Mor truer med selvmord

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. marts 2011

henh01

Znuzke skriver:

Du skal ringe til politiet og fortælle det. Så kan de sende en vogn ud og tjekke hvordan hun har det. Hvis de vurderer at det er alvorligt, så sørger de for at hun kommer til psykiatrisk skadestue.

Hendes læge kan ikke gøre noget nu - eller ihvertfald ikke hurtigt nok. Det er et råb om hjælp at hun fortæller det...

vidste ikke politiet kørte ud til sådan noget. Kan de "tvinge" hende med? Man må jo ikke frarøve folk deres frihed, medmindre de indvilliger?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. marts 2011

Anonym trådstarter

henh01 skriver:

Har du ringet til lægen?

For sådan en selvmords truet skal slet ikke have så mange piller i sit hjem.. Det må I måske også finde en løsning på.. Måske låse dem inde eller noget.

Nej, min mormor er lige på vej op og tjekke til hende!

Anmeld

28. marts 2011

Milka

du skal ringe til politiet..

Anmeld

28. marts 2011

ekzunz

henh01 skriver:

vidste ikke politiet kørte ud til sådan noget. Kan de "tvinge" hende med? Man må jo ikke frarøve folk deres frihed, medmindre de indvilliger?

Jo - de kører ud. Hvis hun er til fare for sig selv, så kan hun jo tvangsindlægges, og der har de nogle procedurer for hvordan de gør det.

Anmeld

28. marts 2011

henh01

Anonym skriver:

Nej, min mormor er lige på vej op og tjekke til hende!

okay men der skal reageres uanset om hun har taget de piller eller ej. Man må ikke ignorrere sådan et kald på hjælp..

Jeg vidste ikke at man ringede til politiet, men det gør man åbenbart så hvis jeg var dig ville jeg ringe til politiet og forklare dem situationen og så må de kunne fortælle dig proceduren. Jeg ville i hvert fald aldrig tøve med at ringe. Ville aldrig tilgive mig selv hvis jeg handlede forkert i en sådan situation der handler om liv og død.

hvis din mormor tjekker hende og hun er ok udadtil, og i ikke reagerere, vil hun med garanti komme på dybt vand igen inden længe og så vil hun måske undlade at fortælle nogen af jer noget men bare tage de piller og så er det for sent

Anmeld

28. marts 2011

Ayasmor

Znuzke skriver:

Jo - de kører ud. Hvis hun er til fare for sig selv, så kan hun jo tvangsindlægges, og der har de nogle procedurer for hvordan de gør det.

politiet kan ikke selv gøre noget, men kontakter lægen som kan tvangsindlægge hende.. så jeg ville mene at det er hendes egen læge der skal kontaktes først, da det så vidt det er muligt vil være ham/hende der tvangsindlægger. Ellers vil det være lægevagten hvis det er udenfor åbningstid

Anmeld

28. marts 2011

henh01

Znuzke skriver:

Ja det siger jo egentlig sig selv. Det er jo sådan lovgivningen er skruet sammen ift magtanvendelse.

Anmeld

28. marts 2011

Ayasmor

Znuzke skriver:

hov den skulle ikke være citeret til dig..

Anmeld

28. marts 2011

henh01

Ayasmor skriver:

politiet kan ikke selv gøre noget, men kontakter lægen som kan tvangsindlægge hende.. så jeg ville mene at det er hendes egen læge der skal kontaktes først, da det så vidt det er muligt vil være ham/hende der tvangsindlægger. Ellers vil det være lægevagten hvis det er udenfor åbningstid

Men tror du ikek at hvis man kontakter polititet at de så kan fortælle om proceduren og muligvis køre ud og hente hende, i mellemtiden ringe til hendes læge og så køre hende til psykiatrisk hospital?

Anmeld

28. marts 2011

ekzunz

Ayasmor skriver:

Det er jo ikke kun hendes egen læge som kan tvangsindlægge hende. Men hvis hun er til fare for sig selv, rekvirerer politet en ambulance som tager hende med. Hvis man er så langt ude at man ikke kan tage vare på sig selv, så kan ambulancen godt tage hende med - og så sørger lægen på psyk for at hun bliver indlagt.

At ringe til egen læge kan jo tage timer.....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.