Carina1977 skriver:
Min nevø der blev 3 år i december, har også et meget dårligt sprog. Han snakker kun med 1 ord....han kan altså endnu ikke tale i sætninger. Forsøger han på det, så forstår man det virkelig ikke. Der er også nogen børn, der faktisk først begynder at tale sådan rigtigt, når de kan snakke fejlfrit....dvs. at lige pludselig snakker de i lange sætninger. Men jeg tror nu at det mest normale er, at det kommer efterhånden.
Min egen søn havde også problemer sprogligt, men slet ikke i det omfang du beskriver. her handlede det om udtalefejl, og skyldtes at han var ørebarn, og kunne ikke høre ordentligt. Da vi fik styr på ørenene, gik det stærkt med at tale rent.
Men børn er forskellige....nogen er langsomme sprogligt, hvor de så er hurtigere motorisk....hvordan ser det ud der?
Det er jo selvfølgelig vigtigt at snakke meget med dem, for så på den måde at give dem et større ordforråd. De skal jo høre hvert enkelt ord rigtig mange gange, før de selv kan sige dem. Når der skal laves mad, så kan man jo tage barnet med ud i køkkenet, og så fortælle, hvis man tager en gryde, sådan at de får sat ord og ting i forbindelse med hinanden. men snak snak snak med barnet....så skal det nok komme 
Tak for svar Min mand snakker meget med ham, når han er sammen med ham, men ingen af os ved, hvordan situationen er hos moderen, hvor han er størstedelen af tiden, og hun er slet ikke til at snakke med om problemet - min mand har forsøgt længe
Men vi må se, hvad lægen siger.