham gå rundt alene, uden at reagere!

Jeg forstår det simpelthen ikke! Hvis jeg så en lille dreng gå rundt alene, ville jeg som minimum lige se om der kom en mor/far gående efter ham!

Dejligt at han er fundet i god behold men det kunne jo være endt galt!

Er det bare den generelle danske holdning at vi helst ikke taler med folk/børn vi ikke kender? 

Jeg kan, efter at have oplevet at mit barn var forsvundet i et sommerland, med ro i stemmen sige at jeg havde reageret hvis jeg havde set ham kommet gående i skoven helt alene 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. marts 2011

Gittemor09

MHK skriver:

Åhhh ja, der er kogt meget suppe på det efterhånden og efter at have set nyhederne med en træt lille dreng der ikke orker mere og knuger sig ind til sin mor, synes jeg godt nok også snart de skal lade ham og familien være 

Men hvor om alting er, så synes jeg det er helt vildt at der er op til flere øjenvidner der har set ham gå rundt alene, uden at reagere!

Jeg forstår det simpelthen ikke! Hvis jeg så en lille dreng gå rundt alene, ville jeg som minimum lige se om der kom en mor/far gående efter ham!

Er det bare den generelle danske holdning at vi helst ikke taler med folk/børn vi ikke kender? 

Jeg kan, efter at have oplevet at mit barn var forsvundet i et sommerland, med ro i stemmen sige at jeg havde reageret hvis jeg havde set ham kommet gående i skoven helt alene 

jeg har undret mig over nøjagtig det samme som dig...

hvorfor reagerer man ikke når man ser et barn rende alene rundt.... hvorfor bare lade ham gå?? drengen er 3 år gammel...!! (og med jakken omvendt på)

Jeg har dælme reageret hvis jeg havde set det...!!

Anmeld

28. marts 2011

Frk.S

Jeg havde helt sikkert reageret. Men jeg tror desværre at mange bare lukker øjnene for alt udenfor deres egen næsetip.  

Jeg synes tit man hører om øjenvidner der ikke har reageret på forskellige ting. 

Anmeld

28. marts 2011

klmf

Jeg har engang henvendt mig til en lille pige, der så meget fortabt of forladt ud - med det resultat at jeg fik en kæmpe skideballe af hendes far! Der var **** ikke noget i vejen og jeg skulle bare lade hans unge være i fred... Men gør det igen en anden gang, hellere en skideballe for meget end et barn der ikke får hjælp...

Anmeld

28. marts 2011

132319

Frk.S skriver:

Jeg havde helt sikkert reageret. Men jeg tror desværre at mange bare lukker øjnene for alt udenfor deres egen næsetip.  

Jeg synes tit man hører om øjenvidner der ikke har reageret på forskellige ting. 

Jeg kan i og for sig godt sætte mig ind i hvis man er vidne til en bankrøveri eller sågar et mord, at man er bange for at sige noget.

Men det her er jo en 3årig der er gået rundt alene -Jeg forstår det virkelig ikke 

Anmeld

28. marts 2011

camillakrath

Ja nu synes jeg også at de skal have fred. Læste lige på tekst-tv "En træt Holger har bestilt skinkepizza". Eller noget i den retning. Så tror jeg det er tid til at han får fred

Anmeld

28. marts 2011

Maise86

MHK skriver:

Ej! Har ikke hørt at flere har set ham uden at reagere! Er forarget! Hvor har det stået henne?

Anmeld

28. marts 2011

Faith

lotchen skriver:

Jeg har engang henvendt mig til en lille pige, der så meget fortabt of forladt ud - med det resultat at jeg fik en kæmpe skideballe af hendes far! Der var **** ikke noget i vejen og jeg skulle bare lade hans unge være i fred... Men gør det igen en anden gang, hellere en skideballe for meget end et barn der ikke får hjælp...

Anmeld

28. marts 2011

Lullaby

Jeg var engang i et storcenter hvor jeg så et barn på ca 4 der gik muttes alene. Hun var ikke ked men gik og sang. Jeg fik hende straks fanget ind og fandt hendes mor som slet ikke have set hun var væk men havde snakket med nogle hun kendte. Så jeg fanger altid børn som jeg mistænker for at være væk

Anmeld

28. marts 2011

Frk.S

Jeg kan i og for sig godt sætte mig ind i hvis man er vidne til en bankrøveri eller sågar et mord, at man er bange for at sige noget.

Men det her er jo en 3årig der er gået rundt alene -Jeg forstår det virkelig ikke 

Et overfald fx. Jeg synes tit man hører om folk der har været vidne til overfald uden at gøre noget som helst. Fair nok hvis man ikke vil stille sig imellem, men det mindste man kan gøre, er da at ringe efter politiet, i stedet for at lukke øjnene. 

Nå, men det var heller ikke for at gå væk fra emnet, ville bare understrege at folk tit lukker øjnene. Desværre!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.