Hvad kalder du dig selv...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. marts 2011

Kay

Jeg er 23... og er mig selv som en ung kvinde... bliver også ret fornærmet hvis jeg bliver tiltalt som "pigen" eller "damen"

en pige er under 20 (eller modenhed som en under 20)

derefter er man ung kvinde-kvinde indtil man er 60 og bliver dame!

hvis kæresten eller nogle af hans venner, kommentere mig som "konen" retter jeg dem... og siger at det kan de kalde mig når vi en dag gifter os... for der sys jeg den høre til...

ja det er lidt min mening

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. marts 2011

oo

jeg er en kvinde - og har været det længe jeg er 29...

hvis jeg omtaler veninder kan jeg dog godt sige at jeg skal ses med "damerne" eller "pigerne" og ikke med "kvinderne", men jeg synes vi er kvinder allesammen. Ligesom jeg synes at Søren og hans venner er mænd, selvom jeg siger han skal ses med "drengene".

(men da jeg var til samtale med den ledende jordemoder (som nok er et sted i 50'erne) på svendborg fødegang for nogle uger siden, kaldte hun mig konsekvent for en "pige" )

Anmeld

27. marts 2011

misslea

Tjuhl skriver:

hvis jeg omtaler veninder kan jeg dog godt sige at jeg skal ses med "damerne" eller "pigerne" og ikke med "kvinderne", men jeg synes vi er kvinder allesammen. Ligesom jeg synes at Søren og hans venner er mænd, selvom jeg siger han skal ses med "drengene".

(men da jeg var til samtale med den ledende jordemoder (som nok er et sted i 50'erne) på svendborg fødegang for nogle uger siden, kaldte hun mig konsekvent for en "pige" )

Lige præcis!!!!

Det er nøjagtig sådan, jeg har det!!!

Anmeld

27. marts 2011

Anneiris

Jeg ville også selv kalde mig for pige/kvinde..
Det er godt nok ikke så tit jeg snakker om mig selv på den måde, men skulle jeg skrive noget om mig selv, så ville jeg nok skrive: ''Jeg er en pige'' Tror jeg..

Min kæreste kalder mig for hans ''Dame'' Dét kan jeg godt li' .. Hehe

Anmeld

27. marts 2011

Nadia&Daniel

Tjuhl skriver:

Anmeld

27. marts 2011

Dansker i England

Happiness skriver:

Jeg kalder mig selv kvinde Synes jeg er blevet for gammel til at være pige. Og slet ikke gammel nok til dame Og kone, tror jeg aldrig jeg bliver

Jeg er 27 år.

Den hapser jeg - er 28

Anmeld

27. marts 2011

LBK

Jeg bruger både pige og Kvinde. Det kommer an på i hvilken sammenhæng det bliver brugt i.. Men mest kvinde. 

Jeg er 22

Anmeld

27. marts 2011

SiLiMiMa

For det meste er jeg "MOAR!"............

ellers kvinde....

er 39

Anmeld

27. marts 2011

Zafir

I mange år, så jeg ældre ud end jeg var (da jeg var teenager og ung), og da jeg var knap 15 år, var jeg på 5 øren for at høre musik. Der var så en pige som var marginalt yngre end mig, der sagde til sin lillebror: Flyt dig lige, så DAMEN kan komme forbi... Jeg havde nær pandet hende én...!!!

Tilgengæld kan jeg heller ikke fordrage, når sådan nogen 'single piiiiger i sin bedste alder' siger: Jeg er en frisk PIGE på 64 år... Øhhh nej, så er du en ældre dame, hvis du spørger mig. Måske en FRISK ældre dame. mmm... Om ikke andet. Men pige - ja, det løb er sku kørt.

Mht mig selv... Så er jeg først kvinde, kone og moar Jeg kan godt lide at være kone. Jeg syntes det lyder lidt sødt. Da jeg vågnede op sammen med min MAND, den morgen vi var blevet gift dagen før, lå jeg lidt og fnisede for mig selv, over min nye titel. At være blevet nogens 'Kone'... Det kan ejg meget godt lide... Men når jeg skal beskrive mig selv, er jeg nok kvinde. For DAME bliver jeg sku aldrig. Måske når jeg er 64 år

(jeg er PT 32 år gaaaaaaaaaaaammel)

Hvis jeg omtaler mig og en bunke af mine veninder, så siger jeg nok tøse-veninder...

Anmeld

27. marts 2011

minlilleskat

hejsa.

jeg har altid haft den mening, men os kvinder eller hvad vi kalder os.

pige/tøs når man ikke har født.

kvinde når man har født børn.

en dame ca de 60 år til ???

jeg er 32 år

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.