Mor truer med selvmord

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. marts 2011

Ayasmor

henh01 skriver:

Men tror du ikek at hvis man kontakter polititet at de så kan fortælle om proceduren og muligvis køre ud og hente hende, i mellemtiden ringe til hendes læge og så køre hende til psykiatrisk hospital?

nej for politiet må ikke hente hende. førend lægen har været ude og vurdere hende og lavet papirerne på tvangsindlæggelse (psykiatriloven § 5). derefter skal politiet have papirerne underskrevet af politimesteren eller dennes stedfortræder før de på afd. må modtage hende. Så min tanke var nemlig om det så ikke var hurtigere at kontakte egen læge med det samme

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. marts 2011

Ayasmor

Znuzke skriver:

Det er jo ikke kun hendes egen læge som kan tvangsindlægge hende. Men hvis hun er til fare for sig selv, rekvirerer politet en ambulance som tager hende med. Hvis man er så langt ude at man ikke kan tage vare på sig selv, så kan ambulancen godt tage hende med - og så sørger lægen på psyk for at hun bliver indlagt.

At ringe til egen læge kan jo tage timer.....

men lægen på psyk må da heller ikke lave papirerne på tvangsindlæggelse. Det skal være en praktiserende læge, som jo også er vagtlæger

Anmeld

28. marts 2011

mamax3

Ayasmor skriver:

nej for politiet må ikke hente hende. førend lægen har været ude og vurdere hende og lavet papirerne på tvangsindlæggelse (psykiatriloven § 5). derefter skal politiet have papirerne underskrevet af politimesteren eller dennes stedfortræder før de på afd. må modtage hende. Så min tanke var nemlig om det så ikke var hurtigere at kontakte egen læge med det samme

Jo må de altså gerne...

Anmeld

28. marts 2011

Ayasmor

mamax3 skriver:

Jo må de altså gerne...

det har jeg nu ellers lært at de ikke må

Anmeld

28. marts 2011

henh01

Ayasmor skriver:

Det anede jeg slet ikke.

Men en ting er sikkert, der skal handles på sådan noget

Anmeld

28. marts 2011

Ayasmor

henh01 skriver:

Det anede jeg slet ikke.

Men en ting er sikkert, der skal handles på sådan noget

helt bestemt..

Men til TS: Hvis du er i tvivl om hvem du skal kontakte, eller hvordan du skal forholde dig til dette her, så kontakt politiet. De kan som før nævnt guide dig i hvordan proceduren er

Anmeld

28. marts 2011

ekzunz

Ayasmor skriver:

Er der ikke en nødretsparagraf??? Har man ikke pligt til at gøre noget hvis en person er ved at tage sit eget liv?? Det gælder vel også politiet.

De gange jeg selv har haft brug for det, har vi ringet til polititet som har fundet vedkommende hjemme og sørget for indlæggelse eller de har iværksat en eftersøgning og når de har fundet vedkommende er h*n så blev indlagt.

Anmeld

28. marts 2011

ekzunz

Ayasmor skriver:

men lægen på psyk må da heller ikke lave papirerne på tvangsindlæggelse. Det skal være en praktiserende læge, som jo også er vagtlæger

Men det kan jo også være at politiet kan lokke hende med. Der er jo heldigvis en del som gerne vil indlægges helt friviliigt. Derfor synes jeg at politiet er den bedste løsning. Man ved jo ikke i hvilken tilstand man møder personen hvis man selv dukker op.

Anmeld

28. marts 2011

henh01

Znuzke skriver:

Er der ikke en nødretsparagraf??? Har man ikke pligt til at gøre noget hvis en person er ved at tage sit eget liv?? Det gælder vel også politiet.

De gange jeg selv har haft brug for det, har vi ringet til polititet som har fundet vedkommende hjemme og sørget for indlæggelse eller de har iværksat en eftersøgning og når de har fundet vedkommende er h*n så blev indlagt.

lyder da ikke rart at komme i en sådan situation flere gange

Anmeld

28. marts 2011

eElak

FÅ ringet til politiet og tag den derfra... Hellere gør et eller andet i  stedet for at tvivle, pga den rette vej.. Det havde jeg gjort hvis jeg havde haft chancen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.