Mor truer med selvmord

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. marts 2011

Ayasmor

Znuzke skriver:

Er der ikke en nødretsparagraf??? Har man ikke pligt til at gøre noget hvis en person er ved at tage sit eget liv?? Det gælder vel også politiet.

De gange jeg selv har haft brug for det, har vi ringet til polititet som har fundet vedkommende hjemme og sørget for indlæggelse eller de har iværksat en eftersøgning og når de har fundet vedkommende er h*n så blev indlagt.

jo men jeg tænker at de da bestemt også gør noget ved at kontakte vagtlæge som så kommer og følger resten af proceduren. Og dermed gør de jo også noget for at afværge evt. selvmord. Det jeg mener er bare at de ikke bare må sætte hende i en patruljevogn og køre hende på psykiatrisk afd ift. psykiatrilovens §5. Men det er så kun ift. til tvangsindlæggelse.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. marts 2011

Ayasmor

Znuzke skriver:

Men det kan jo også være at politiet kan lokke hende med. Der er jo heldigvis en del som gerne vil indlægges helt friviliigt. Derfor synes jeg at politiet er den bedste løsning. Man ved jo ikke i hvilken tilstand man møder personen hvis man selv dukker op.

jo det kan du have helt ret i. Men hvis man kontakter lægen/vagtlægen så tror jeg da heller ikke h*n kører alene ud. Så min tanke var bare ift. hvad der evt. ville være hurtigst. Men hvis hun vil med frivilligt er det jo den løsning der er at foretrække

Anmeld

28. marts 2011

2721

Du skal ringe til politiet eller psykriatriskskadestue og bede om hjælp, de vil informer dig om hvad du kan gøre. Tvivler på egen læge kan stille noget op.
Send mig en pb hvis du vil vide mere. Har ret meget erfaring på det punkt desværre.
Stort kram
Ps. Hvor i landet bor du? Har nemlig et par kontakter rundt omkring inden for psykiatrien.

Anmeld

28. marts 2011

Anonym trådstarter

Update - er hos min mor nu! Politiet har lige været her! Hun har ikke taget piller! Skal til læge om 10 min!

Tak for alle svar!

Anmeld

28. marts 2011

signe.

tror snarere du skal ringe til politiet end lægen! de kan komme hen på hendes bopæl, det kan lægen ikke uden videre, hvis der er tale om at det er noget der skal ske nu her.. åh føler med dig.. svær situatuion!

Anmeld

28. marts 2011

Anne85

Du skal kontakte politiet hvis du vurderer hun er så langt ude at hun vil gøre alvor af sine trusler.

Politiet kan ikke tvinge hende med og kan ikke indlægge hende - men hvis de vurderer at hun er til trussel for sig selv vil de tilkalde en læge der kan tvangsindlægge hende.

Det må være frygteligt at være pårørende til en psykisk syg - men husk på, at når hun fortæller jer at hun vil gøre det er det et RÅB om hjælp og hendes måde at fortælle at hun ikke længere er i stand til at klare hendes indre kaos alene.

Vær der, lyt til hende og rum hendes frustrationer - og søg professionel hjælp om nødvendigt.

Mvh Anne - (psykiatrisk sygeplejerske)

Anmeld

28. marts 2011

tinasmor

Anonym skriver:

Update - er hos min mor nu! Politiet har lige været her! Hun har ikke taget piller! Skal til læge om 10 min!

Tak for alle svar!

Anmeld

28. marts 2011

Mor til prinsessen :-)

Anonym skriver:

Tak for alle svar!

Rigtigt godt at høre... Tag du dig af din mor og brug din energi på det, så håber jeg at lægen/politiet eller hvem som er indblandet finder en løsning....

fordi det lyder som om din mor råber på hjælp

Håber du har nogle til at hjælpe dig igennem det også så du ikke står alene med det....

Et kæmpe  herfra.......

Anmeld

28. marts 2011

Anonym trådstarter

Hun er nu færdig hos lægen og da hun ikke vil indlægges kan hun komme til psykiater, men der er 6 mdr ventetid! Hun siger hun ikke kunne finde på at gøre alvor af sine trusler! Min bror er hos hende nu - hun har taget sovepiller, så hun kan få noget søvn! Jeg måtte hjem igen, da jeg har en lille baby!

Anmeld

28. marts 2011

minlilleskat

hej og et stort herfra.

du skal ringe til lægen, eller psykriatisk skadestue, de har forstand på sådan nogle ting, det er aldrig sjovt at gå med selv, og heller ikke fair overfor dig.

har selv mistet en ved at han tog sit eget liv, og du kan bare ikke hjælpe nok, det køre dig ned, og det har du ikke brug for.

du skal tage kontakt til den skadestue.

og held og lykke, håber det bedste for jer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.